@ Azmay: Och, wat een lekkere dikbil zeg. Is dat een vlekje op zn neus? Ohnee, ik zie het al, het is een stukje halster.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Carl wordt in maart drie jaar en het plan is om hem volgend najaar te beleren. Ik ben nu rustig bezig met longeren en grondwerk, omdat hij mentaal echt toe is aan meer uitdaging. Ik ben stiekem wel jaloers op al die mooie kleine paardjes die hier voorbijkomen. Carl was twee maanden geleden 172cm en ik had 20cm geleden al gehoopt dat hij zou stoppen
Ik deel je wanhoop silly1972.

) aan het wennen in bos met een zadel op rug. In Maart wordt hij vier en in de zomer wil ik rustig starten met buitenritjes. Nu vooral veel wandelen, wennen aan weg en bos en in de hand en vooral paard zijn. Vorige eigenaresse heeft deze zomer al wat basisgrondwerk gedaan, aankomend voorjaar lekker spieren opbouwen, mee als handpaard en hem in de zomer dan met rustige ritjes mee gaan nemen. Ik kijk ernaar uit. Tot nu toe is hij erg relaxt.

Gini schreef:Ik wil ook wel meedoen in dit topic, al ben ik een beetje een atypisch geval denk ik.
Paardlief is namelijk al 9 jaar oud. Ooit op een jongere leeftijd wel laten kennismaken met zadel en ruiter, maar daarna eigenlijk wegens een hele reeks omstandigheden (studie, medische problemen, drukte) stilgezet en nooit meer echt opgepakt. Momenteel is de enige reden waarom ik er niet opnieuw mee begin, omdat ik me zo wat genesteld heb in de situatie. Ik ben het nu zo gewoon.![]()
Dus ik hoop in dit topic wat motivatie te vinden, inspiratie en tips en misschien soms zelfs een schop onder de kont.
Toen vers uit het weiland en kende nog helemaal niets. Inmiddels is ze alweer 3,5 jaar oud en heeft al enorm veel geleerd. Het idee was om er eind zomer op te zitten, maar helaas is het een echte brokkenpiloot en hebben we heel veel pech gehad in de tweede maand al, wat geresulteerd heeft in een artrosevoetje
In eerste instantie heeft de dierenarts haar destijds direct afgeschreven voor de sport, echter 6 weken later na diagnose liep mevrouw weer als een kieviet en was er niets meer te zien, klinisch dan. We hebben toen weer groen licht gekregen om toch te starten met beleren. Straks wordt het voor ons dan ook heel erg spannend of ze met belasting niet toch alsnog klachten gaat krijgen, maar tot nu toe gaat ze hartstikke goed!

Gini schreef:Ik wil ook wel meedoen in dit topic, al ben ik een beetje een atypisch geval denk ik.
Paardlief is namelijk al 9 jaar oud. Ooit op een jongere leeftijd wel laten kennismaken met zadel en ruiter, maar daarna eigenlijk wegens een hele reeks omstandigheden (studie, medische problemen, drukte) stilgezet en nooit meer echt opgepakt. Momenteel is de enige reden waarom ik er niet opnieuw mee begin, omdat ik me zo wat genesteld heb in de situatie. Ik ben het nu zo gewoon.![]()
Dus ik hoop in dit topic wat motivatie te vinden, inspiratie en tips en misschien soms zelfs een schop onder de kont.

)