Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tessebes schreef:mavantos schreef:Ik ben HBO student in de randstad en heb altijd twee paarden naast m'n studie gehad. Zit op dit moment in m'n vierde jaar en ben bezig met het schrijven van de afstudeerscriptie.
Reistijd naar stal 20 minuten, maar naar school (ivm vervelende verbinding) circa 1 uur. Ik ga iedere dag naar m'n paarden en vind het prima te combineren. Daarnaast heb ik wel bewust geen baantje door de weeks gehad, maar werkte wel op zaterdag overdag.
En wie betaalde de rekeningen dan? Twee paarden houden van een zatermiddagbaantje???
bliksemflits schreef:Tessebes schreef:Bliksemflits; Misschien woon je in een ander deel van de randstad, ik woon in Den Haag en daar werkt het helaas zo. Goede stallen staan vol en hebben een wachtlijst. Stallen die nu boxen vrij hebben, hebben bijvoorbeeld mindere faciliteiten (slechte bak), geen buitengang en/of mindere verzorging (bijvoorbeeld doe-het-zelf).
Amsterdam, dus qua regio redelijk vergelijkbaar.
Ik bedoelde er alleen mee dat er meer redenen zijn dat mensen weg gaan op een stal dan dat het alleen aan de stal ligt (paard verkocht, blessure, zelf verhuizen) dus ik vond je beredenering nogal apart.
En stal met 10+ boxen vrij zou ik toch ook mijn vraagtekens zetten, maar net geluk (en als stal met pech hebben) kan natuurlijk
Tessebes schreef:mavantos schreef:Ik ben HBO student in de randstad en heb altijd twee paarden naast m'n studie gehad. Zit op dit moment in m'n vierde jaar en ben bezig met het schrijven van de afstudeerscriptie.
Reistijd naar stal 20 minuten, maar naar school (ivm vervelende verbinding) circa 1 uur. Ik ga iedere dag naar m'n paarden en vind het prima te combineren. Daarnaast heb ik wel bewust geen baantje door de weeks gehad, maar werkte wel op zaterdag overdag.
En wie betaalde de rekeningen dan? Twee paarden houden van een zatermiddagbaantje???
rien10 schreef:Ik snap je wens heel goed. En ik zeg altijd: je gaat nooit meer zoveel tijd krijgen voor een paard als in de middelbare school- en studietijd.
Mijn dochter combineert ook studie en paard. Maar haar paard staat volpension en het is 7 minuten fietsen of met de auto naar stal.
Even een rekensom. Als je je paard gaat doen, ben je (als je snel bent) 2 uur kwijt. Half uur opzadelen, uur rijden, half uur naverzorgen en opruimen. Als je dan ook nog eens dik en uur moet reizen, en je mist eens de bus of zo, ben je dus iedere dag 3 tot 4 uur kwijt. Je moet goed bedenken of je dat wilt.
WhiteTiger schreef:Even een update: ik heb een bericht gestuurd naar een stal op 5-10 minuten fietsafstand over de prijs, services etc. Blijkt dus dat deze stal binnen mijn budget valt en dat mest/buitenzetservice binnen de prijs valt. Dit scheelt dus ook al enorm in reistijd, 5-10 minuten fietsen is beter dan 30 minuten ov+fiets waardoor ik meer tijd over zou hebben