Welk ponyras past bij mij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RoosjeEmma

Re: Welk ponyras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 20:56

Klopt helemaal Castellon, koudbloeden spreken me heel erg aan over het algemeen! :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:59

Ik lees dat je bij je honden op gezonde ouders hebt geselecteerd of gezond uit het asiel, super!

Stel je gaat voor een tinker kijk dan of die bij voorkeur hier gefokt is, ouders bekkend, pssm vrij, geen sokkenproblemen (mijt, cpl),.. Er is helaas veel te veel import in dit ras en dan niet de betere uit de UK helaas. Hun karakter is verder zo divers maar dat is binnen alle rassen zo, er zelf 3 gehad en ze waren alle 3 compleet anders van karakter. Gezonde import tinkers zijn er wel natuurlijk maar let een beetje op de gezondheid en hoe lang ze hier al zijn dan.

RoosjeEmma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 14:32

Bedankt voor de tips Lori! Wanneer het eenmaal zo ver is zal ik jullie op de hoogte houden van mijn zoektocht! :)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 01:21

Met mijn tragisch drama dat ik meegemaakt heb met mijn jonge pony gaat voortaan elke paard en pony volledig door de keuring. Klinisch en röntgenologisch.
Ik heb mijn paard moeten laten inslapen op de leeftijd van net geen 5j omdat deze atactisch is geworden/ geweest?

Een keuring je bent er misschien 600 euro aan kwijt. Ook hals en rug doen.
Maar anderzijds als je moet gaan zoeken ben je veel meer dan 600 euro kwijt en het bespaard je een hoop leed als je paard plots een grasmaaier word en hij heeft er de leeftijd niet voor.

Ik schat in dat jij iemand bent die zegt wat komt dat blijft. Dus laten keuren.
Is mijn mening.

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:25

een ijslander :) ijslands vuur en temperament zodra je erop zit, nergens bang voor en genoeg uithoudingsvermogen om uren door te rijden. en in alle speciale kleuren te vinden, behalve stippen dan. :Y)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:56

Als koudbloedpaarden je erg aanspreken dan zal ik daarvoor gaan. Zoekt een paard die bij je past en waarbij jij je goed bij voelt. Ga bij veel paarden kijken, neem er tijd voor. Succes met je zoekt tocht.

Ik ben een tinker liefhebber , mijn tinkers zijn niet sterk lastig of lomp. Rijd er vele uren mee door bos/duinen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:03

Er zijn genoeg gele leuke fjorden/ haflingers/ tinkers!
Connemara, New forest....kruisingen.....niet altijd rasgebonden.

Heb zelf n freiberger van 1m55 , heerlijk dier. Wordt ook door kinderen gereden ( zowel in t bos als op wedstrijd).

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:59

Ik zelf heb een fjord en een tinker.

Mijn fjord is echt een super paard! Ze kan alles en is bij bange ruiters en kinderen echt super braaf, maar als je wat van haar gaat vragen kan ze echt een pittige tante worden. Zeker als ze mag crossen is ze bijna niet te houden zo enthousiast.

Mijn tinker is dan heel het tegenovergestelde. Ze is gevoelig en zeker niet sloom of sterk. Ze is wel af en toe wat lomp. Maar voor een tinker echt niet sterk zoals ik hier in het topic las. Ze is met rijden een enorme spiegel en echt niet sloom

Mijn fjord is 1.46 en tinker is 1.40.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:12

en misschien een Highlander of Konik?

RoosjeEmma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 18:56

kitobeer schreef:
Met mijn tragisch drama dat ik meegemaakt heb met mijn jonge pony gaat voortaan elke paard en pony volledig door de keuring. Klinisch en röntgenologisch.
Ik heb mijn paard moeten laten inslapen op de leeftijd van net geen 5j omdat deze atactisch is geworden/ geweest?

Een keuring je bent er misschien 600 euro aan kwijt. Ook hals en rug doen.
Maar anderzijds als je moet gaan zoeken ben je veel meer dan 600 euro kwijt en het bespaard je een hoop leed als je paard plots een grasmaaier word en hij heeft er de leeftijd niet voor.

Ik schat in dat jij iemand bent die zegt wat komt dat blijft. Dus laten keuren.
Is mijn mening.

Oh wat verdrietig!! Dan gun je niemand... :( Ik wil zeker een maatje voor het leven aanschaffen, niet voor even en dan weer weg. Nee, als er een rijpony komt dan blijft die hier tot hij zelf hemelt. Fijn dat ik gelijk een prijsinschatting heb! Ik ga er zeker over nadenken dit ook te doen als het zover is.

De rest ook bedankt voor de leuke ervarings verhalen!! Jullie hebben mijn ogen geopend voor een paar prachtige rassen waar ik nog niet bij stil gestaan had en me een beter beeld gegeven van de fjorden, tinkers en hafjes! Ik ga me er nog eens goed in verdiepen, ik ben benieuwd waarmee ik thuis zal komen! Zul je zien dat het een kwpn'r kruising ofzo wordt die gewoon toevallig hartstikke mak is haha :')