Wat hebben jullie als aandenken aan jullie paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:54

Bij mijn eerste pony een pluk manen die heb ik dus na 30 jaar en 5 verhuizingen nog op zolder.Omdat het de eerste was die doodging en als kind van9 maakte dat veel indruk.
van alles wat levend verkocht is niets. Van mijn once in a liftime paard een hoefijzer speciaal beslag, dat was echt kenmerkend voor hem en zijn hoofdstel!
de laatste die door een ongeluk overleed niets...het ging zo snel dat er ook geen tijd voor was behalve een foto en een afscheids aai

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:59

Mijn eerste pony van de paardenmarkt heb ik het halstertje nog van. En die heb ik als aandenken gehouden

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:00

Ik heb vorig jaar mijn eerste paard, die ik 28 jaar heb gehad, moeten laten inslapen. Voor haar heb ik een tattoo laten zetten:
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:16

Ik heb enkel twee dunne vlechten uit de staart geknipt van mijn overleden paarden. Ik heb er nooit wat van laten maken omdat ik geen sieraden draag. In huis staan ook wel foto’s en op stal hangen de halsters nog.

Felien_Kyra

Re: Wat hebben jullie als aandenken aan jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:59

Afbeelding

Middelste knoopje van de armband. Heeft mijn zus voor mij laten maken toen mijn pony overleed.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:37

@Muronia: ik vind jouw tattoo wel heel erg mooi. Zoiets zou ik ook nog wel willen laten zetten.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:42

Ik ben in afwachting van een ring die ik van mijn vriend ga krijgen(was er bij toen hij bestelde en moest zelf haren knippen :') ). Besteld bij paardenhaarsieraard.nl . Ben niet een sieradendrager, maar deze ring vind ik toch wel heel mooi en speciaal. Mijn paard (25)leeft nog, maar hij is mijn eerste eigen paard en heb hem al 16 jaar. Wachten duurt alleen zo lang....6 tot 8 weken stond in de mail.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:20

Veel sterkte gewenst met het verlies …

Van mijn overleden paard heb ik van een foto een silhouet afbeelding laten maken in een quoin hanger.
Je ziet de contour lijnen. De herinneringen die ik bij me draag zijn nog waardevoller voor mij ...

voorbeeld van een quoin hanger
https://www.trendjuwelier.nl/quoins-qho ... gLWx_D_BwE

Karin.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:35

Sterkte met het verlies!

Die van mij heeft na de operatie nog vaak aan een zijden draadje gehangen. Dus op voorhand al een armband laten maken door een vriendin van mij die edelsmid is! :)
Draag hem dag en nacht, doe hem eigenlijk nooit af. Hij gaat mee in de douche en mee in bad. Ondanks dat ze nu een heel eind verder op pensioen staat heb ik haar altijd bij me.

Ik mag me nog gelukkig prijzen dat ik die van mij nog steeds bij mij heb. 5 jaar geleden stond ik voor de keuze haar in te laten slapen of te opereren omdat ze een ongeluk had gehad (door toedoen van derden :+ ).

https://www.kirstendebruijn.nl/
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:40

Afbeelding
Links mijn overleden pony Britta.Rechts mijn ruin.Hij leeft gelukkig nog.Van Britt heb ik ook haar staart en halster.