Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:45

SVRL schreef:
Adelaide71 schreef:
Snap dat het vervelend voelt, beetje achterbaks of zo, maar denk dat het uit een goed hart komt en onwetendheid? Wel een vraagje: hebben jouw paarden nu geen droog stuk meer om op te staan, behalve de stal?

Paarden hebben ook een droog stuk in het bos waar ze regelmatig een paar uur uit zichzelf gaan staan.

Weinig aan de hand dus! Heeft voor jou dus geen consequenties. Weet jij wie jouw paarden stiekem bijvoert? Inderdaad melding van maken! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:45

SVRL schreef:
Ik zie het wel als pesten. Mijn dieren zien er goed uit, hebben continu hooi en ik hou de wei proper. Bemoei je niet met andermans zaken en blijf vooral met je flikken van mijn paarden. Ben er zeker van dat degene die nu klacht ingediend heeft, ook degene is die mijn paarden continu voert, waardoor mijn insuline resistente shet vaak hoefbevangen staat.

En nee, ik moedig dit soort meldingen nooit aan.

Zorg er dan voor dat deze persoon jou shet niet meer kan voeren? Hek bij de weg een stuk draad voor zetten die er +- 1 meter vanaf staat? Flinke klap stroom er op. Doen ze het echt niet zo snel meer. En als ze op je erf komen, kun je beter melding doen want ongevraagd op iemands erf komen mag niet zomaar :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:47

Bordje ophangen met de tekst, verboden dood te voeren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:47

Wat maak je toch een drama om niks. Als je zo'n klacht al als pesten gaat zien, trek je het jezelf veel te persoonlijk aan. Er kan beter een keer te veel gebeld worden dan te weinig, wanneer het om het welzijn van dieren gaat. Dat je dit zelf niet zou doen zegt imo meer over jou dan over de beller.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:52

Jeetje, wat een overtrokken reactie. Dat je dieren door anderen gevoerd worden is natuurlijk absoluut niet ok, maar je reactie op deze melding is zo overdreven.
Ik vind het wel fijn dat er mensen alert zijn op dierenleed. Liever wat meldingen teveel dan te weinig.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:53

Als je niet weet wie je paarden voert en dus ook niet wie de klacht heeft ingediend, snap ik niet wat het je oplevert om zelf een klacht in te dienen. Want dit komt dan waarschijnlijk niet bij de juiste persoon aan (behalve bij evt nog een klacht van die persoon en dat dan de politie zegt Yo, er is ook een klacht tegen jou).

Wat ik zou doen is het compleet anders spelen: Hang een briefje op aan je hek op de plek waar je denkt dat er gevoerd wordt. Richt deze op vriendelijke wijze aan de persoon die zich zorgen maakt om het welzijn van je paarden. Bedank voor zijn / haar oplettende oog, schrijf dat ze droge stukken hebben die niet zichtbaar zijn vanaf de weg. Geef aan dat voeren van jouw paarden echter niet kan, omdat er eentje telkens ziek van wordt. En vraag of deze persoon daarmee wil stoppen. Als die persoon vragen heeft, nodig diegene dan uit een keer aan te bellen.

Voeren en melding maken wordt gedaan door mensen die heel graag goed willen doen, maar er gewoon niks van snappen. Als je dan met grof geschut komt, denken ze alleen maar: jeetje wat een onaardig mens, die zal ook vast niet goed voor dr beesten zorgen, ik ga er lekker stiekem mee door. Open kaart spelen (over je principes heen stappen omwille van je beestjes) helpt dan denk ik echt wel. Mensen realiseren zich gewoon niet dat ze niet zomaar paarden van anderen kunnen gaan voeren. Leg het ze uit ipv een "oorlog" te starten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:54

Joh neem het niet zo persoonlijk op. Mss is het wel heel iemand anders geweest die de melding heeft gedaan. Even ademhalen en laat het van je afglijden.

Ik snap dat je je in eerste instantie onterecht aangevallen voelt. Maar ik zou het daarna relativeren en denken beter dat mensen een keer teveel bellen dan te weinig. Want denk jij dat er iemand is die het terecht vindt dat iemand een melding maakt voor zijn of haar dieren?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:55

Ik zou idd een dubbele afrastering plaatsen zodat men niet meer vanaf de zijkant bij je paarden kan komen en voeren. (Okee, je voorkomt niet dat mensen appels 10 meter verderop het weiland in gooien, maar de lol van voeren is toch vaak dat ze uit de hand komen eten)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:55

Politie moet zelf ook beter weten en anders zouden ze eerst even moeten kijken!
Denk dat er maar weinig paarden zijn die nu niet in het nat staan, belangrijkste is dat ze naar binnen kunnen als het nodig is maar 9 van de 10 gaan lekker buiten staan.
Zou me er niet al te druk om maken.

Edit, zie nu dat ze al zijn wezen kijken maar in plaats dat ze dat eerst doen en dan pas een brief sturen 8)7

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:01

Neem het niet persoonlijk op. Wij hebben eens een klacht gehad dat er een dood paard aan het hek lag.
Er lag inderdaad een dood paard aan het hek. Dier was de avond ervoor ingeslapen en lag netjes bedekt met een zeiltje erover aan het hek te wachten op Rendac om het op te halen. Echter herkenden de mensen nog de vorm van het paard onder het zeiltje en ze waren daardoor geshockeerd. Tja, dat kan. Maar ik kan het paard moeilijk in mijn woonkamer leggen, he.
Heb daar toen ook rustig op gereageerd. Politie was ook erg vriendelijk trouwens.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:05

sevke schreef:
Neem het niet persoonlijk op. Wij hebben eens een klacht gehad dat er een dood paard aan het hek lag.
Er lag inderdaad een dood paard aan het hek. Dier was de avond ervoor ingeslapen en lag netjes bedekt met een zeiltje erover aan het hek te wachten op Rendac om het op te halen. Echter herkenden de mensen nog de vorm van het paard onder het zeiltje en ze waren daardoor geshockeerd. Tja, dat kan. Maar ik kan het paard moeilijk in mijn woonkamer leggen, he.
Heb daar toen ook rustig op gereageerd. Politie was ook erg vriendelijk trouwens.

Dat is best heftig, dat er nog een klacht erboven op komt als je net je paard hebt moeten afgeven. Net alsof je het voor je plezier doet, je overleden paard aan straat leggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:05

Klopt, je hebt mensen die niets gewend zijn of een melding maken dat een koe zielig in zijn eentje staat en niet tierig kijkt |o
Joh! Misschien een ziekenboeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:06

chanicha schreef:
Politie moet zelf ook beter weten en anders zouden ze eerst even moeten kijken!
Denk dat er maar weinig paarden zijn die nu niet in het nat staan, belangrijkste is dat ze naar binnen kunnen als het nodig is maar 9 van de 10 gaan lekker buiten staan.
Zou me er niet al te druk om maken.

Edit, zie nu dat ze al zijn wezen kijken maar in plaats dat ze dat eerst doen en dan pas een brief sturen 8)7

De politie is niet op de wei geweest, maar hebben een briefje in de bus gestoken. Zat trouwens eerst bij de buren in de bus.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:08

Vind ik gewoon slecht, beschuldigd voordat het bewezen is onderhand!
Ik heb zelf bij de AID gewerkt maar die deden echt niet zomaar een briefje in de deur.

8nnemiek

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:16

Ik vind dat je behoorlijk overtrokken reageert. Ik zou juist blij zijn dat er mensen in de buurt zijn die een oogje in het zeil houden en zich het welzijn van de dieren in de buurt aantrekken.
Voor hetzelfde geld hadden je paarden helemaal geen droge plek of voer, dat kunnen die mensen niet weten.
Hang gewoon een briefje of bord met uitleg aan het hek, waar op staat dat de paarden droog in de stal kunnen staan en speciaal voer krijgen omdat ze anders ziek worden..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:18

8nnemiek schreef:
Ik vind dat je behoorlijk overtrokken reageert. Ik zou juist blij zijn dat er mensen in de buurt zijn die een oogje in het zeil houden en zich het welzijn van de dieren in de buurt aantrekken.
Voor hetzelfde geld hadden je paarden helemaal geen droge plek of voer, dat kunnen die mensen niet weten.
Hang gewoon een briefje of bord met uitleg aan het hek, waar op staat dat de paarden droog in de stal kunnen staan en speciaal voer krijgen omdat ze anders ziek worden..

Dit zijn typisch mensen die geen bal van paarden snappen en er heel ver vanaf staan.
Het type mensen die in nare clubjes zit als de partij voor de dieren bijv.

Simbaa

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:23

Jeetje wat reageer jij overtrokken :oo Ik snap wel dat mensen je niet persoonlijk aanspreken...

Daarnaast moedig ik het juist aan dat mensen melding maken als ze twijfelen. Beter een keer te veel gemeld dan te weinig toch? Het zou je sieren als je je een beetje in de leek probeert te verplaatsen en je niet meteen gepest voelt.
En als het goed is, hoef je je ook geen zorgen te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:24

elnienjo schreef:
8nnemiek schreef:

Dit zijn typisch mensen die geen bal van paarden snappen en er heel ver vanaf staan.
Het type mensen die in nare clubjes zit als de partij voor de dieren bijv.

Voilà, en dat is ook de reden dat ik zo boos ben. Mijn paarden staan niet eens in de blubber, heb gewoon veel plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:25

Simbaa schreef:
Jeetje wat reageer jij overtrokken :oo Ik snap wel dat mensen je niet persoonlijk aanspreken...

Daarnaast moedig ik het juist aan dat mensen melding maken als ze twijfelen. Beter een keer te veel gemeld dan te weinig toch? Het zou je sieren als je je een beetje in de leek probeert te verplaatsen en je niet meteen gepest voelt.

Als je van iets geen kennis hebt, moet je gewoon je mond houden ipv naar de instanties te lopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:30

SVRL schreef:
Simbaa schreef:

Als je van iets geen kennis hebt, moet je gewoon je mond houden ipv naar de instanties te lopen.

Als je er geen verstand van hebt maar twijfelt of een dier goed behandeld wordt dan schakel je een instantie in die daarvoor is en die beter kan inschatten of de dieren goed gehouden worden. Als de dieren goed gehouden worden dan is er niks aan de hand namelijk.

Waarom neem je het zo persoonlijk op? Het heeft verder geen consequenties gehad?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:31

Ik weet echt even niet hoe ik hier op moet reageren. Je reageert imo echt zwaaaaaar overdreven. Het zou voor jezelf ook fijner zijn als je het wat kan relativeren en van de andere kant zou kunnen bekijken. Hier wordt niemand beter van.

Edit: helemaal eens met capopjekop!! Iemand die twijfelt raadpleegt een instantie met kennis. Wat kan daar mis mee zijn?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:34

SVRL schreef:

Nou nee liever niet. Want dan gaat wel heel veel leed door de vingers door.
Van verwaarlozing, tot dierenmishandeling, tot melding doen van mishandeling van kinderen of tot huiselijk geweld.

Want.. wat bepaald of je verstand van iets hebt?
Voor een is een paard te dun terwijl het voor een ander gestroomlijnd is. Voor een is het weiland te nat, voor de ander valt het mee.

Overigens word je niet gepest ook. Dat is als dit soort dingen herhaaldelijk en systematisch voorkomen en tot psychisch of lichamelijk geweld komt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:36

Jeetje wat reageer je heftig..

Er zijn genoeg mensen in de wereld die dieren hebben en er niet goed voor zorgen, het is juist goed dat andere mensen hier op letten en melding doen als hun iets zien wat in hun ogen niet goed zou kunnen zijn.
Het is niet persoonlijk en niet iedereen heeft er evenveel verstand van, dat hun een melding maken, wil niet zeggen dat jij niet goed voor je dieren bent.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:38

vind het altijd zo'n dooddoener van 'je reageert toch wel erg fel'.
hier ook ooit een klacht gehad.
paarden stonden op een kaal stuk,de weides waren bemest,dus ze mochten er nog niet op en iemand had een klacht ingediend omdat mijn paarden verwaarloosd werden,want ze mochten niet op de wei.

ook ik was behoorlijk pissig.
zelfs de politieman had niet echt begrip en zei 'dat hij het goed in de gaten zou houden'...had hem bijna een draai verkocht,als je maar zo'n commentaar kan geven....

als je je paarden in eigen beheer hebt,vloek je in de winter vaak genoeg,zou je niet liever willen dan dat je ze een grote,droge ruime plek kan geven,maar helaas wonen we niet in een droog en warm land.
dus ja,in de winter wordt er blubber gevormd.

als mensen dan een klacht indienen,is dat gewoon een aanval op je eigen werk,moed,liefde en volharding om de hele winter te ploeteren in de drek en je best te doen om er het beste van te maken.

dus tuurlijk ben je daar niet goed van.

en hoezo de andere kant bekijken?
als je niets van paarden kent,hoef je er ook geen klacht voor in te dienen,alvoor te oordelen moet je je maar gaan inlezen.
als mensen dat dan niet doen,moeten de instanties waar de klacht aankomt,dit toch doen?
die hoeven toch geen mensen een 'klacht' over te maken als alles gewoon ok is?

daar zit het fout,niet bij TS haar reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:44

tengeltje11 schreef:
vind het altijd zo'n dooddoener van 'je reageert toch wel erg fel'.
hier ook ooit een klacht gehad.
paarden stonden op een kaal stuk,de weides waren bemest,dus ze mochten er nog niet op en iemand had een klacht ingediend omdat mijn paarden verwaarloosd werden,want ze mochten niet op de wei.

ook ik was behoorlijk pissig.
zelfs de politieman had niet echt begrip en zei 'dat hij het goed in de gaten zou houden'...had hem bijna een draai verkocht,als je maar zo'n commentaar kan geven....

als je je paarden in eigen beheer hebt,vloek je in de winter vaak genoeg,zou je niet liever willen dan dat je ze een grote,droge ruime plek kan geven,maar helaas wonen we niet in een droog en warm land.
dus ja,in de winter wordt er blubber gevormd.

als mensen dan een klacht indienen,is dat gewoon een aanval op je eigen werk,moed,liefde en volharding om de hele winter te ploeteren in de drek en je best te doen om er het beste van te maken.

dus tuurlijk ben je daar niet goed van.

en hoezo de andere kant bekijken?
als je niets van paarden kent,hoef je er ook geen klacht voor in te dienen,alvoor te oordelen moet je je maar gaan inlezen.
als mensen dat dan niet doen,moeten de instanties waar de klacht aankomt,dit toch doen?
die hoeven toch geen mensen een 'klacht' over te maken als alles gewoon ok is?

daar zit het fout,niet bij TS haar reactie.

Ik heb gelukkig een heel lieve en begripvolle agente die straks komt kijken. Heb haar ook al gezegd dat ik absoluut niet boos ben op haar, zij doet gewoon haar job.

En ja, ik ben boos om de melding, omdat de paarden op een stuk staan dat heel de winter relatief droog gebleven is. Enkel de laatste 3 weken krijgt de grond het water niet meer verwerkt en dan nog staan ze niet in de blubber. Er is een natter stuk, maar daar moeten ze alleen maar langs om naar stal te gaan of naar het bos. De paarden staan dan ook relatief droog al heel de winter. Vind het dan ook absurd om nu voor die 3 weken dat ze niet echt meer poeder droog staan, de instanties te bellen.