Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mindim schreef:Ik zou ook mijn 2 jarige met de goede papieren van de hand doen, daar is een goede markt voor. Voor de oudere dieren moet je idd nog maar afwachten, vaak krijg je daar niet de fijnste kopers voor.
anjali schreef:Mindim schreef:Ik zou ook mijn 2 jarige met de goede papieren van de hand doen, daar is een goede markt voor. Voor de oudere dieren moet je idd nog maar afwachten, vaak krijg je daar niet de fijnste kopers voor.
Maar die 2jarige wil ze juist aanhouden.Ik denk dat een 19jarige die gezond is en gewoon bereden kan worden zelfs gemakkelijker te verkopen is dan een 2jarige waar je nog een hele tijd alleen maar opfokkosten aanhebt en vervolgens ook nog trainingskosten.
Sizzle schreef:TS vraagt toch niet: wat zal ik met mijn 2-jarige doen?
Het gaat duidelijk gericht om de 19 jarige, de ander wordt niet eens genoemd in de OP.
Sizzle schreef:Nee dat klopt niet, eerst werd ongevraagd aangeraden de 2-jarige te verkopen.
Hoe dan ook denk ik dat verkopen uiteindelijk de meeste rust geeft. Dan kun je het ook echt afsluiten.
Als je hem met pensioen doet en hij gaat op den duur dingen mankeren zit je toch weer met zorgen in je hoofd.
Het gaat duidelijk gericht om de 19 jarige, de ander wordt niet eens genoemd in de OP.
Sizzle schreef:Ik moet een bril denk ik![]()
Heb echt 5x teruggelezen en nu zie ik het pas![]()
Excuus.
Mindim, Uiteraard bedoel ik mijn post niet zo als jij hem interpreteerd. Een paard komt nou eenmaal ook met zorgen en volgens mij heeft TS even genoeg zorgen.
Daarnaast is de kans dat een gezond ouder paard dat ineens niets helemasl niets meer doet in gezondheid ineens achteruit gaat ook aanwezig.
Sizzle schreef:Ja precies, maar niet als je hem stilzet op pensioen. Dan holt de conditie achteruit.