Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
XXXX2015 schreef:@Fitzroy dat vind ik een hele goede. Normaal ben ik inderdaad iemand die dingen lastig los kan laten. Het krijgen van kinderen heeft wel mijn focus verlegd. Waardoor ik nu denk dat ik het nu veel makkelijker los kan laten. Ik heb ook het idee dat ik door de paarden zoveel mis van de kinderen. Het neemt nu een te grote hap tijd bij me weg.
Minder paarden kan natuurlijk en dat is ook absoluut mijn bedoeling. Komend voorjaar ga ik echt selecteren. Maar goed, dan zijn de andere argumenten waardoor een verhuizing aantrekkelijk ligt nog niet weg.
Op dit moment staat bijna alles in ons leven in het teken van het grote terrein met dito onderhoud en de paarden en alles wat dat vereist. Ik zou gewoon daar echt wel eens pauze van willen hebben. En in een huis willen wonen wat niet bijna honderd jaar oud is met bijkomende bewerkelijkheid.
Fijn om hier terug te lezen dat er ook mensen zijn die geen spijt van de stap naar pension hebben.
Ik weet dat het ook nadelen heeft. Daarom vind ik het fijn om meerdere perspectieven te lezen
XXXX2015 schreef:@fresley: inderdaad, nu ben je nooit klaar. Er ligt altijd nog weer werk te wachten en elke klus komt telkens weer terug. En waar ik vroeger nul problemen had met die terugkerende werkzaamheden, staat het me nu al een hele tijd tegen.
@jesito: in de beginjaren van paarden aan huis dacht ik precies zo als jij. Maar levens veranderen en ik ben natuurlijk gewoon ook ouder geworden. Vroeger kon ik zowel fysiek als mentaal meer hebben.
Er zijn hier meerdere goede pensionstallen die een prima optie zouden zijn.
Hutcherson schreef:En werkelijk... Ik heb me op ELKE stal geïrriteerd. Er is altijd iets he op pension. Of je moet consessies doen op de faciliteiten zoals een binnenbak of poetsplek met warm en koud water. Maar het komt altijd neer op het verbruik van stro/hooi etc. Altijd gezeur dat je teveel verbruikt, teveel voert, teveel opstrooit. ............................. Uiteindelijk ga je niet meer met plezier.
estja schreef:En kijk ook eens naar de toekomst. Over niet al te lange tijd gaan je kinderen naar het voortgezet onderwijs, willen ze uitgaan, chillen met vrienden. Zijn VO- scholen goed en veilig te bereiken? Hoe zit het met terug fietsen na het uitgaan?
XXXX2015 schreef:@Fitzroy dat vind ik een hele goede. Normaal ben ik inderdaad iemand die dingen lastig los kan laten. Het krijgen van kinderen heeft wel mijn focus verlegd. Waardoor ik nu denk dat ik het nu veel makkelijker los kan laten. Ik heb ook het idee dat ik door de paarden zoveel mis van de kinderen. Het neemt nu een te grote hap tijd bij me weg.
Minder paarden kan natuurlijk en dat is ook absoluut mijn bedoeling. Komend voorjaar ga ik echt selecteren. Maar goed, dan zijn de andere argumenten waardoor een verhuizing aantrekkelijk ligt nog niet weg.
Op dit moment staat bijna alles in ons leven in het teken van het grote terrein met dito onderhoud en de paarden en alles wat dat vereist. Ik zou gewoon daar echt wel eens pauze van willen hebben. En in een huis willen wonen wat niet bijna honderd jaar oud is met bijkomende bewerkelijkheid.
Fijn om hier terug te lezen dat er ook mensen zijn die geen spijt van de stap naar pension hebben.
Ik weet dat het ook nadelen heeft. Daarom vind ik het fijn om meerdere perspectieven te lezen