Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
colette40 schreef:Nibbit schreef:Je zegt alle knoppen zitten er op, maar je krijgt geen ontspanning.
Voor mij is ontspanning juist het begin, wat kan helpen is beginnen met stappen en steeds voorwaarts neerwaarts vragen waarbij je écht goed doorstapt, elke pas van achter naar voor. Leer hem op jou vertrouwen, neem de leiding. Evt op een volte. Zo ook in draf en galop.
Een paard kan rillerig zijn vanwege te weinig leiding. Sommige paarden nemen dan zelf de leiding, dat is ook niet gewenst, maar andere worden erg onzeker en soms zenuwachtig. (Boos of geirriteerd worden maakt het dan alleen maar erger)
Veel succes, ik hoop dat het snel beter gaat.
En als het echt niet klikt is verkopen ee hele logische stap. Het is hobby
Ik moet wel laag en rond beginnen,zoals ik al eerder zei,als zij opgekropt loopt kom ik niet eens van een volte af
Zij heeft inderdaad steun nodig,want lange teugel gaat niet een beetje of nauwelijks.
Ik weet dat boos worden niet helpt,heet is je eigen frustratie .
Ik heb al zoveel geprobeerd
Fysio
Osteo
Allemaal wel verbeteringen maar ik zou haar hoofd zo graag wat relaxter willen krijgen.
colette40 schreef:Ik ga overleggen of ik een maand hooi mag proberen
Wil haar aan de ene kant niet kwijt maar is inderdaad een bron van iritatie ja,elke keer weer voelen hoe ze zich voelt.
Het is niet dat er niemand op kan,ze is alleen zo van slag dan,zet zich vast en wordt krom.'Mijn dochter kent ze dus die kan er wel op,enkel als ze tricky is niet en dat is ze gewoon vaak .
Mijn dochter is 15 en rijdt al jaren op een manege.
Ik ga nog eens nadenken,zal dan van het voorjaar worden