Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dikkedwerg schreef:Cowgirl schreef:Je zou ens bij Paard zoekt baas kunnen kijken.
De meningen zijn wel verdeeld over deze stichting en zelf heb ik er geen ervaring mee maar zij doen wat jij wilt doen.
Ik kwam ze inderdaad net tegen op youtube, weet je ook wat de negatieve meningen hier dan over zijn?
8nnemiek schreef:Als ik jou was dan zou ik gewoon voorlopig lekker op je gemak gaan nadenken over hoe je de toekomst voor je ziet. Wil je een paard om op te rijden? Of vind je het verzorgen juist fijner. Haal wat boeken over paarden houden, lees je goed in, lees je ook goed in over medische problemen en waar je op moet letten als je een paard koopt en ga op je gemak de stal bouwen en de weide inrichten.
Houd je ogen open, en dan komt er vast op de juiste tijd iets op je pad. Via Facebook groepen komen er wel eens oproepjes voorbij, maar er zijn ook zat leuke shetland hengstjes die geen baasje vinden. Ligt er echt helemaal aan wat je wil.
Lightninggg schreef:Hier hebben we in november een pony van de paardenmarkt gekocht. Een welsh b pony die geimporteerd was vanuit engeland. Hij was klophengst en dat was dus wel een risico wat medische kosten betreft, ondertussen is hij ruin. In begin was hij enorm angstig en kon je hem niet aanraken. Hier hebben we wel veel werk mee gehad maar ondertussen is hij braaf en zadelmak. Hij blijkt fantastisch te kunnen bewegen en ben benieuwd wat hij op wedstrijd gaat doen. Voor mij was het dus een positieve ervaring en heb nu een hele leuke pony die in aankoopprijs heel goedkoop was. Ik ga volgend jaar in ieder geval terug.
[ [url=m/SVzVSm.jpg]Afbeelding[/url] ]
pillow schreef:_Penotti schreef:je weet dat een bunder ongeveer gelijk staat aan 1 hectare?
Dus 90.000 vierkante meter?
Veel mensen husselen vaak de termen door elkaar.
Een bunder is gewoon een hectare, dus niet ongeveer. Ik zeg het ook, een fries
Ibbel schreef:1) zet het idee 'redden' uit je hoofd. Op paardenmarkten worden paarden en pony's in het wat lagere segment verhandeld waar in principe niet veel mis mee is - die hoeven dus niet gered te worden, óf slachtpaarden, en die zijn niet voor niets voor de slacht bestemd.
2) één paard is geen paard, als je een paard aan huis wilt houden zul je ruimte moeten hebben voor 2 paarden.
3) voor twee paarden heb je toch wel minimaal een halve hectare / 5000 m2 nodig (en een Shet of andere kleine pony heeft net zo veel ruimte nodig als een groot paard)
senna21 schreef:In mijn beleving niet heel anders dan de 'zielige hondjes' uit Griekenland, Spanje, etc.
Het zijn dieren in het lagere prijssegment.
Dier zal er vast blij mee zijn als je goed voor hem/haar zorgt, maar het is ook gewoon handel.
mvermeulen1 schreef:senna21 schreef:In mijn beleving niet heel anders dan de 'zielige hondjes' uit Griekenland, Spanje, etc.
Het zijn dieren in het lagere prijssegment.
Dier zal er vast blij mee zijn als je goed voor hem/haar zorgt, maar het is ook gewoon handel.
Ook mee eens.. Ik ben voorstander van het probleem daar aanpakken door middel van castreren en steriliseren. Er wordt vaak net gedaan alsof "we" ze redden maar er schuilt ook wel hele handel aan vast.
Anoniem schreef:Het redden van paarden die dat daadwerkelijk nodig hebben en voor wie dat nog kan leiden tot een paardwaardig bestaan kun je beter overlaten aan diegenen met ervaring daarmee en verstand daarvan. Ik zou dan eerder gewoon twee paardjes kopen die géén speciale zorg behoeven en eerst zien hoe dat bevalt.
Ik snap het hele moeten "redden" niet zo. Dat wordt dan of van de regen in de drup helpen omdat jij de kennis, ervaring etc niet hebt om het paard daadwerkelijk te helpen of het hoefde eigenlijk niet zo dringend gered te worden, maar dat klinkt zo leuk.
Een oudje een leuke paar laatste jaar bezorgen kan natuurlijk ook. Eerst wat ervaring opdoen en dan wel zien.
Een paard kopen op de paardenmarkt staat niet gelijk aan redden.
antje_vip schreef:Even over de stalling: ik heb een container op wielen, daar heb je geen vergunning voor nodig