CalipsoLover schreef:Zijn dat geen zorgen voor later? Ik ben ook 20, heb 1 paard en in het voorjaar komt er een tweede bij. Het enige verschil is dat ik nog studeer en nog een aantal jaren moet. Maar ik ben nog lang niet bezig met alleen wonen, ik weet natuurlijk niet of dat ook zo geld voor TS. Maar ik hoorde dit ook van veel mensen rondom mij toen ik zei dat ik een tweede paard ging kopen. Eerst dacht ik, ze hebben een punt, maar later dacht ik, als je op die manier denkt moet je echt alles laten staan in je leven en bij alles wat je doet vragen gaan stellen en in twijfel trekken. Het is niet dom om toekomstgericht te kijken, maar je leeft wel nog altijd in het nu. Alleen wonen en 1-2 paarden hebben is zeker niet onmogelijk. Dat je een half jaartje tot een jaartje langer thuis moet wonen om te sparen neem ik er dan ook persoonlijk graag bij.
Maar het lijkt me ook wel fijn als je meubels kan kopen tegen de tijd dat je uit huis gaat? Ik ben 23 en ben uit huis gegaan, maar door te sparen tijdens mijn studie kon ik zonder problemen de meubels kopen die ik wilde.
TS, ik zou ook niet samen met iemand anders een paard kopen. Verder zou ik persoonlijk wachten totdat je op jezelf woont.