Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Eppie (v. Westenwind)2019: diskwalificatie, piaffe en cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:18

Wat heb jij een ontzettend leuk paard zeg! Dressuurprikkers vergeten één ding altijd: vosmerries zijn de beste <<)
Lekker samen genieten!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:49

Wat een ongelofelijk gaaf paard en wat rijd je haar mooi! Maar nog veel belangrijker - wat fijn dat ze je weer t vertrouwen geeft om al die dingen te doen en plezier te hebben! Tof om te zien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 12:19

Bedankt voor alle leuke reacties!

Het klopt dat we in de training al veel verder zijn dan ons wedstrijdniveau. Ik vind het zelf het allerleukste om het maximale eruit te kunnen halen op wedstrijd, dus ik rij voor de percentages en niet voor de winstpunten. Dus pas als ik meerdere scores boven de 70% heb ben ik tevreden. En ik promoveer niet eerder voor ik het gevoel heb dat we 65% minimaal kunnen behalen in de volgende klasse.

En aan de basis werken verveelt mij nooit, dus wat dat betreft heb ik ook geen promotie-drang. Ik vind het heerlijk als mijn paard een soort Ferrari-automaat is (wat dat betreft ben ik best een luie ruiter) dus we werken vooral aan de basisvoorwaarden, gedragenheid en verzameling. En dan lukken de oefeningen eigenlijk vanzelf. (Vroeger maakte ik nog wel eens de fout om erg proefgericht/oefeningsgericht te trainen en daardoor tot in den treure een oefening zelf te blijven herhalen tot het beter ging. Terwijl de oorzaak toch eigenlijk altijd in je basisafrichting ligt).

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:34

Focussed schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties!

Het klopt dat we in de training al veel verder zijn dan ons wedstrijdniveau. Ik vind het zelf het allerleukste om het maximale eruit te kunnen halen op wedstrijd, dus ik rij voor de percentages en niet voor de winstpunten. Dus pas als ik meerdere scores boven de 70% heb ben ik tevreden. En ik promoveer niet eerder voor ik het gevoel heb dat we 65% minimaal kunnen behalen in de volgende klasse.

En aan de basis werken verveelt mij nooit, dus wat dat betreft heb ik ook geen promotie-drang. Ik vind het heerlijk als mijn paard een soort Ferrari-automaat is (wat dat betreft ben ik best een luie ruiter) dus we werken vooral aan de basisvoorwaarden, gedragenheid en verzameling. En dan lukken de oefeningen eigenlijk vanzelf. (Vroeger maakte ik nog wel eens de fout om erg proefgericht/oefeningsgericht te trainen en daardoor tot in den treure een oefening zelf te blijven herhalen tot het beter ging. Terwijl de oorzaak toch eigenlijk altijd in je basisafrichting ligt).

Fijne manier van werken! Heel erg 'in mijn straatje' _/-\o_

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:49

Leuke combi en goed voor elkaar. Probeer bij het strekken iets meer op de achterhand te houden, op het laatst versneld ze meer ipv verruimen. Lb/sb zou je hierbij kunnen helpen. Maar dat is wel op de slakken zout leggen op dit niveau ;). Ik had je ook verder geschat!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:01

Ontiegelijk gaaf paard en hele fijne rijstijl! Die piaffe, zo wil je het toch zien ...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:14

Wat een rete gave merrie heb je daar zeg! Die m1 struikel je zo door hoor denk niet dat je je daar druk om hoeft te maken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:21

sorbetje schreef:
Leuke combi en goed voor elkaar. Probeer bij het strekken iets meer op de achterhand te houden, op het laatst versneld ze meer ipv verruimen. Lb/sb zou je hierbij kunnen helpen. Maar dat is wel op de slakken zout leggen op dit niveau ;). Ik had je ook verder geschat!

Je hebt helemaal gelijk hoor! De sb-truc gebruik ik nog wel eens in de middenstap om meer rek te krijgen.

In het verruimen pak ik in de training vooral korte stukken mee en dan weer terug, zodat ik haar op het achterbeen hou. Maar als mijn paps dan mee is om te filmen, ga je toch proberen een keer een langer stuk te rijden. En dan verlies ik haar iets, gaat ze van ‘t achterbeen af, wordt ze lang (dat ga ik dan domweg compenseren door meer steun te zoeken op de teugels :+ ), kan ik niet meer doorzitten.... En kom ik eigenlijk gewoon in mijn eigen ruitergevoel tekort om eraan te blijven rijden.

Maar goed, we blijven oefenen :D Bedankt voor je tip.

En bedankt voor de andere lieve reacties <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:23

Prachtig dier en moet stiekem wel lachen, lijkt de piaffe en passage te beheersen en nog op de juiste manier ook en dan heb je een ruiter op de rug die hoopt dat het in de M1 goedkomt, geweldig. Komt wel goed zo te zien en wees er maar zuinig op want hier lopen er niet zoveel van rond.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:40

Focussed schreef:
sorbetje schreef:

Je hebt helemaal gelijk hoor! De sb-truc gebruik ik nog wel eens in de middenstap om meer rek te krijgen.

In het verruimen pak ik in de training vooral korte stukken mee en dan weer terug, zodat ik haar op het achterbeen hou. Maar als mijn paps dan mee is om te filmen, ga je toch proberen een keer een langer stuk te rijden. En dan verlies ik haar iets, gaat ze van ‘t achterbeen af, wordt ze lang (dat ga ik dan domweg compenseren door meer steun te zoeken op de teugels :+ ), kan ik niet meer doorzitten.... En kom ik eigenlijk gewoon in mijn eigen ruitergevoel tekort om eraan te blijven rijden.

Maar goed, we blijven oefenen :D Bedankt voor je tip.

En bedankt voor de andere lieve reacties <3

Dat is ook logisch en gaat vast goedkomen. Het komt op mij over dat je voldoende inzicht, reflectie en ruitergevoel hebt om je paard goed te trainen. Wees niet te streng voor jezelf!

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:46

Wát een prachtig paard! <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:59

bigone schreef:
Prachtig dier en moet stiekem wel lachen, lijkt de piaffe en passage te beheersen en nog op de juiste manier ook en dan heb je een ruiter op de rug die hoopt dat het in de M1 goedkomt, geweldig. Komt wel goed zo te zien en wees er maar zuinig op want hier lopen er niet zoveel van rond.

Precies wat ik dacht!

Ben benieuwd wat 2020 jullie brengt!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:32

Wat een ontzettend leuk beest zeg, kan me voorstellen dat je daar ontzettend veel plezier van en mee hebt!
Vroeg me nog af mbt de kampioenschappen, hoe is dat afgelopen? Is er ooit nog een soort van excuus oid vanuit de KNHS gekomen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 16:49

Marietje35 schreef:
Wat een ontzettend leuk beest zeg, kan me voorstellen dat je daar ontzettend veel plezier van en mee hebt!
Vroeg me nog af mbt de kampioenschappen, hoe is dat afgelopen? Is er ooit nog een soort van excuus oid vanuit de KNHS gekomen?

In eerste instantie niets, toen er veel aandacht over kwam kreeg ik ineens een bosje bloemen van het regiobestuur Utrecht met excuses en dat men erover in gesprek ging KNHS Nederland.

Daar nooit meer iets op gehoord. Ik heb zelf een klacht ingediend (onder het motto: hier moeten andere regels over komen om dit te voorkomen in de toekomst). Hierop kreeg ik inhoudelijk ook geen reactie, maar wel een brief met ‘goed nieuws’ : Als ik binnen 12 maanden niet weer een overtreding zou begaan zou mijn Officiële Waarschuwing geen gevolgen hebben. :') :') :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:59

Hoe kunnen mensen een vos in hemelsnaam niet leuk vinden? Wat een heerlijk paard heb je, erg fijne gangen zo te zien. Heel veel succes alvast in de M1

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:14

Focussed schreef:
djoeka schreef:
Geweldig paard <3 en wat een leuk overzicht

Die van ons is ook een Westenwind en vos, heerlijk beest ook!

Ook zo'n fijn karakter?
Ik was zelf nooit heel erg weg van Westenwind zelf. Maar volgens mij fokt hij zulke fijne karakters door. Jammer dat hij niet meer ter beschikking is voor de fokkerij.

Bedankt voor alle leuke reacties. Elke dag is het eigenlijk weer een feestje met dit paard. En het beste: nooit meer smoesjes om er niet op te hoeven, zoals ik bij mijn vorige paard had. Nu is het: Ach het is maar windkracht 9, we kunnen best een rondje :D .

Westenwind staat hier in de buurt en is tegenwoordig ook weer beschikbaar voor de fokkerij

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:26

Focussed schreef:
In eerste instantie niets, toen er veel aandacht over kwam kreeg ik ineens een bosje bloemen van het regiobestuur Utrecht met excuses en dat men erover in gesprek ging KNHS Nederland.

Daar nooit meer iets op gehoord. Ik heb zelf een klacht ingediend (onder het motto: hier moeten andere regels over komen om dit te voorkomen in de toekomst). Hierop kreeg ik inhoudelijk ook geen reactie, maar wel een brief met ‘goed nieuws’ : Als ik binnen 12 maanden niet weer een overtreding zou begaan zou mijn Officiële Waarschuwing geen gevolgen hebben. :') :') :')

Ik had ze dat bosje bloemen ergens laten steken waar de zon niet schijnt. :o
Ongelofelijk dat ze hun eigen leden zo laten zitten, nota bene op een Regiokampioenschap! Je had dat paspoort alsnog kunnen tonen toch? Als het dan niet in orde bleek, ja dan is het logisch dat je uitgesloten wordt.

Echt weer een goed staaltje bureaucratie 8)7

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 17:48

Ja echt gekkigheid ten top. Paard én paspoort waren beiden gewoon aanwezig dus alles had nog een keer gekund. Alles was in orde. Maar nee. Volgens de KNHS heb ik het nooit getoond en mocht ik het ook niet meer tonen. Want hun controleur maakt geen fouten.

Terwijl er nota bene zelfs 1 deelneemster door de sluis stapte met haar paard zonder überhaupt gecontroleerd te worden. De controleur zag haar helemaal over het hoofd en wij (deelnemers) hebben haar moeten terugroepen :+ Het was gewoon véél te druk voor 1 controleur. En de deelnemers zijn er de dupe van geworden helaas.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:54

Wat fijn dat je zo'n fantastisch paard hebt kunnen vinden als opvolging van Fem.
Super fijne plaatjes om naar te kijken, veel succes komend jaar samen!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:57

Focussed schreef:
Ja echt gekkigheid ten top. Paard én paspoort waren beiden gewoon aanwezig dus alles had nog een keer gekund. Alles was in orde. Maar nee. Volgens de KNHS heb ik het nooit getoond en mocht ik het ook niet meer tonen. Want hun controleur maakt geen fouten.

Terwijl er nota bene zelfs 1 deelneemster door de sluis stapte met haar paard zonder überhaupt gecontroleerd te worden. De controleur zag haar helemaal over het hoofd en wij (deelnemers) hebben haar moeten terugroepen :+ Het was gewoon véél te druk voor 1 controleur. En de deelnemers zijn er de dupe van geworden helaas.

Ik snap alleen 1 ding niet; als de chip gecontroleerd is, dan is het paspoort toch ook bekeken? Of scannen ze alleen voor de chip om te kijken of er 1 in zit. :?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 18:02

Marietje35 schreef:
Focussed schreef:

Ik snap alleen 1 ding niet; als de chip gecontroleerd is, dan is het paspoort toch ook bekeken? Of scannen ze alleen voor de chip om te kijken of er 1 in zit. :?

Dat leek ons ook. Maar er stond geen vinkje achter de paspoortcontrole. En dus was hij volgens de KNHS niet getoond. :+

En met onvolledige vaccinaties mag je zelfs eenmalig doorrijden onder het mom van administratieve fout. Maar hiermee word je gewoon naar huis gebonjourd.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:04

Focussed schreef:
Marietje35 schreef:

Dat leek ons ook. Maar er stond geen vinkje achter de paspoortcontrole. En dus was hij volgens de KNHS niet getoond. :+

:r 8)7 :O :x

Wat een simpele zielen!
Nou ja, doet verder niets af aan het feit dat je een ontzettend leuk dier onder je kont hebt, ik zeg lekker dit outdoorseizoen weer een gooi doen naar de titel.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:40

Wat een fantastisch leuk paard <3 . Veel succes en plezier samen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:43

Toffe bok! En leuk dat je nog steeds daar op stal staat :+:
Zo te zien draaf je graag achter op het lange land

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:12

Ah daar is de knappe vos merrie weer! Gaan we van de zomer dan weer proberen allebei op de hippiade te rijden? Vorige keer was in de B in de winter haha. Of was jij er die zomer daarna ook in het L1?

Je rijdt echt keurig en ik vind het een geweldig paard. Maar ik heb ook zo'n vosmerrie waar de gemiddelde ruiter niet mee thuis zou komen haha