Ik ben b.l.o.n.t

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:30

Pandora2 schreef:
bigone schreef:
Tja , waar zal ik beginnen. Toen ik nog echt blond was als zesjarige stiekem op de pony van de buurman klimmen, nooit eerder gereden en die pony was boos en vloog de stal in, zo’n loopstalletje met alleen een opening voor de pony, daarboven hout. Kwam hard aan.

Ik krijg hier een beeld bij :')
Heb je er wat aan overgehouden ? :=

Bloedneus, tand door de lip, blauwe knieën en een waarschuwing : Altijd opletten of een paard ergens langs kan waar de ruiter niet bij past !! Dus je beeld was goed!!

Pindabear

Re: Ik ben b.l.o.n.t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:32

Een brommertje gekocht en later terug komen bij de scooterzaak met de mededeling; meneer hij doet het niet meer... maar mevrouw u moet er wel benzine in doen _O- ik kon wel door de grond zakken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:44

Wij hebben een periode het zadel thuis gehad. Waarom weet ik niet meer. Maar diverse keren op stal gestaan zonder zadel. Kon ik weer terug :+ ik heb heel vaak van dat soort acties. En dan wel een knagend gevoel dat ik iets vergeten ben. Maar er niet op kunnen komen wat dat dan is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:50

Een nieuwe toner in je laserprintertje doen.

Oude toner eruit, nieuwe toner erin. Hoe moeilijk kan het zijn ... Nou, verdomd moeilijk. Het kreng past niet. Nog eens goed kijken of je wel de juiste hebt door het serienummer nog eens goed te lezen: ja dat klopt. Nog eens prutsen om dat kreng erin te krijgen. Hij past echt niet. Na een paar pogingen maar opgeven en manlief vragen om eens te kijken omdat jij weg moet.

Na terugkomst doet manlief de mededeling dat de nieuwe toner in het printertje zit. Wat was het probleem? Om de nieuwe toner zat een beschermkap, dat had ik niet gezien. Die beschermkap moet je er af halen voordat je de toner in de printer doet. Die kap is zo dun dat je de toner wel met de beschermkap in de printer kunt steken, met een beetje duwen, maar eenmaal in de printer was de beschermkap erin blijven steken, toen ik de toner er weer uithaalde omdat het niet paste. Manlief kwam erachter doordat hij de oude toner in de printer stopte om te zien waar het probleem zat en die ook niet meer in de printer paste. Met veel moeite de beschermkap uit de printer gewurmd en met succes de nieuwe toner geïnstalleerd.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:56

Laatst in de les 10 min lopen vloeken dat ie echt niet losliet rechts. Opeens zegt me instructrice, uhm wat heb je met je neusriem gedaan? Die zat over het bakstuk {:)-:( . Arm paard. Daarna liep ie perfect :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:24

Met stal een buitenrit maken, ik met de sulky. Op stal komen en tot de conclusie komen dat het tuig nog thuis ligt.. sorry jongens, geef me een half uurtje :')

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:29

Wij hadden een paard op een africhtingsstal staan. Is de eigenaresse met een leuk paard bezig, zeg ik: wanneer ga je die van mij doen. Jullie raden het al: Daar was ze mee bezig :D :D :+ !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:34

Stage op een manege, 2 bruine paarden verwisselen, waarvan ik de ene moest gaan rijden. Niet snappen waarom ie met opzadelen zo boos werd (deed ie gisteren niet..) en niet snappen waarom de singel ineens 6 gaten langer moest :')

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:36

Voor de 2de keer op de shovel stappen op het werk, en gas willen geven met je linker voet, en dan heel hard roepen hij doet het niet. Waarna de dochter van de baas heel droog zegt, misschien moet je het andere pedaal gebruiken }:0

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:51

@Kendra: wel heel fijn dat je je eigen paard leuk vindt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:54

Over het stroomdraadje willen stappen, blijven hangen en vol in de blubber kiepen. Dat was niet eenmalig :')

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:03

Wat een heerlijk topic dit :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:09

Kendra schreef:
Wij hadden een paard op een africhtingsstal staan. Is de eigenaresse met een leuk paard bezig, zeg ik: wanneer ga je die van mij doen. Jullie raden het al: Daar was ze mee bezig :D :D :+ !

_O- _O-

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:41

Ik heb net mijn staldeur geprobeerd open te duwen, degene die ik al bijna een jaar dagelijks openduw. Ding was met geen mogelijkheid in beweging te krijgen. Ik al helemaal gefrustreerd naar de staleigenaar lopen, want ja als hij opeens zo erg moeilijk open gaat is dat ook gevaarlijk. Want wat als het paard er opeens uit moet?
Staleigenaar meegelopen en die duwt hem zo open. Ik duwde dus aan de verkeerde kant :+

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:42

Ach .. ik wilde laatst de voordeur dichtklikken met de afstandsbediening van de auto :D . En mijn broer heeft vorig jaar op zijn werk tijdens de kerstborrel de led waxinelichtjes aangestoken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:23

Haha, die afstandsbediening is heel herkenbaar! Kastsleuteltje zit aan mijn autosleutel, dus die hou ik mijn hand wanneer ik vanuit de auto naar het kastje loop: het is niet eenmalig gebeurd dat ik op dat knopje sta te drukken voor mijn kastje }:0 :Y)

Jaren geleden alweer, maar hilarisch: ik was alleen op stal, normaal stapten we in het voorgangetje op (met een krukje) waarna iemand de deur vd bak open doet. Nu kon dat dus niet, dus ik bedacht dat ik dan wel in de bak, zonder krukje zou opstappen. Jong paard, maar braaf. Ik had alleen wel voor het eerst mijn (hard) leren Chaps aan. Goed, ik parkeer paard, wil opstappen, maar die Chaps waren dus zo stug en net te lang, dat ik mijn linkerbeen niet goed kon buigen. Ik had de beugel dus wel in, wou afzetten, maar viel naar achter ipv dat ik met een sprong erop kon.
Paard dacht alleen dat ik wel zat, en die liep relaxt richting hoefslag. Ik lach echt helemaal dubbel, en dan vooral om die blik toen ie omdraaide omdat ie me hoorde: die verbazing dat ik er helemaal niet op zat _O-

Ik heb me wel altijd afgevraagd of de staleigenaar een camera had in de bak, want even later kwam ie kijken of alles goed was. Maar dat was er echt 1 voor ‘funniest homevideo’s’ oid :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:31

Maflinger_S schreef:
Een nieuwe toner in je laserprintertje doen.

Oude toner eruit, nieuwe toner erin. Hoe moeilijk kan het zijn ... Nou, verdomd moeilijk. Het kreng past niet. Nog eens goed kijken of je wel de juiste hebt door het serienummer nog eens goed te lezen: ja dat klopt. Nog eens prutsen om dat kreng erin te krijgen. Hij past echt niet. Na een paar pogingen maar opgeven en manlief vragen om eens te kijken omdat jij weg moet.

Na terugkomst doet manlief de mededeling dat de nieuwe toner in het printertje zit. Wat was het probleem? Om de nieuwe toner zat een beschermkap, dat had ik niet gezien. Die beschermkap moet je er af halen voordat je de toner in de printer doet. Die kap is zo dun dat je de toner wel met de beschermkap in de printer kunt steken, met een beetje duwen, maar eenmaal in de printer was de beschermkap erin blijven steken, toen ik de toner er weer uithaalde omdat het niet paste. Manlief kwam erachter doordat hij de oude toner in de printer stopte om te zien waar het probleem zat en die ook niet meer in de printer paste. Met veel moeite de beschermkap uit de printer gewurmd en met succes de nieuwe toner geïnstalleerd.

Ik moet toch meteen denken aan dat verhaal van eem vriendin die als 5-jarig meisje voor iets een zetpil moest hebben. Haar vader zou die inbrengen maar vergat het folie eraf te halen. En zij bleef maar brullen en janken dat het zo'n zeer deed. :')

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:41

Tijdje geleden had mijn auto wat opmerkingen gekregen tijdens de APK, dus die moesten gefixed worden zodat ik hem opnieuw kon laten keuren. Zo gezegd zo gedaan, we doen de meeste dingen vaak zelf en de buurman heeft een brug waar we de auto dan op kunnen zetten. Dan helpt hij me ook wat mee, en legt uit wat ik moet doen als ik het zelf nog niet weet.

Dus ik sta daar de wiel"bouten" los te draaien met de luchthamer (soort accuboor maar dan op luchtdruk), kijk naar de losgekomen "bout" en roep mn buurman erbij. "Ik geloof dat ik hem kapot gedraaid heb, kijk maar". Hij kijkt en ik zie aan zn gezicht dat hij niet ziet wat ik bedoel. "Kijk, de steel zit er nog in. Ik denk dat ik teveel kracht gebruikt heb, de kop is helemaal losgekomen". Hij weer kijken, kijkt mij aan met een blik van; neem je me nu in de maling? Ik kijk nog een keer en ineens valt het kwartje. De wielbouten zijn eigenlijk gewoon wielmoeren, en die horen dus geen steel te hebben, de "steel die er nog in zat" hoort gewoon vast te zitten. Toch wel een beetje blonT voor iemand die al heel wat wielen los en vast gedraaid heeft. :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:45

Ik zou eventjes de shet van hoofdstel voorzien... dus hup, bit, hup hoofdstel over hoofd en riempjes vastmaken...

zegt er iemand tegen me: "dat ging zeker wel erg makkelijk"

Hing het bit onder zijn kin ipv in de mond...

Kleine rotbeesten ook... :+

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:53

Op buitenrit met een vriendin. We stappen het bos in en ik zeg tegen haar dat m'n paard zo moeilijk te sturen voelt. Ze kijkt opzij en begint te lachen. Had ik m'n teugels gekruist :o :D ....

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 02:24

Hilarisch dit topic! _O-

We waren veel ponies uit de grote weide aan het halen. Daarbij liepen we erheen en reden op het halster terug, vaak met meerdere handponies. Dat deden we al wekenlang bijna elke dag. Bij het hek aangekomen bleek ik niet de beoogde pony te hebben gehaald maar op het vrijwel identieke maar niet-ingereden broertje te zitten. Conclusie: nou, je zit er nog op dus nemen die maar mee. (Andere tijden.)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 02:54

Jaren terug, paard gereden en daarn snel aan het werk. Na 3 uurtjes werd ik gebeld door de staleigenaar of mijn paard los in dr box mocht. Snapte er niks van. Bleek ik er in de box nog netjes aan dr halstertouw vast te hebben. Precies midden van dr box en mevrouw maar braaf wachten :o?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 03:46

Ik reed vroeger met mijn pony vaak door het dierenpark van mijn ouders. Het openbare stuk (dus waar geen hek omheen zit), bevat ook een grote vijver. Vissen was daar niet toegestaan, maar mijn crush <3 was daar op een dag aan het vissen en ik ging hem mooi niet verlinken natuurlijk.
Sterker nog, toen ik zag dat een mevrouw naar hem toe liep om, wat ik dacht, hem er op aan te spreken, galoppeerde ik heldhaftig er naartoe en zei iets van:
“Laat hem met rust mevrouw! U hoeft zich er niet mee te bemoeien!”

Waarop zij zei:
“Maar ik vraag mijn zoon alleen maar of hij nog wat brood wil.”

Ik schaam me nu nog steeds :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:15

herr_balou schreef:
Hilarisch dit topic! _O-

We waren veel ponies uit de grote weide aan het halen. Daarbij liepen we erheen en reden op het halster terug, vaak met meerdere handponies. Dat deden we al wekenlang bijna elke dag. Bij het hek aangekomen bleek ik niet de beoogde pony te hebben gehaald maar op het vrijwel identieke maar niet-ingereden broertje te zitten. Conclusie: nou, je zit er nog op dus nemen die maar mee. (Andere tijden.)

Tja, er was een tijd waarin dat gewoon kon.....

Doet me denken aan het verhaal van mijn instructrice die met vrienden in Polen op vakantie was. Daar was de jonge kudde-hengst eigenlijk niet ingereden en men kwam door omstandigheden een paard te kort. Zegt mijn instructrice: geef maar, aan het einde van de week is ie klaar.
Dat beest was zo druk met achter z'n meiden aan lopen dat ie er niet eens bij nadacht dat er iemand op zat _O-

Zo ook een Fjord. Die groeide als jaarling al op op een ponyclub en hij werd altijd overal bij betrokken. Als de paarden gepoetst en klaar gemaakt werden voor de les, hij ook gepoetst. Na een tijdje begon hij het raar te vinden dat alle paarden iets gingen doen, maar hij niet. Dus we bieden hem voor de grap het hoofdstel aan. Doet ie netjes z'n mond open, hapt in het bit en laat zich het hoofdstel aan doen. Hè hè , EINDELIJK hoor ik er ook bij! Z'n kop sprak boekdelen :j

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:48

Met afzadelen vergeten zijn dat je de beugels niet had opgestoken. Met een zwaai het zadel eraf halen, en 1 van de beugels in je gezicht krijgen.

Vriendin had vroeger haar eerste rijles op een shetlander. Kreeg een voetje met opstappen, viel er aan de andere kant af en brak haar arm.

Andere vriendin gebruikte voor het eerst maandverband. Blijkbaar was de voorlichting door haar ouders niet volledig geweest want ze had het met de plakstrip naar boven tegen haar onderkant aan geplakt