[FOTO] Paarden in vreemde situaties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:39

Mijn Fuchs is ook groot fan van in hooibakken staan :')
Eén van de redenen dat ik alleen slowfeedernetten heb met 'hoefveilige' gaten.

Afbeelding

jes_sam

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:56

Vroeger bij huis hadden de paarden een schuilstal met een uitloop zodat als ze niet in de wei konden, ze konden kiezen tussen binnen of buiten staan. Onze fjord (destijds) was een enorme uitbreker. Kortom we hadden er een hoog kunstoffen hek omheen met een metalen poort. (Beetje zoals die van de vorige pagina..) Tot ik even naar achteren keek hoe de paarden erbij stonden en ik de fjord half over het metalen hek zie hangen :x . Moet zeggen dat was behoorlijk schrikken. Met zijn voorbenen en helft van zijn lijf was hij er al over maar hij is blijven haken met zijn bekken en zijn achterbenen hingen dus nog in de lucht en hij kon niet los komen uit zichzelf. Gelukkig bleef hij relatief rustig terwijl wij hem er probeerden af te krijgen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, waar ik nog steeds verbaasd over ben! Die had wel iets kunnen scheuren vanbinnen ;(
Maar dan vraag je je toch wel af... hoe dom kun je zijn als je gewoon voer in je stal hebt liggen :o

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:02

Afbeelding

Paard wilde paddock uit maar ze was iets te breed daarna. Woest dravend maakte ze rondjes door de paddock want plan was mislukt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:25

Ze verongelukken zich zo makkelijk. Geen foto’s maar veel van dit soort bizarre verhalen, helaas lang niet allemaal goed afgelopen. Sindsdien ben ik heel voorzichtig en ik zie veel stallen/omheiningen/erven/situaties waar ik ronduit de kriebels van krijg.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:31

Hier is de oudste dame de grootste brokkenpiloot (gelukkig meestal zonder kleerscheuren) 8)7 Het staat zelden op de foto, maar af en toe kunnen we het vangen op beeld :))

Hier was ze aan het elastieken, want het gras is ALTIJD groener aan de andere kant van de draad (of toch niet)! Mijn man maakte deze foto, de stroom was al van de draad af :) (Haar deken zit inderdaad op half 7, dat komt ook door haar sweet escape pogingen)...
Afbeelding
En dit is natuurlijk niet de bedoeling van een slowfeeder...
Afbeelding

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 21:52

_O-
Wat een geweldige foto’s weer.
Elastieken schijnt populair te zijn :P

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:03

Mijn merrie heeft ooit - gelukkig in een drukke stalgang - met haar onderkaak tussen de dekenstang aan de staldeur gezeten. Dus keel op de staldeur afgeknepen en met onderkaak onder dat ding. Gelukkig hebben wakkere stalgenoten die deur opgetild en wat gekanteld. Paar dagen beurs en gelukkig nooit meer gebeurd!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:08

Ik heb zelf de foto niet, maar ik heb ooit een keer mijn paard (toen nog niet van mij eigenlijk) aangetroffen in de wei met het halster vastgeklikt aan het halster van een ander paard 8)7 Geeeeen idee hoe ze dat ooit voor elkaar gekregen hebben maar ze stonden er allebei als zielige schaapjes bij.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:31

Hier op stal een paard die z'n voorhoef op het hek zette om z'n sokken te kunnen kriebelen. Is toch veel makkelijker om je voet even op te tillen dan om je hoofd naar beneden te brengen :+ Ik heb het hem meerdere keren zien doen.

Ook een keer een paard gehad die bij -20 's nachts in een ondiepe geul was gaan liggen met z'n benen de verkeerde kant op. Hij kon dus niet meer omhoog komen. Toen wij 's ochtends op stal kwamen, zagen we hem achterin het land liggen terwijl de rest ver bij hem vandaan stond. Foute boel. Met de trekker hebben we hem voorzichtig omgedraaid en toen op laten staan. Hij had erg veel moeite met blijven staan. Het duurde een half uur voor hij een paar stappen kon zetten. Het had niet veel langer moeten duren....

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:35

Een keer mn toenmalige hengst die hing over de voorstang van de trailer op de kop...hooi te eten :o

Diezelfde stond een keer vast over het hek van de bak heen! Hebben hem er af moeten duwen..

Onze merrie stond paar jaar geleden vast met haar ijzer in het heras hekwerk. Had er tegen staan klauwen om de bak in te komen want daar stond blijkbaar 1 groenere spriet en als je een haflinger bent is dat heel belangrijk.. gelukkig bleef ze gewoon staan en toen ik gebeld was en de wei ib liep hinnikte ze naar me zo van “helluuup”

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:36

Katyatje schreef:
Ik heb zelf de foto niet, maar ik heb ooit een keer mijn paard (toen nog niet van mij eigenlijk) aangetroffen in de wei met het halster vastgeklikt aan het halster van een ander paard 8)7 Geeeeen idee hoe ze dat ooit voor elkaar gekregen hebben maar ze stonden er allebei als zielige schaapjes bij.

Neeee joh _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:39

Ik heb ooit meegemaakt dat een paard met zijn hoefijzer onder mijn schoenveter van mijn bergschoen kwam toen ik er naast stond. Ging zo snel! Hij heft zijn voet en mijn voet werd dus onder me uit gemaaid. Gelukkig bleef hij toen staan zodat ik de beter kon losmaken maar toen was ik ook best geschrokken.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 22:41

Aaneen geklikt :D
En dat voetje omhoog brengen, moet hilarisch zicht zijn.

Dat met de kaak lijkt mij super eng.

Gelukkig zijn alle verhalen goed geëindigd!!!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:42

Niemand kijkt er gelukkig nog van op... Ze staat nu eenmaal graag zo te eten :P
Deze heeft overigens ook al n keertje in net gezeten, toen ze heel braaf aan het wachten was tot wij gaat los hadden gemaakt.. :+
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:44

Haha hier ooit een D-pony op mn voet gaan staan met vol gewicht. En naar niet denken dat ze daar ooit vanaf zou gaan! Hebben haar met 3 man aan de kant moeten duwen want ze duwde alleen maar terug en proberen voet op te tillen ging ze met achter trappen.. _O-

Wonderbaarlijk genoeg niks meer over gehouden dan een dikke blauwe voet :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:44

Lang niet alles loopt goed af. Paarden die hun voet door smalle tralies krijgen, onder de staldeur, die zichzelf spiesen op hekkens, die zich verhangen aan een haakje, die de bakspiegel inspringen, die onder een auto lopen. Allemaal zaken die bij kennissen zijn gebeurd. Ik vind deze foto’s en beelden dus eerder eng dan grappig.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:46

Ik kan me nog zo herinneren dat een paard van bokt ‘gespietst’ was op een ronde boog van zo’n hooiruif . Zo bizar was dat!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:50

Hier ook een hooinet gevalletje :') gelukkig verder nog geen ernstige dingen meegemaakt!

De laatste keer stond mijn shet achter het hooi net verstopt terwijl te ander stond te eten _O-
Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:56

Katyatje schreef:

Die van mij stond zo een keer vast geklikt met haar deken aan haar hooinet in de stal. Echt een raadsel hoe dat kan.
Beest stond gewoon stil en te eten.
Zolang er eten is... is het prima haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:59

Geen foto van, maar mijn hoogdrachtige shetmerrie (aka wandelende skippybal) was met rollen in een kuil terecht gekomen, en lag met 4 pootjes omhoog midden in de wei. Ze kon echt geen kant op en we hebben haar overeind moeten helpen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:00

WesternWay schreef:
Ik kan me nog zo herinneren dat een paard van bokt ‘gespietst’ was op een ronde boog van zo’n hooiruif . Zo bizar was dat!

Ja, dat! Moest er laatst nog aan denken, hoe iedereen in dat topic (incl mij) ook dacht 'hoe dan???'

Geen foto van, maar op mn werk een x sóchtends de kwpner maat 175 met hoef vast in haar ijzeren voerbak aangetroffen. Stond ze heel relaxed om zich heen te kijken. Was zo'n langwerpige bak met een ijzeren staaf in het midden. Was alleen, hulp bellen ging langer duren. op goed geluk mevrouw een klap onder dr buik gegeven en op het moment dat zij omhoog kwam haar hoef opzij los getrokken.

Fjord ook al eens met hek om dr nek aangetroffen. Die vond dat blijkbaar zelf gewoon... We hebben het hek toch maar aangepast.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:03

LadyMadonna schreef:
Geen foto van, maar mijn hoogdrachtige shetmerrie (aka wandelende skippybal) was met rollen in een kuil terecht gekomen, en lag met 4 pootjes omhoog midden in de wei. Ze kon echt geen kant op en we hebben haar overeind moeten helpen

Sorry dit lijkt me echt hilarisch om te zien _O-

Wel superzielig natuurlijk!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:06

Zo had ik een tinker bij mij in de weide van een vriendin
Dier was jong en speelde graag en ging vaak de prikpaaltjes uittrekken en zo hingen ze half op de grond..
En dan vond ik hem eens met de draden rond zijn achterbeen gewikkeld en met de electrik nog op natuurlijk 8)7
Afgezet ofcourse en al een geluk bleef hij rustig staan om hem los te maken
Al een geluk dat hij dikke sokken had anders had hij het veel harder gevoelt en niet zo mooi blijven staan vrees ik :+

Ook heb ik een paar jaar terug gehad dat mijn paard + 2 anderen (hwaaronder ook de tinker)
Ontsnapt waren en zo op 2 hele drukke auto wegen terecht kwamen en daardoor ook 3 kranten bereikten

Nu is het allemaal heel goed afgelopen maar op dat moment dacht ik de paarden dood terug te krijgen..
(We hebben er met 6autos en 5 politie combi’s er constant achter gereden tot de moment dat we ze konden pakken —> bijna 10km verder van huis :o )

https://m.hln.be/in-de-buurt/willebroek ... ~a02b3c25/

1 van de kranten artikels hierover..
Wel met een boel fouten :+

Punt 1 Wij waren er vanaf minuut 1 erbij samen met de politie en gingen ze niet zomaar eventjes ‘ophalen’

Punt 2 Paarden waren niet aan het wandelen maar constant aan het galopperen of draven (dekens waren zeiknat)
Punt 3 Paard op eerste foto stond in zijn wei en was niet van ons
Door dat dier begon met hinniken toen ze voorbij galoppeerden daardoor zijn zed en hebben ze zich slootgezet omdat ze niet meer verder konden

Laatste foto met de rode cirkel rond ja dat is mijn paard dat door centrum Willebroek loopt aan de overkant van een basisschooltje :+

En het topic dat ik toen aangemaakt had [VVDD] 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier
Laatst bijgewerkt door furioso op 19-11-19 23:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:12

Genoeg gekke dingen meegemaakt helaas. Niet mijn paard gelukkig maar ik stond een paar meter verderop toen het gebeurde. Paard in de paddock paradise galoppeerd rond, wijkt uit voor ander paard en land met voorvoeten in de hooiruif. Struikelt, maakt een koprol, letterlijk over zijn voorbenen en schoft heen in galop (ik dacht, die breekt allebei zijn voorbenen, maar nee). Door de vaart die hij had rolde hij door tot ie weer recht op was, krabbelt razendsnel overeind en galoppeert door alsof er niets gebeurd is. Ik er naartoe en hij had nog geen schrammetje. Ook niet kreupel geweest of niets later.

Mijn eigen paard heeft zich al een paar keer vastgerold op plekken waar dat helemaal niet nodig was maar dan blijft ze gewoon liggen tot ze gered word gelukkig. En een keer een ijslander die over een poort was gesprongen maar niet hoog genoeg zodat ze met haar achterhand nog aan de andere kant bungelde gered. Paarden die over het touw waarmee ze vast stonden steigerden en dan een been wat over het touw blijft hangen... paarden met benen door het hek... en genoeg gekke ongelukken met paarden en mensen...

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:29

Hiervoor stond ik met mijn paard op een paddock paradise. Paard van een stalgenootje was over de track aan het galopperen, vol richting een pad dat we hadden afgezet. Dat zag hij gelukkig ook en hij ging vol in de ankers, maar schuift zo op zijn billen het draad door, dat gelukkig knapte.

Toen ik de mijne van die stal wilde verhuizen wilde hij écht niet de trailer in. Na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben krijgen we de tip van een oude man op stal hoe het wel lukt, en warempel, hij staat er binnen 10 seconden op. Eenmaal binnen steigert hij alleen beide voorbenen over de stang heen, en hij mept zo het ruitje er voor boven uit. Lesje geleerd: dwingen lijkt misschien te werken, maar toch niet zo'n goed idee als ze echt niet willen :)