Even de pennysite gecheckt ;)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:51

Dat meot je doen! Haha! ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt!
Ik vond deze trouwens wel erg leuk:
*Zijn Friezen sterk, Tinkers eigenwijs en Haflingers altijd trekpaarden? Vivienne
Hoe komt ze erbij!? *LOL*

*Hoi Penny, Ik heb een verzorgpony en die is al 15 jaar. Kan ik die nog aan de teugel leren lopen met een slofteugel? Groetjes Marieke
Deze vond ik toch wat minder grappig Scheve mond

Ik heb trouwens een foto ingestuurd! Haha! Allemaal kijken volgende maand of ik erin sta met mijn 'pony'! (foto uit topic met Goliath zie onderschrift)

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:12

Hahahaha ik lig hier helemaal dubbel om die uitspraken!
Ik ga ook maar eens naar die site toe Schijnheilig

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:12

Ik krijg binnenkort mijn verzorgpony. Het is een NRPS pony van 9 jaar. Ze is Western bereden. Kan ik haar nu nog recreatie aanleren? Of heeft dat geen zin meer. Liefs Silvie

Haha een pony recreatie aanleren ik vind hem wel goed. Maar dat is toch best moeilijk, een pony leren buiten rijden! Vooral als ie western is bereden!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:16

Hahahaha die had ik net ook gelezen.. Ze gaan er dan over verder dat je de pony wel rustig de Engelse manier kan aanleren Tong uitsteken

Zouden die mensen die die vragen beantwoorden al die vragen nu echt serieus nemen!? Haha!:D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:21

*Hoi Penny, Ik heb een verzorgpony en die is al 15 jaar. Kan ik die nog aan de teugel leren lopen met een slofteugel? Groetjes Marieke

Verschrikkelijk zoiets

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:24

Ja die vond ik ook erg, sommige antwoorden zijn trouwens wel erg kort door de bocht. Ik vindt dat die mensen best wel wat meer uitleg kunnen geven. Ook kloppen ze niet altijd zag er net een over die ziekte en ze zeggen dat er geen medicijn voor is, maar dat is er wel. Dus Penny zegt: Paard gaat toch dood. Maar dat hoeft dus niet écht zo! (kan namelijk afgeremd worden)

Wat stond er eigenlijk voor antwoord op de slofteugel vraag?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:37

Ja, en een vraag in de quiz (had wel 10 van de 10 goed maar zat bij 1 toch sterk te twijfelen!

Wanneer kun je niet meer op je pony rijden?

- Bij mok
- Bij Rotstraal
- Bij een ontstoken pees

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:59

Joh met allemaal wel , waarom zou je niet meer kunnen rijden dan, slaat nergens op hoor, mijn verzorgslet heeft een peesblessure maar we springen nog steeds parcoursen van 1,50 Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:00

Tjah het antwoord was onstoken pees, maar bij rotstraal zal ik het toch ook écht niet doen!
Ik wist die vraag van die rassen niet, welke het meest last van schimmel had.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:06

De nieuwe penny MOET ik hebben !!! kijk maar :

Deze maand in Penny 2:
--------------------------------------------------------------------------------
KADO: VALENTIJNSDAGBOEK + VALENTIJNSSTICKERS

Kan trouwens dat hele vragengedoe niet vinden...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:10

Kweenie heur, heb die test gedaan, had 9 goed, zeggen ze dat ik de helft goed heb Verward

10- 9= de helft bij pennyland ! Haha!

( had groen gezegd op de vierde plaats, voor een rozet, ik won namelijk eens groen toen ik 4e was, jaren geleden op de ponyclub... is serieus *LOL* )

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:15

Ik heb een verzorgpony en die heeft een sperriem aan zijn hoofdstel. Maar waar is die eigenlijk voor? Groetjes Linda

Door de sperriem kan een pony zijn mond niet te ver open doen, Linda. Sommige pony’s proberen dat om onder de hulpen uit te komen.

[edit] Sommige pony's proberen dat omdat het geruk en getrek van penny's hun pijn doet ... met zo'n sperriem kun jij mooi blijven trekken, en kan de pony niet zn mond opendoen..

Oei, fout topic voor mij dit, ik ben nu verslaafd aan penny.nl Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:18

Ik zei al: de antwoorden die ze geven zijn niet helemaal correct. Ze laten stukjes weg zodat het voor hen sneller typen is en voor die kinderen makkelijker te begrijpen Scheve mond

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:30

Whaha ik heb de hoogste score met het rakkerspel, sta nu op nr 1 met de naam Basje... Clown Haha! dit is echt slecht voor me, leef weer helemaal in de pennywereld

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:31

Annetje schreef:
Ik zei al: de antwoorden die ze geven zijn niet helemaal correct. Ze laten stukjes weg zodat het voor hen sneller typen is en voor die kinderen makkelijker te begrijpen Scheve mond

Ik geloof dat ze sommige stukken voor de veiligheid weglaten. Als ze bij het sperriempje de info van SANEX er hadden bijgegeven, zie je binnen de kortse keren op elke manege bij elk paard dat zo een sperriempje omheeft een hele kudde pennymeisjes met spandoeken: WEG MET HET SPERRIEMPJE DIERENBEUL!!!! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:44

Ik heb wel eens gehoord dat paarden Fjorden niet aanzien als paarden/pony’s. Klopt dat? Groetjes Shanna

Nee hoor, Shanna, niks van waar. Zolang ze nog het zelfde ruiken en de paardentaal gebruiken worden ze echt wel herkend.

*LOL*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:54

Mijn eigen pony is een tijdje geleden 3 geworden dus nu rij ik op haar. In het begin stond ze altijd stil als ik opstapte maar nu niet meer. Ze rent bijna van mij weg als ik wil opstappen. Als ik dan een tijdje op haar gescholden heb (ik weet dat het slecht is maar ik kan niet anders) staat ze even stil zodat ik mijn been er over kan slaan. Dan begint ze weer te lopen. Het is zelf zo erg dat mijn vader haar bijna niet kan tegen houden. Als ik dan met horten en stoten op mijn lieverd zit straf ik haar. Maar het is niet meer leuk, ze trekt zich er niks van aan. heb je misschien een idee. Groetjes Amanda

*zucht* antwoord: Ja zeker heb ik een idee. Je pony straffen is erg dom. Dan mag je eindelijk op haar rug en geef je haar op haar kop Verward

mijn antwoord zal zijn: Blijf van die pony af pennymeid en zet er iemand op die ervaring heeft...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:58

Beste redactie van Penny, Ik heb een vraagje. Binnenkort krijg ik een eigen paard, een Haflinger. Het is nog maar een klein veulentje. Hoe oud moet hij zijn als ik hem mag berijden? Groetjes Vanity

Hier krijg ik eerlijk gezegt een beetje medelijden, ik vat het op als iemand die totaal niet genoeg kent om met veulens om te gaan

Waar kun je paarden kopen? Alvast bedankt, Eva

Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:58

"Waarom staat het haar van een Fjord soms naar beneden?"

*LOL* waarom staat het omhoog zou gewoon een veel slimmere vraag zijn Haha!

"Is het gek dat ik altijd alles tegen mijn lievelingspaard zeg? Groetjes een paardengek

Nee hoor, helemaal niet! Er zijn een heleboel paardengekken die de oren van het hoofd van hun pony kletsen! "

Schijnheilig Haha!

HAHA deze is echt de MAX!!
Hallo, ik ben Floor. Ik zit nog maar heel kort op paardrijden maar als we moeten gaan lichtrijden krijg ik heel erg veel pijn aan mijn achterwerk. Hoe kan ik dat voorkomen. Het is heel erg lastig want als de wonden weer geheeld zijn moet ik weer naar paardrijden. Doei -xx- Floor

*LOL* *LOL* *LOL*

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:59

deze snap ik niet Verward ze heeft het vast over de aftekening op z'n benen enzo... en dat springen Haha!

Een paard op onze manege heeft hoefkatrol. Wat is dit en kan het genezen? Volgens mij niet maar het betekent toch dat als een paard springt hij wel af kan zetten en niet kan landen. Dat paard heeft namelijk een soort witte gekronkelde korst onder zijn hoef zitten. Het loopt richting, maar niet tot, de kogel. Groetjes Kelly

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:01

Heb net ook even de Penny-site bekeken. Erg grappig allemaal, maar van dit antwoord schrok ik me echt een ongeluk:
Citaat:
Mijn pony doet in galop zijn hoofd naar beneden. Wat kan ik daar aan doen? Een wanhopige paardengek

Hem een hele harde schop geven en flink naar voren drijven werkt vaak het beste. Als je dat een tijd goed volhoudt zal het best minder worden. Verder moet je opletten dat je hem in de galop niet met je handen stoort. Dan daag je hem ook niet uit om te trekken.

En wij ons maar afvragen hoe het komt dat Pennymeisjes hun pony's schoppen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:01

Bij ons in de buurt woont een pony en die zit onder het zand. Wij denken dat hij niet goed wordt verzorgd

Valt van haar stoel... *LOL* *LOL* Haha!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:06

Wahahahahahhahahhahahhahah Haha!:D:D:D:D:D:D Sorry ik lig echt even in een scheur hier *LOL* *LOL*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:13

Hoe oud of hoe lang moet je zijn om te kunnen ontwormen?

snif snif *LOL* *LOL* Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:18

Kan een Fjord ook met bijvoorbeeld een Shetlander een veulen krijgen? Melanie

Ja hoor, je kan verschillende paardenrassen met elkaar kruisen.

whahahaha dat wil ik zien Haha!