Lusitano Aquito 'Fall seven times, stand up eight'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:28

Ik weet (nu) uit ervaring dat het best lastig is, om je weer te hechten aan een nieuw paard. Eind mei overleed mijn oudje en begin augustus kwam mijn nieuwe topper. Het is leuk , een ontzettende uitdaging om elkaar te leren kennen, maar er zijn zat dagen dat ik denk: was je maar zo simpel als mijn oudje. We hebben samen plezier ( hoop ik), doen veel leuke dingen, ze is echt superlief maar ze heeft ook haar lastige kanten. Ze hoort nu echt bij mij, maar voorlopig is het echt nog een leerproces.
Ik wens jou heel veel plezier met je knappe Aquito en nog heel veel fijne jaren!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 13:34

Misty12 schreef:
Ik weet (nu) uit ervaring dat het best lastig is, om je weer te hechten aan een nieuw paard. Eind mei overleed mijn oudje en begin augustus kwam mijn nieuwe topper. Het is leuk , een ontzettende uitdaging om elkaar te leren kennen, maar er zijn zat dagen dat ik denk: was je maar zo simpel als mijn oudje. We hebben samen plezier ( hoop ik), doen veel leuke dingen, ze is echt superlief maar ze heeft ook haar lastige kanten. Ze hoort nu echt bij mij, maar voorlopig is het echt nog een leerproces.
Ik wens jou heel veel plezier met je knappe Aquito en nog heel veel fijne jaren!

Ik heb het 'geluk' dat Dextro ook niet makkelijk was. Hij was bomproof, maar makkelijk zeker niet. Aquito lijkt qua karakter zeker op Dextro en ik merk dat het voor mij wel fijn is omdat ik weet hoe ik ermee om moet gaan.

Daarbij is het gewoon een heel lief paard, maar je moet hem wel respecteren, anders kan hij je echt negeren of zijn kont naar je toe draaien.

Avalanche

Re: Lusitano Aquito 'Fall seven times, stand up eight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:11

Ik ben hier een beetje emotioneel van, wat een mooi topic, en wat gun ik je dit <3

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:14

Wat een prachtig dier. Ik hoop dat jullie samen veel plezier mogen beleven. :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 14:46

Avalanche81 schreef:
Ik ben hier een beetje emotioneel van, wat een mooi topic, en wat gun ik je dit <3

Dankjewel, heel lief!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 14:50

Lau07 schreef:
Wat een prachtig dier. Ik hoop dat jullie samen veel plezier mogen beleven. :)

Dat hoop ik ook!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:11

Wat een stoer en knap dier! ik hoop dat je met hem langer plezier en geluk mag hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:41

Wat een aansprekend paard en wat fijn dat jij een nieuw paardenmaatje hebt gevonden.
Het is je van harte gegund.
Ik hoop dat je de angst stap voor stap achter je kunt laten.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 00:00

senna21 schreef:
Wat een aansprekend paard en wat fijn dat jij een nieuw paardenmaatje hebt gevonden.
Het is je van harte gegund.
Ik hoop dat je de angst stap voor stap achter je kunt laten.

Dankjewel! Vandaag hebben we gewandeld en kwamen we een trekker en vrachtwagen tegen die elkaar wilde passeren, ik schoot flink in de stress. Aquito bleef rustig en we konden in een ruime inham wachten. Daar was ik heel blij om!

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:53

Schitterend paard en wat een mooi verhaal over jullie ''klik''. Geniet van elkaar! <3

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:15

Ook ik herinner me jouw topic over het verlies van Dextro nog goed. Het was toen duidelijk dat jouw hart daarvan gebroken was. Erg begrijpelijk, want het was zo'n plots verlies en van zo'n prachtig paard.

Dextro kan en hoef je niet te vergeten. Maar ik ben blij dat je jouw hart toch al hebt kunnen openstellen voor een nieuw maatje, zodat je nu aan Aquito al de liefde die je nog te geven hebt aan een paard kan schenken. Geen vervanger van Dextro, maar een waardige en eveneens knappe opvolger !
Veel geluk samen !

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:57

Wat ben je toch ontzettend dapper! Je hebt een goede keuze gemaakt door je nieuwe maatje in je leven toe te laten en je open te stellen. Ik wens jullie een mooie dierbare tijd samen <3

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:36

Kristy1998x schreef:
Wat ben je toch ontzettend dapper! Je hebt een goede keuze gemaakt door je nieuwe maatje in je leven toe te laten en je open te stellen. Ik wens jullie een mooie dierbare tijd samen <3

Dankjewel ! heel lief van je :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 02:06

Wat een gaaf paard !!