Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Niwla schreef:Ik snap je hoor TS. Hier ook paarden aan huis, verbouwing, twee kleine kindjes en een drukke baan en soms vraag ik me af of ik het wel zo leuk vind, die paarden aan huis. En dan heb ik twee paarden zonder zorgen. Maar dit is ons derde jaar en ik heb dit altijd in de winter, in de zomer geniet ik er met volle teugen van. Kan dit voor jou ook niet meespelen? In de winter, met regen en donkere avonden is het ook gewoon een stuk minder leuk.
Zonnetje81 schreef:Pfff ik snap het zeker. Misschien kei harde knopen hakken? (Nu krijg ik iedereen iver me heen) en eerst alles op orde krijgen en rust. Dan kan je altijd nog een paardje zoeken wat wel energie en plezier geeft.
Kuggur schreef:Zonnetje81 schreef:Pfff ik snap het zeker. Misschien kei harde knopen hakken? (Nu krijg ik iedereen iver me heen) en eerst alles op orde krijgen en rust. Dan kan je altijd nog een paardje zoeken wat wel energie en plezier geeft.
Je krijgt niet iedereen over je heen; ik ben het met je eens.
Als een dier dermate niet in orde is dat het onverkoopbaar is, en het management ervan je mentaal, fysiek en/of financieel sloopt, dan is inslapen een redelijke optie. Niet een gemakkelijke beslissing, maar soms wél de beste.
De TS hoeft niet de gevangene van haar situatie te zijn, er zijn altijd keuzes.
VogeltjeM schreef:Een oprechte gedachte en niet bedoeld om te rellen: het staat me bij dat jullie de andere dieren ook wel houden voor vleesconsumptie. Zou het iets zijn om er 1 te laten slachten?
Zelf ben ik vegetariër dus ik zou het niet kunnen/willen, maar jullie hebben misschien 2 vliegen in 1 klap. Of voelt dat anders voor jullie bij een paard?
DeMolenhoek schreef:Ja de oudste had al een stempel in zijn paspoort uitgesloten voor slacht wegens castratie op 7 jaar en de jongste hebben wij vorige lente laten doen aan huis rechtstaand en toen werd ons dit ook gemeld en is er ook een aantekening gemaakt.