Herplaatsen paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:39

Jeemig wat een rotsituatie TS, heel veel sterkte en beterschap voor je man. Helaas heb ik geen oplossing voor je maar zou je adviseren een verkoopadvertentie met een reële vraagprijs te maken. Bevallen de eventuele belangstellende niet dan hoef je hem niet te verkopen he?! maar wie weet zit er iemand tussen waar je een goed gevoel bij hebt kan je m van de hand doen. Neem er gerust de tijd voor en er komt wel iemand op jullie pad. Ik geloof erin dat een paard zich op een nieuw fijn thuis waar hij de nodige aandacht en zorg krijgt ook een fijn leven kan hebben en dat ik heus de enige niet ben waarbij t paard zich op zn plek en gewaardeerd voelt. in mijn ogen halen mensen er teveel emotie bij. Wat het nu verkopen van de 2-jarige voor oplossing is zoals anderen aandragen zie ik niet zo snel, je hebt er nu ook geen omkijken naar en volgend jaar of dat jaar erop verkopen kan nog altijd mocht de situatie niet beter zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:51

Mindim schreef:
Ik zou ook mijn 2 jarige met de goede papieren van de hand doen, daar is een goede markt voor. Voor de oudere dieren moet je idd nog maar afwachten, vaak krijg je daar niet de fijnste kopers voor.

Maar die 2jarige wil ze juist aanhouden.Ik denk dat een 19jarige die gezond is en gewoon bereden kan worden zelfs gemakkelijker te verkopen is dan een 2jarige waar je nog een hele tijd alleen maar opfokkosten aanhebt en vervolgens ook nog trainingskosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:35

anjali schreef:
Mindim schreef:
Ik zou ook mijn 2 jarige met de goede papieren van de hand doen, daar is een goede markt voor. Voor de oudere dieren moet je idd nog maar afwachten, vaak krijg je daar niet de fijnste kopers voor.

Maar die 2jarige wil ze juist aanhouden.Ik denk dat een 19jarige die gezond is en gewoon bereden kan worden zelfs gemakkelijker te verkopen is dan een 2jarige waar je nog een hele tijd alleen maar opfokkosten aanhebt en vervolgens ook nog trainingskosten.

Paarden gaan als ze ouder worden meer geld kosten, zo simpel is het. Er worden enorm veel oudere paarden aangeboden omdat eigenaren de bui al zien hangen of het oudje mankeert al wat, de vraag naar dit soort paarden is maar klein. De kans dat dat dier in goede handen terecht komt, is vele malen kleiner dan die van de 2 jarige. Een 2 jarige heeft toekomst, een 19 jarige maar beperkt. Dit beeld zie je gewoon te vaak, het oudje mag veld ruimen voor de jonge.

En verder ga ik helemaal mee met Gini haar post.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:36

Ze zegt dat de tweejarige evt nog twee jaar in de opfok kan blijven, daar heeft ze dan twee jaar weinig tot geen omkijken naar. ;)

Mungbean

Re: Herplaatsen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:40

TS vraagt toch niet: wat zal ik met mijn 2-jarige doen?
Het gaat duidelijk gericht om de 19 jarige, de ander wordt niet eens genoemd in de OP.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:44

Ik ben al voorzien. Maar als ik een paard zou willen kopen nu, dan zou een 19 jarige of zelfs flink ouder voor mij interessant zijn, en ik betaal een eerlijke prijs. een 2jarige daarentegen daar zou ik toch helemaal niets aan hebben en die zou ik dus zelfs gratis niet willen want wat moet ik ermee.Vandaar dus ,een gezond braaf paard daar is altijd een markt voor te vinden.Maar uiteraard is het aan ts om hierover te beslissen. Ik heb alleen mijn mening gegeven.En,ts, beterschap met je man!En gefeliciteerd met je baby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:46

Sizzle schreef:
Het gaat duidelijk gericht om de 19 jarige, de ander wordt niet eens genoemd in de OP.

Ik denk dat er op gereageerd wordt, omdat TS het dier noemt in haar tweede post als opvolger voor die van 19 en dat het dier zeer goede papieren heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:53

Nee dat klopt niet, eerst werd ongevraagd aangeraden de 2-jarige te verkopen.

Hoe dan ook denk ik dat verkopen uiteindelijk de meeste rust geeft. Dan kun je het ook echt afsluiten.
Als je hem met pensioen doet en hij gaat op den duur dingen mankeren zit je toch weer met zorgen in je hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:59

Sizzle schreef:
Nee dat klopt niet, eerst werd ongevraagd aangeraden de 2-jarige te verkopen.

Hoe dan ook denk ik dat verkopen uiteindelijk de meeste rust geeft. Dan kun je het ook echt afsluiten.
Als je hem met pensioen doet en hij gaat op den duur dingen mankeren zit je toch weer met zorgen in je hoofd.

Dan moet je even beter lezen.
De twee jarige wordt genoemd in post 2 van de TS, ik zeg niet in welke trant het dier genoemd wordt, TS is eerste die het dier noemt ;)

Zeg je nu met het tweede gedeelte van je post, verkoop nu maar, want als hij door zijn leeftijd straks kwaaltjes krijgt, dan heb je daar geen last van?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:04

Sizzle schreef:

Wanneer er in een topic extra informatie gegeven wordt, kan er toch een advies aan de hand van die extra informatie geformuleerd worden.
Ik doe ook maar moeite op deze regenachtige zondagmiddag om me in te lezen in het probleem van TS en er mijn visie op te geven, het kan namelijk verhelderend zijn om even een andere blik erop te krijgen, een andere mogelijkheid. In dit geval is mijn advies echter geen optie, dat kan, dat geeft TS duidelijk aan, maar om mijn woorden dan maar meteen als ongevraagd weg te zetten, vind ik dan weer niet zo netjes van je.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:04

Ik moet een bril denk ik :o
Heb echt 5x teruggelezen en nu zie ik het pas :=
Excuus.

Mindim, Uiteraard bedoel ik mijn post niet zo als jij hem interpreteerd. Een paard komt nou eenmaal ook met zorgen en volgens mij heeft TS even genoeg zorgen.
Daarnaast is de kans dat een gezond ouder paard dat ineens niets helemasl niets meer doet in gezondheid ineens achteruit gaat ook aanwezig.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:23

Bij paard zoekt baas zoeken ze geschikte eigenaren voor paarden, zie ook vaak oudere paarden voorbij komen waarbij een match gevonden wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:23

Sizzle schreef:
Ik moet een bril denk ik :o
Heb echt 5x teruggelezen en nu zie ik het pas :=
Excuus.

Mindim, Uiteraard bedoel ik mijn post niet zo als jij hem interpreteerd. Een paard komt nou eenmaal ook met zorgen en volgens mij heeft TS even genoeg zorgen.
Daarnaast is de kans dat een gezond ouder paard dat ineens niets helemasl niets meer doet in gezondheid ineens achteruit gaat ook aanwezig.

Een paard wat gezond 19 wordt en nog gewoon gereden wordt,zoals dit paard, heeft een sterke constitutie en de kans dat je nog jarenlang plezier van hem kunt hebben is groot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:24

Ja precies, maar niet als je hem stilzet op pensioen. Dan holt de conditie achteruit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:42

Sizzle schreef:
Ja precies, maar niet als je hem stilzet op pensioen. Dan holt de conditie achteruit.

Maar die hoeft toch ook nog niet op pensioen. Hij wordt toch door de bijrijder gereden ook. Als ik in deze situatie zou zitten dan zou ik hem aan de bijrijder te koop aanbieden. Zij zal er vast niet blij mee zijn als hij weg zou moeten.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:05

Je geeft aan dat geld geen issue is. Wellicht is pensioenstal de wildtshof een optie? Mijn 24 jarige gaat daar heen als ik hem niet meer kan rijden en er bv een tweede paard zal komen.

Ik ben er een paar keer wezen kijken en vind het echt een top plek!! Er wordt daar liefdevol voor je oudje gezorgd, hij blijft van jou en als je nog maar 1x per week gaat ( of 1x per maand of 1x per jaar) is het ook goed omdat je paard daar in super goede handen is

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:57

Sizzle schreef:

Mensen mogen toch vertellen hoe zij het zien? Of wat hun optie zou zijn.
Als je hier op bokt enkel de ellende al leest met het herplaatsen en hoe ze terecht komen ,vind ik dat er best gewaarschuwd voor mag worden

Zag net nog op facebook dat ergens een haflinger als 15 jarige bij een handelaar word aangeboden die in werkelijkheid 25 is.Zo'n toekomst zou ik voor mijn maatje niet willen en die loop je toch sneller met een ouder aard wat voor weinig weg gaat.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:39

Idd, weggeven is vragen om problemen, op zo’n manier leer je vooral hoe mensen je verhaaltjes kunnen voorliegen ( of het moet echt iemand zijn die je goed en lang kent)

Zo’n paard is gewoon een ideaal leer paard of een betrouwbaar paard voor wie een recreatiepaard zoekt. Gewoon te koop aanbieden en wachten op de juist koper.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:21

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.