Mooie combi zijn jullie. Op naar nog vele mooie en klachtenvrije pensioenjaren !
Ik heb een PRE staan met dezelfde aandoening

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superpony schreef:Linsey1998 schreef:Ja het niet werken zorgt ervoor dat er minder hard lucht gepompt moet worden door de luchtpijp. In rust heeft Toliene nog geen klachten. Alleen tijdens het werken. Dressuur gaat echt niet meer omdat ze door de nageeflijkheid een afknelling heeft van de luchtpijp dus dubbele klachten. Als ze zelf mag bepalen hoe ze haar hoofd houdt gaat het nu nog redelijk, maar zal uiteindelijk ook aanzienlijk verslechteren.
Oke, dat begrijp ik. Maar moet ze wel een basis conditie houden en is dat bevorderlijk? Of juist zo min mogelijk inspanning? Dus zeg maar vrije inspanning zoals rennen en gek doen?
Wel vreselijk hoor. Hoe kwam je erachter? Hoorde je geluid of echt dat ze niet kon?
Linsey1998 schreef:Toliene maakte vorige week bij haar training ineens een heel hard hijgend geluid. Maar zo erg dat het leek alsof ze door een rietje ademde. De afgelopen 4/5 jaar heeft ze altijd wat harder geademd, maar wat ik vorige week hoorde ging door merg en been zo zielig. Een conditie is juist goed, maar alleen als Toliene niet teveel ademhalingsklachten vertoont anders kan ze beter met pensioen.
Linsey1998 schreef:Pandora2 schreef:Niet het nieuws waar je op hoopt![]()
Mooie combi zijn jullie. Op naar nog vele mooie en klachtenvrije pensioenjaren !
Ik heb een PRE staan met dezelfde aandoening
Hoe uit het zich bij je PRE?
Sanet schreef:Kijk dat achterbeentje dan in de vaardigheid. Wat een inzet en enthousiasme! Wat ontzettend verdrietig voor jullie beide dat jullie sportcarrière zo moet eindigen.
Als ze dus niet in een mooie dressuur aanleuning moet lopen, gaat het nog wel goed? Dus jullie kunnen nog wel fijn buitenritjes gaan maken bijvoorbeeld?
superpony schreef:Linsey1998 schreef:Toliene maakte vorige week bij haar training ineens een heel hard hijgend geluid. Maar zo erg dat het leek alsof ze door een rietje ademde. De afgelopen 4/5 jaar heeft ze altijd wat harder geademd, maar wat ik vorige week hoorde ging door merg en been zo zielig. Een conditie is juist goed, maar alleen als Toliene niet teveel ademhalingsklachten vertoont anders kan ze beter met pensioen.
Jeetje zeg. Is wel snel gegaan. Fijn dat je dan ook een veearts hebt die het serieus nam en goed heeft onderzocht hoe en wat.
In het verleden ben ik er regelmatig tegenaan gelopen met onze shet dat ze het "maar" een shet vonden. Wat wij natuurlijk niet accepteren.
Bij een kliniek zeiden ze toen jij geopereerd moest vanwege EOTRH; Heel veel mensen zeggen dan nee, want voor 50 euro heb je een nieuwe..........Ik krijg nog rillingen als ik eraan denk.
Hopelijk kunnen jullie nog veel leuke andere dingen doen.