Het verschilt echt heel erg per paard hoeveel aandacht ze vragen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Ik ga momenteel 2x per dag. Dus ook 7 dagen in de week. Sommige periodes dus 2x per dag of 3x en soms 1x per dag.
Ik denk dat het vooral je eigen gevoel is. Mijn paard heeft graag aandacht maar of ze me nu zou missen als ik maar 3 of 4 x per week kom? Dat denk ik niet. Ze kunnen bijvoorbeeld wel meer behoefte hebben aan beweging of iets maar ook daarin denk ik dat 3 of 4 x per week prima is.
casperzazoe schreef:Tigra_ schreef:Ik ga momenteel 2x per dag. Dus ook 7 dagen in de week. Sommige periodes dus 2x per dag of 3x en soms 1x per dag.
Ik denk dat het vooral je eigen gevoel is. Mijn paard heeft graag aandacht maar of ze me nu zou missen als ik maar 3 of 4 x per week kom? Dat denk ik niet. Ze kunnen bijvoorbeeld wel meer behoefte hebben aan beweging of iets maar ook daarin denk ik dat 3 of 4 x per week prima is.
2 of 3 keer, ga je dan om te voeren / mesten etc of echt paard de stal / wei uit en er iets mee doen?
Djali schreef:Persoonlijk vind ik, als een paard gehuisvest wordt zoals het hoort (met andere paarden, voldoende bewegingsmogelijkheid,...) het eigenlijk weinig uitmaakt hoe vaak de eigenaar komt
Natuurlijk geniet een paard van de aandacht, maar ze voelen zich niet slechter als ze enkel contact met soortgenoten hebben.
Geldt natuurlijk niet voor een paard wat veel op stal staat
Waya schreef:Het is ook dat ik mij schuldig voel tegen over haar. Dat ik er niet genoeg voor haar ben. Maarja is dat een terechte gedachte?