Strenge ouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:45

Anoniem908 schreef:
Ik wil ook echt niet uit huis geplaatst worden! Ik houd echt ontzettend veel van mijn ouders, wat ze ook doen en het lijkt me echt verschrikkelijk om in een pleeggezin te zitten.

Je word niet zomaar uit huis geplaatst. Heus wees daar niet bang voor.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:45

Heb je voor dit soort dingen niet de kindertelefoon ? Bijzonder om een account op een paardeforum voor te maken.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:46

Barbet schreef:
Je schrijft het verhaal zo luchtig, dat het bijna lijkt alsof je het ter plekke verzint.
Ik hoop maar dat dit zo is.
Als het wel waar is, zoek hulp.

Nou, als het niet waar is mag ze ook wel hulp zoeken. Hoe dan ook sterkte TS.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:46

Lieve meid, praat hier ajb met iemand over, bijvoorbeeld met een vertrouwenspersoon op school of met je mentor. Die lijken me het makkelijkst om te benaderen. Dit is niet iets waar je alleen mee rond kan blijven lopen.

Succes en sterkte!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:47

jansje73 schreef:
Ik vind dit wel erg heftig om het hier op Bokt weg te zetten! Al is het wel een SA of niet, zo topic plaats je niet als eerste hier.

Leuk dat jij dat vindt, ik ben blij dat TS het durft te vragen!!!!

Ts: melding maken bij veilig thuis. Als je dit op google zoekt vind je telefoonnummers.
Daarop vooruitlopend:
Heb je bewijs (bezoeken aan huisarts met gekneusde ribben, foto's van blauwe plekken, audio- of videomateriaal, mensen die dit gezien of gehoord hebben) dat er bij jou thuis mishandeling plaatsvindt?

Dit zal onderzocht gaan worden. Als er geen bewijs is blijft het jouw woord tegen dat van je ouders en dan wordt het een moeilijker zaak.

Heb je familie of vrienden waar je bij terecht kunt?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:49

'Dit gebeurt niet erg vaak' ongeveer 1/2 keer per week.
1/2 keer per week, is echt veel en veel te veel, het is namelijk al absurd DAT het gebeurt. Ouders horen dit nooit van hun leven te doen. Niet 1/2 per week, niet 1/2 keer per jaar, niet 1/2 keer in heel het leven van hun kind, gewoon nooit. Echt, ik schrik er van DAT jij dit moet ondergaan.

Wat je omschrijft van wat er met jou gebeurt, vind ik echt heel erg, het maakt mij heel droevig. Zoek hulp voor jezelf, iedereen verdient beter dan zo behandeld te worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:51

Ineke2 schreef:
Anoniem908 schreef:
Ik wil ook echt niet uit huis geplaatst worden! Ik houd echt ontzettend veel van mijn ouders, wat ze ook doen en het lijkt me echt verschrikkelijk om in een pleeggezin te zitten.

Bij een sterk vermoeden van kindermishandeling en accute onveiligheid kun je dit niet zomaar zeggen.

Waar wel eerst de voorkeur naar uitgaat is een plek binnen het eigen netwerk. Dus bij opa's/oma's/tantes/ooms/vrienden van de familie of van de jongere tot er weer ingeschat wordt dat het voldoende veilig is om naar huis te gaan (al dan niet met ambulante hulp).

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 01:00

Barbet schreef:
Je schrijft het verhaal zo luchtig, dat het bijna lijkt alsof je het ter plekke verzint.

Dit is zeker niet verzonnen, misschien klinkt het zo luchtig, omdat dit voor mij heel normaal is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:04

Anoniem908 schreef:
Barbet schreef:

Dit is zeker niet verzonnen, misschien klinkt het zo luchtig, omdat dit voor mij heel normaal is.

Ga je verder ook nog iets met het advies doen?

Anoniem908

Re: Strenge ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 01:06

Ja, ik ga er met mijn mentor over praten. Ik moet nu nog wel even wachten voordat school weer begint, dus misschien ga ik al wel eerder naar de huisarts toe.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:10

Aan alle mensen die twjfelen; Is het idee beetgenomen te worden te worden door een puber met vakantie zooo veel erger dan het risico te nemen een kind dat geslagen wordt niet te helpen??? Ga je schamen. Dit topic wordt serieus genomen, gewoon omdat het het risico niet waar is.

TS, ik begrijp dat het erg moeilijk is zo'n grote stappen te nemen als het huis uit gaan, maar de grootste stap; hulp vragen hier, heb je al genomen. Je praat erover met vreemden. De volgende stap is praten met vreemden die ook iets weten van hoe jij geholpen kan worden. Een huisarts of hulplijn zal jouw geheimen voor je bewaren tot jij zelf klaar bent om iets te ondernemen. Ik hoop dat je met die mensen gaat praten, want deze manier van kinderen behandelen is erg schadelijk voor jou. Je voelt dat zelf misschien niet zo erg, maar later zal je hier zeker nog mee worstelen als je er niet wat meer hulp bij krijgt. Gelukkig is het nooit te laat.

Besef heel erg goed dat de situatie die jij beschrijft niet normaal is. Het is wat je gewoon bent en daarom voel je je er veiliger bij dan bij het idee van het onbekende, maar dat is heel tijdelijk. Wie weet wat voor een opluchting bevindt er zich aan de andere kant? Begin al eens met die gesprekken met de juiste mensen, je hoeft nog geen knopen door te hakken.

Cuvee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:11

Arm meiske toch, je hoeft je echt niet te verandwoorden, ik zou zelf het riagg en andere instellingen bellen (jeugdzorg, rechtshulp enz) om de situatie uit te leggen en hulp te krijgen. Dikke virtuele knuffel voor jou.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:12

TS als de wiedeweer naar je mentor stappen na de vakantie. Dit moet zo snel mogelijk stoppen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:14

Is ook mijn advies TS. Ga naar iemand op school die je vertrouwd. Die persoon heeft wel meldingsplicht. Dat betekend dat jouw verhaal naar een instelling gaat die jou en je ouders kan helpen. Heel veel sterkte :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:17

Wat een gemekker over een schaduwaccount en of het wel waar is. Er is hier iemand met een serieuze hulpvraag en die mogelijk geestelijk en lichamelijk mishandeld wordt. Dat lijkt me toch een stuk belangrijker!

Meid, wat je allemaal opnoemt is alles behalve normaal en dat lees je al in de voorgaande reacties. Meld dit aub bij een vertrouwenspersoon op school. Als je dat niet durft kun je misschien een vriendin vertellen wat er gaande is en samen met haar naar je mentor stappen.
Vertrouw je je dokter? Ook die kun je dit soort dingen vertellen! Ik snap dat je van je ouders houdt en hen niet in de problemen wilt brengen, maar dat betekent niet dat je dit allemaal moet laten gebeuren.
Ik vind het heel dapper dat je dit topic hebt opgeopend. Heel veel sterkte :(:)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:18

Ts zoek hulp bij een volwassene bij wie jij je veilig voelt en die jou zou kunnen helpen in deze situatie.

Je mag mij altijd een pb sturen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:23

Jouw ouders hebben ondersteuning nodig bij de opvoeding, want dit is geen goeie situatie, dat heb je goed opgemerkt.
Je wordt echt niet zomaar uit huis geplaatst hoor. Meestal kunnen ouders met wat hulp tot andere inzichten komen en meestal gaat het dan een stuk beter.
Je kunt met je mentor praten en/of met de huisarts om die ondersteuning te regelen.

Goed van je dat je dit hier verteld hebt hoor, dat is niet niks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:35

Heb je trouwens broers of zussen TS? Behandelen ze hen hetzelfde?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:37

Cayenne schreef:

Er staat in de OP dat ze enig kind is. Ik vrees dat ze er heel erg alleen in staat.

Maar dat hoeft niet zo te blijven! Mensen gaan je zeker willen helpen als je durft te vragen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:43

Anoniem908 schreef:

Dat jij van hen houdt kan heel goed en is niks mis mee, maar de manier waarop jouw ouders hun houden van jouw uitdrukken naar jouw toe is funest voor jouw geestelijke gezondheid en ontwikkeling tot gezonde, zelfstandige volwassene. Bel met de kindertelefoon, die is tot 18 : 0800-0432, je kan ook via de website chat ( https://www.kindertelefoon.nl/ ) met ze praten, beide zijn anoniem.

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 01:44

Cayenne schreef:

Nee, ik heb geen broers of zussen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:09

upendo schreef:
Ineke2 schreef:

Bij een sterk vermoeden van kindermishandeling en accute onveiligheid kun je dit niet zomaar zeggen.

Waar wel eerst de voorkeur naar uitgaat is een plek binnen het eigen netwerk. Dus bij opa's/oma's/tantes/ooms/vrienden van de familie of van de jongere tot er weer ingeschat wordt dat het voldoende veilig is om naar huis te gaan (al dan niet met ambulante hulp).

Nogmaals je wordt niet zomaar uit huis geplaatst.
Dit klinkt niet als een hele acute situatie waarbij dit nodig is. Wél zullen je ouders hulp krijgen in correct omgaan met jou en toezicht daarop.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:35

Sowieso kun je als je met de kindertelefoon of veilig thuis praat gewoon tips vragen. Ik heb ooit voor mijn buurmeisje gebeld en kom geen melding doen daar omdat het vaak gebeurt dat mensen uit pesterij bellen. Maar die mevrouw hoorde mijn verhaal aan en gaf tips. Dus ik denk dat je veilig kan bellen hoor ts. En anders is een afspraak maken met je huisarts ook een optie als je daar kan komen zonder op te vallen. Die heeft geheimhoudingsplicht

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:58

Inderdaad hulp zoeken.
Ik vind het eigenlijk al te ver gaan dat jij verantwoordelijk bent voor de boodschappen en je ouders de hele dag op hun werk zijn. Prima als er een keer gevraagd wordt of je een boodschap wilt doen, maar je bent 15. Je hoort druk te zijn met school en huiswerk i.p.v. de klusjes van je ouders doen.
Waar zijn de camera's voor bedoeld?
En het schoppen is natuurlijk helemaal fout, dat is echt mishandeling. 1 a 2x per week is veel. Sowieso is 1x al te veel. Fysiek geweld is altijd fout.
Daarnaast is mentale mishandeling ook een ding. Bodyshaming valt daar ook onder! Vernedering ook.
Dus alsjeblieft TS, zoek hulp en sterkte. :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:11

Het is zeker vakantie?