Hoe vaak bij je paard zijn is goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anniekow

Re: Hoe vaak bij je paard zijn is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:15

Wij hebben de pony's aan huis, dus ik ben er elke dag om te voeren. Ze staan 24/7 op de wei het hele jaar door. Ik check dus makkelijk of alles oké is. Mijn ene pony is met pensioen en mist aandacht helemaal niet. Die is tevreden zolang die eten heeft. De andere pony vindt aandacht zalig en zou het liefst bij je in bed slapen :7

Het verschilt echt heel erg per paard hoeveel aandacht ze vragen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:23

Ik heb mijn paarden aan huis, maar ga er 4 keer per dag heen voor een zorg taakje, los van training. Ik vind het fijn om ze een paar keer per dag te checken en ben ook gewoon graag bij ze.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:26

Ik probeer minimaal 3 en maximaal 5 x per week bij haar langs te gaan. Ze staat op een all in pensionstalling 50 km van huis. Dus als ik iedere dag zou gaan wordt het wel een duur grapje qua benzine

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:35

Ik ben er ongeveer 4-6 keer per week. Vroeger altijd 7 keer per week maar sinds we verhuisd zijn naar een top plekje is de drang om te gaan iets minder groot + dat ze nu op rust staat door meerdere blessures. Ze vindt het erg fijn als ik er ben (want baas = extra eten), maar volgens mij heeft ze mij niet nodig voor haar dagelijkse leven.

Het liefst zou ik nog steeds 6-7x per week gaan, maar aangezien mijn zusje ernstig ziek is ben ik ook vaak aan de andere kant van NL en zijn er soms gewoon andere prioriteiten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:39

Hoe doen jullie dat met evt. supplementen als je niet elke dag komt?

Mijn pony staat op een PP en krijgt 3x per dag hooi, maar krachtvoer voer ik zelf. Nou kan ie daar wel een dagje zonder als ik 's een keer niet kan, maar hoe werkt dat met supplementen? Houden die hun werkzaamheid als ik een dagje oversla of is 6 dagen in de week voldoende om dat 'op peil' te houden?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:41

Ik ga op dit moment dagelijks, dit omdat hij snachts op stal staat en ik hem dus s'ochtends en s'avonds binnen/buiten zet. En de stal eigenaresse is hoog zwanger waardoor ze wel wat hulp kan gebruiken.
Zomer dag staat hij 24/7 en ga ik ook gemiddeld 4 a 5x in de week naar stal.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:48

Ik ga momenteel 2x per dag. Dus ook 7 dagen in de week. Sommige periodes dus 2x per dag of 3x en soms 1x per dag.

Ik denk dat het vooral je eigen gevoel is. Mijn paard heeft graag aandacht maar of ze me nu zou missen als ik maar 3 of 4 x per week kom? Dat denk ik niet. Ze kunnen bijvoorbeeld wel meer behoefte hebben aan beweging of iets maar ook daarin denk ik dat 3 of 4 x per week prima is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:27

Het maakt natuurlijk wel verschil of je ze aan huis hebt of, zoals Lobke, 50 km verderop!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:33

Ik ben er ook gemiddeld 4x per week en dan train ik ook met hem als het weer het toelaat. Anders ga ik gewoon poetsen, knuffelen en gezellig kleppen met mn stalgenoten.
Mijn paard is van zichzelf heel onafhankelijk. Blij om me te zien maar niet depressief als ie me niet ziet. Elke dag wordt ie naar binnen en buiten gebracht, meermaals gevoerd en snachts slaapt ie lekker binnen. Voor mij (met fulltime werk) werkt dit.
Ik ben vaak ook 1 dag/avond in de week bij familie en wil het weekend gewoon bij mn paard zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:34

Tigra_ schreef:
Ik ga momenteel 2x per dag. Dus ook 7 dagen in de week. Sommige periodes dus 2x per dag of 3x en soms 1x per dag.

Ik denk dat het vooral je eigen gevoel is. Mijn paard heeft graag aandacht maar of ze me nu zou missen als ik maar 3 of 4 x per week kom? Dat denk ik niet. Ze kunnen bijvoorbeeld wel meer behoefte hebben aan beweging of iets maar ook daarin denk ik dat 3 of 4 x per week prima is.

2 of 3 keer, ga je dan om te voeren / mesten etc of echt paard de stal / wei uit en er iets mee doen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:41

casperzazoe schreef:
Tigra_ schreef:

2 of 3 keer, ga je dan om te voeren / mesten etc of echt paard de stal / wei uit en er iets mee doen?

In de ochtend hooi voeren. En soms in de middag wei uitmesten omdat het nu 's avonds niet fijn werkt in het donker. Maar echt werken/tutten met de paarden is 's avonds en normaal gezien ook uitmesten en dan voeren.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:57

Als voor jou 4 keer als voldoende voelt.
Lekker zo laten.
Er wordt goed voor je paard gezorgd zo te lezen.
Ik heb zelf periodes dat ik er 7 dagen in de week ben.
Maar ook weken dat het heel druk is en dan moeten ze het weleens met 2 dagen doen.
Ik heb geen verschil aan ze gemerkt.

Wel zijn er paarden waarvan de eigenaar standaard maar 1x per week komt of nog minder. En sommigen lijken dan wel een stukje aandacht te missen.
Het ene paard geeft er niet om. Het andere paard doet het er niet zo lekker op

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:11

Mijn pony staat volpension bij iemand thuis. De eigenaar houdt ze in de gaten en zet ze binnen en buiten dus als er wat is wordt dat wel opgemerkt. Ik ga minimaal 4x per week, deze periode zelfs wel wat vaker. Als ik het echt druk heb vind ik 2 dagen niet gaan echt maximaal omdat ik toch graag zelf regelmatig check of ze geen wondjes dikke benen of iets dergelijks heeft. Maar dat is dan een uitzondering. Normaal zit er wel eens 1 dag tussen en ga ik dus minimaal 4x.

En ik sluit me aan bij dat het feit dat het per paard verschilt. De een vind het prima als je 1x per week komt en de ander helemaal niet. Het hangt ook echt wel af van of je paard genoeg buiten komt! Mijne gaat zeker de hele dag naar buiten en dan vermaken ze zich meestal wel.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:24

Mijn twee pony’s staan all in op een pensionstal, niet ver van huis. I.v.m. mijn eigen gezondheid ben ik er wel bijna iedere dag, maar train ik ze maximaal vier keer in de week. (Vaak de ene dag de een, de andere dag de ander). In de winter krijgen ze vaak een week vakantie en in de zomer meestal drie weken. Ik heb het gevoel dat mijn pony’s hier alleen maar beter van worden, lekker paard zijn en dan zijn ze weer fris in het koppie. :)

Waya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:41

Het is ook dat ik mij schuldig voel tegen over haar. Dat ik er niet genoeg voor haar ben. Maarja is dat een terechte gedachte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:42

Persoonlijk vind ik, als een paard gehuisvest wordt zoals het hoort (met andere paarden, voldoende bewegingsmogelijkheid,...) het eigenlijk weinig uitmaakt hoe vaak de eigenaar komt :o

Natuurlijk geniet een paard van de aandacht, maar ze voelen zich niet slechter als ze enkel contact met soortgenoten hebben.
Geldt natuurlijk niet voor een paard wat veel op stal staat :o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:03

Djali schreef:
Persoonlijk vind ik, als een paard gehuisvest wordt zoals het hoort (met andere paarden, voldoende bewegingsmogelijkheid,...) het eigenlijk weinig uitmaakt hoe vaak de eigenaar komt :o

Natuurlijk geniet een paard van de aandacht, maar ze voelen zich niet slechter als ze enkel contact met soortgenoten hebben.
Geldt natuurlijk niet voor een paard wat veel op stal staat :o

Hier ben ik het mee eens. Ik ga zelf 2 keer in de week ongeveer. Kan niet rijden en pony staat als hierboven beschreven. Ze vindt het leuk als ik er ben maar merk dat als ik vaker ga ze minder zin heeft om iets te doen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:42

Waya schreef:
Het is ook dat ik mij schuldig voel tegen over haar. Dat ik er niet genoeg voor haar ben. Maarja is dat een terechte gedachte?

Dat schuldgevoel ken ik,dat heb ik ook als ik een keer oversla. Maar als je heel lang paarden hebt dan is het normaal dat je wel eens niet kunt. Als je paard verder alles heeft wat hij nodig heeft dan is daar niets mis mee vind ik.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:09

Onze paarden staan niet aan huis maar bij mijn oma. Ongeveer 15 minuten fietsen.
Wij moeten alles zelf doen, wat betekend dat we er 5x op een dag zijn om te voeren/mesten.
Ik doe het samen met mijn zusje en soms voeren mijn ouders een keertje

We voeren 5x op een dag.
7 uur hooi, wortel en buiten zetten.
9 uur biks, hooi
13 uur hooi
17 uur hooi, wortel en weer naar binnen ( in de de winter)
22 uur hooi, biks (in de zomer naar binnen)

En dat dus elke dag

We hebben er 3. En alle 3 worden minimaal 4-5x per week gereden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:23

Mijn moeder en ik hebben samen 1 paard. Iedere dag komt er 1 van ons om te verzorgen en haar hapje van mineralen ed te geven.. minimaal. Het komt wel eens voor dat er 2x in de week niet getraind wordt en alleen verzorgt en gewandeld. Enkele keer 3. Alle andere dagen zijn wij gewoon met training bezig (wel gevarieerd, van bos naar dressuur, grondwerk en longeerwerk).

Paard staat hele dag buiten en in de nacht op stal. Ongeveer 5 min van huis. Soms komen wij 2x op een dag bijv. In de zomermaanden of als mijn moeder verzorgt en ik na mijn werk ga trainen met haar.