Daarom. Als zij aangeeft dat ze het niet fijn vind/er niet aan toe is wie ben ik dan om te zeggen dat ze moet?
yamsi0124 schreef:Leuke foto's!!
Groot gelijk hoor, op sommige punten (zoals deze) heb je er baat bij naar je paard te luisteren.
Zo vindt mijn merrie de rosborstel echt vreselijk, dus die ligt al eeuwen ongebruikt in mijn poetskist.
Klopt, het heeft allemaal blijkbaar een erg grote impact op haar gehad. Duurde even om dit onder ogen te zien/de signalen goed door te hebben maar nu ik ze eenmaal begrijp staat alles lekker op 0. Fijn focussen op aankomen en zorgen dat ze weer goed in haar vel komt te zitten. Ze staat "samen" maar heeft haar eigen stuk weide. Er staan er nu 2 aan de rechter kant naast haar, binnenkort 3, en er komt er nog een links naast haar te staan. Ze kan iniedergeval genoeg contact zoeken. Hou er niet van als paarden alleen staan.
Het was met mijn andere paard de bedoeling het rijden weer rustig op te pakken. Hij is erg sensibel onder het zadel, en in de omgang, en wat angstig. Echter merkte ik dat ik na het voorval begin 2019 met mijn oude pony toch wat terughoudend geworden was, hij wist hier goed op in te spelen en zo onder dingen uit t3 komen. Ook vond ik dat ik hem hierdoor niet de stabiliteit kon bieden die hij juist nodig heeft. Vandaar de keuze hem in bruikleen te zetten bij iemand die hem dit wel bieden kan. Iets wat hij verdient.
In het algemeen op paardengebied heb ik geen hoge sportdoelen oid. Fijn genieten en wel zien hoe ver we komen. Band op bouwen, herrineringen maken en correct lopen/lichaamsgebruik ohz is voor mij het belangrijkste
.
Wildgirl schreef:Wat een leuke merrie!
Ik denk dat het verstandig is dat je even een stapje terug zet.
Laat haar eerst maar eens bijkomen en loskomen, die training komt wel.
Staat ze alleen of met andere paarden?
Hier overigens ook een merrie, zonder maagzweer, welke niet blij kijkt bij het opdoen van de deken ondanks perfecte pasvorm.
Wat heb je met je andere paard gedaan wat in bruikleen staat?