Ik wil zo graag..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Ik wil zo graag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 21:39

Een goed passende cap heb ik, heb ik me een paar jaar geleden laten aanmeten :j
Gympen was ik niet van plan, wil even kijken bij de decathlon ook. Ik moet echt maar voor alles even kijken, ach en wee.. :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:42

En anders mp of wat lenen van iemand..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:43

Ach ik reed altijd in spijkerbroek, blote benen, net wat ik aan had op stal wanneer ik zin had in een ritje. Gewoon lekker in spijkerbroek gaan, veel plezier :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:32

Gewoon doen! Maanden geleden heb ik het ook gedaan, meteen een buitenrit van 2 uur, na jaren niet gereden te hebben. Buiten de spierpijn om, het is het alles waard! Hop hop bellen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:36

Pluttersput schreef:
Een goed passende cap heb ik, heb ik me een paar jaar geleden laten aanmeten :j
Gympen was ik niet van plan, wil even kijken bij de decathlon ook. Ik moet echt maar voor alles even kijken, ach en wee.. :D

Bij de decathlon hebben ze echt veel. En om te beginnen ook leuke prijzen. Dus een hele outfit hoeft daar niet duur te zijn.
Ik ben echt fan van de rijlegging die ze daar verkopen. Weet niet of die in dit seizoen in de winkel liggen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:44

Waar woon je?? Kunnen we niet samen. Aan de ene kant zou ik ook wel weer willen maar ik vind het zo oneerlijk om tijd te spenderen aan een ander paard ipv aan mijn eigen gepensioneerde pony’s

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:47

En anders even via een verkoopsite wat kopen, tweedehands?
Ik ben 3 jaar geleden weer begonnen, na 25 jaar. Spierpijn op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ik spieren had, maar ik was het nog niet verleerd en kon na 2 privé lessen door naar de gevorderden.
Veel plezier alvast!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:41

Even rondje decethlon.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 06:39

Goed gedaan.
Leuk heb je iets om op te verheugen.
Ben benieuwd.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 07:43

Napie schreef:
Waar woon je?? Kunnen we niet samen. Aan de ene kant zou ik ook wel weer willen maar ik vind het zo oneerlijk om tijd te spenderen aan een ander paard ipv aan mijn eigen gepensioneerde pony’s

Ik woon in Zuid Limburg. Lesje wat ik mee gaat rijden is een nieuwe les, met 2 mensen. Dus er is nog plek :D en die tijd snap ik helemaal. Toen ik pony's had nog, dacht ik er niet eens aan. Zelfs een dag bij iemand foto's maken van de paarden vond ik oneerlijk naar die van mij.. maar nu zijn ze er niet meer en ik mis de paarden ontzettend.

Rijbroeken inmiddels geregeld via een hele lieve bokker! De rest ga ik inderdaad voor naar de decathlon. Vind dat altijd een leuk uitje, dus dat komt goed uit.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:20

Leuk! *\o/*
Ik ben me toen ook maar meteen een outfit gaan scoren, ik had niks meer.
Mocht gewoon meteen in de gevorderden na 15 jaar niet rijden. :=
Maar dat lukte hoor! Nu de 2e les gehad. Hebben ze me de grootste ruin gegeven die ze zitten hadden ( ben zelf ook groot) poeh was me dat iets om uit te kunnen zitten zeg. Voel mijn kont nog geloof ik. :P

Maar het is zo leuk! Gewoon doen en van genieten.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:40

Gewoon gaan en lekker genieten :j
Dat heb ik zelf een jaar of 6 geleden ook gedaan (ik was toen al ruim 40), moest ook alles opnieuw kopen, dus ook strategisch voor jodhpurs gegaan (als het rijden niet meer zou bevallen had ik in ieder geval nog een paar goede schoenen over :P)
Maar inmiddels rijd ik nog steeds, en het blijft gewoon leuk. Dus de jodhpurs worden straks weer leren rijlaarzen :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 08:57

Ja, die schoenen zit ik ook even mee. Ergens denk ik ik koop jophurs met chaps, iets anders zegt goeie wandelschoenen met chaps. Laarzen ben ik sowieso niet van, dus het moeten chaps worden...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:19

Wandelschoenen zijn vaak te grof.. bij ons op de manege staan een boel leenlaarzen, jodphurs en chaps, omdat schoeisel een steeds groter probleem werd bij beginners en herintreders en verzekeraars steeds strengere eisen stellen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:28

Flashback naar mijn eerste ritje nadat ik zeker 15 jaar niet had gereden....ik heb nog nooit zoveel spierpijn gehad :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:40

Pluttersput schreef:
Ja, die schoenen zit ik ook even mee. Ergens denk ik ik koop jophurs met chaps, iets anders zegt goeie wandelschoenen met chaps. Laarzen ben ik sowieso niet van, dus het moeten chaps worden...

Als je wat goed kijkt in decathlon heb je voor 50-60 euro een setje met broek, chaps en laarsjes, die rubberen gevalletjes kosten iets van 15 euro ofzo, zijn prima voor de eerste lessen.

https://www.decathlon.nl/p/jodhpurs-voo ... 05&c=ZWART

https://www.decathlon.nl/p/damesrijbroe ... R-p-164451
https://www.decathlon.nl/p/rijbroek-voo ... R-p-300643

https://www.decathlon.nl/p/minichaps-ru ... R-p-159685

Zo heb je voor een kleine prijs een complete outfit zodat je lekker comfortabel aan je les kan beginnen.

Veel plezier alvast!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:07

Ik heb gisteren ook mijn 1e les na lange tijd gehad!
Meteen ingedeeld in de vergevorderden groep, dus blijkbaar verleer je het echt niet nee.

Welke maat rijbroek heb je TS? Misschien heb ik nog iets liggen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 13:33

Superlief iedereen die zo meeleeft en meedenkt!

Matheno, ik heb inmiddels via een andere lieve bokker 2 rijbroeken geregeld! Dus dat is super.

Duhelo, ik ga dinsdag de decathlon in wandelen, en ik kom naar buiten met een outfit, zo veel weet ik zeker :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:05

Ik zou me niet druk maken en alleen maar genieten van de voorpret. Had 15 jaar niet op een paard gezeten toen ik op mijn 50e weer ging rijden op een manege. Was absoluut nooit een goede Amazone geweest, maar het was of ik de maand ervoor er nog had opgezeten.
10 jaar met veel plezier gereden en nog heel veel geleerd. Helaas door versleten heupen moeten stoppen, vreselijk jammer. Ben nu aan heup 1 geopereerd en vraag me af of ik ooit weer zou durven. Geniet ervan

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:34

Ik heb die minichaps van jouw link van de decathlon gehaald, samen met die bruine schoenen met veters die er ook staan, iets duurdere schoen maar zit lekker. Ook om gewoon mee te wandelen.
Dit en een rijbroek en helm en ik ben weer het mannetje (vrouwtje :') )

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:53

Agradi heeft ook leuke betaalbare spullen (online webshop).
Ik ben ook na jaren rijden weer begonnen, ik was een fanatieke wedstrijdruiter, maar nu gekozen voor bosritten.
Het maakt echt mijn hoofd leeg

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:40

Tuurlijk is het spannend, maar tegen de tijd dat je in het zadel zit en je je eerste drafje samen weer doet en alles ineens gewoon vanzelf blijkt te gaan verdwijnt die angst als sneeuw voor de zon. Beloofd!

Zelf ben ik ook pas sinds twee weken weer terug in de paarden en het is heerlijk, haal er zo'n voldoening uit. De eerste keer weer op de rug van het paard voelden mijn benen maar vreemd, verstard en verlamd.. alsof mijn lijf tijdelijk bevroren was. Maar met elke uitademing werd die spanning minder en begon ik steeds weer een beetje meer te genieten.

Dus, hoppa - ga ervoor! Je gaat zo trots zijn op jezelf! <3 We believe in you!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 04:05

Bedankt weer voor de lieve berichten!
Ik heb gisteren schoenen en chaps gekocht, dus nu ben ik compleet :D begin nu toch wel zenuwachtig te worden, maar op een goede manier.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:40

Ik heb er vast overheen gelezen, maar wanneer ga je rijden?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 13:15

Vrijdag! Half 12 :D