Nog meer leden van de Featherlight Academy op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:35

mooney schreef:
Voor zo'n paard zou ik even naar recente filmpjes van Warwick Schiller kijken, die heeft wat fijne dingen voor paarden die zich snel afsluiten.

Ik zou ook wel graag iets van community zien inderdaad

Dankje voor de tip! Ik ga meteen kijken :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:37

Hmm, misschien is het dan wel een idee om zoiets op te zetten via een Facebook besloten groep. Zou dat mogen? Ik denk dat er veel meer mensen zijn die vastlopen of een ander type paard hebben dan te zien is op de video's. Toch handig als je dan met elkaar kan overleggen. :D

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:26

Ik liep ook al met zoiets in gedachten want, ook al ben ik nog maar net begonnen, ik loop gelijk tegen een probleem aan...
Misschien dat jullie een idee hebben?
Ik ben echt bij het begin, dus los een connectie krijgen. Maar onze longeercirkel en rijbak zijn omgeven door gras, je voelt hem al aankomen zeker met een Haflinger :+
Ze gaat braaf lopen, maar gaat dan al gauw op een holletje naar de andere kant om daar gras te eten. En daar begint het verhaal opnieuw...
Ik weet niet hoe ik dat voor kan zijn zonder een hele ronde te moeten wapperen met de vlag, maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:42

maitestar23 schreef:
Ik liep ook al met zoiets in gedachten want, ook al ben ik nog maar net begonnen, ik loop gelijk tegen een probleem aan...
Misschien dat jullie een idee hebben?
Ik ben echt bij het begin, dus los een connectie krijgen. Maar onze longeercirkel en rijbak zijn omgeven door gras, je voelt hem al aankomen zeker met een Haflinger :+
Ze gaat braaf lopen, maar gaat dan al gauw op een holletje naar de andere kant om daar gras te eten. En daar begint het verhaal opnieuw...
Ik weet niet hoe ik dat voor kan zijn zonder een hele ronde te moeten wapperen met de vlag, maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Kun je het evt iets kleiner afzetten? Zodat jij nog dichtbij genoeg kan komen en kan voorkomen dat ze gaat eten zeg maar? Dus dat je meteen haar aandacht weer kan terug vragen? Het is vaak echt een timing dingetje. En mijn ervaring is dat het met sommige paarden nuttig kan zijn eerst aan de lijn te beginnen en daarna pas los ook aan het werk te gaan.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:57

Hoe zijn de ervaringen ondertussen? Ik ben wel nieuwsgierig!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:23

Ik ook...
Zat eraan te denken dit eens 3 maand te doen ofzo, nu 20 per maand... heb zelf een rennerige pony die ik wat wil helpen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:36

Aangezien hier meer leden van de Featherlight Academy zijn: ik ben helaas verhinderd voor de Liberty trainingsdag van 9 september. Mijn plekje is dus ter overname.

Wat houdt de Liberty trainingsdag in? Tijdens deze trainingsdag met het thema Liberty ga je samen met Yvet en je paard werken aan het werken in vrijheid.
Werk samen met Yvet individueel en in een kleine groep aan de belangrijkste stappen voor het werken in liberty op de grond en/of onder het zadel. Leer vervolgens door mee te kijken met de andere groepsleden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:17

Sinds net (al langer na zitten te denken aan) ben ik begonnen met Featherlight. Voornamelijk connectie met grond werk, meer met energie werken en uiteindelijk naar liberty. Een longeerles met mijn instructrice heeft eigenlijk mij meer later beseffen dat mijn energie lastig flowt en ondanks dat paard gevoelig is en dan reageert, stagneert het bij mij een beetje. Nu wil ik doorpakken en er meer aan werken ook met behulp van mijn instructrice en ook met Featherlight. Ik ben benieuwd waar het mij gaat brengen! :D