Ouder paard overnemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura199525

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:00

rumay schreef:
Ik zou haar stalgeld door 2 doen dus € 170,- per maand.
En staat het paard op ijzers of blote voeten is een behoorlijk verschil in prijs mocht het evt wel door een andere smid moeten worden gedaan.

Anders incl. smid (zonder ijzers) en incl enting, wormenkuur.
Je hebt voordeel dat haar trailer bij jou staat, blijft dat ook zo als ze een ander paard heeft?

En medische kosten even goed vastleggen wat je afspreekt zodat daar geen gedoe over komt.
En mocht ze 1x per week komen zou toch geen probleem zijn denk ik als ze dan maar niet als ze gaat rijden er een scheurrondje van maakt.

Top dat je dit wil doen.

Er komt geen nieuw paard en paard staat zonder ijzers.
Ze komt nog maar 1x per maand langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:07

Laura199525 schreef:
We zijn in overleg over het stallingsgeld. Ze betaalt nu 340 euro per maand excl smid, enting, wormenkuur, stalling trailer en stapmolen (0,50 per dag).

Ik dacht zelf aan 150/200 euro per maand te vragen:
30,- brok
50,- hooi ( gemiddeld per maand, zomer minder, winter meer)
50,- stro

En dan incl wormenkuur, enting en smid (hier betaal ik eigenlijk niks voor, is een vriendendienst. Ik verzorg hun paarden elke zaterdagavond en zondagochtend ivm hun werk)

Overige kosten zoals weideonderhoud heb ik toch wel. Ze zet haar trailer dan hier neer en deze mag ik dan gebruiken voor mijn eigen paard. We hebben al wel afgesproken dat grote medische kosten voor haar zijn en haar keuze wat ze doet. Heeft hij koliek, hechtwondje kan ik gewoon de dierenarts laten komen, en rekening doorsturen.

Is dit eerlijk voor beide partijen?

Heel erg eerlijk. Je "betaald" in principe ook wormkuur en smid voor haar. Dus vind het een zeer redelijke prijs. En helemaal vergeleken met die 340 euro

Pistasche

Re: Ouder paard overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:28

Heel eerlijk! Ik denk dat veel paardeneigenaren hier heel graag gebruik van zouden maken. Heel attent van je, vooral tegenover het paard.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:29

dat klinkt als een top deal!

ze is goedkoper uit en heeft er geen omkijken meer aan. jij kunt het paard lekker zijn pensioen bieden.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:35

Ik vind het echt ontzettend lief dat je dat wil doen voor het paardje. Dan heb je echt een hart voor Je dieren. Je bent ook enorm schappelijk naar de eigenaresse. Het zou echt een mooie win, win win situatie zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:09

Ik vind het ook een zeer eerlijke prijs! Zou wel goed de dingen afspreken en eventueel een contract opstellen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:19

Zeker een contract opstellen met de duidelijke afspraken opschrijven en een stallingscontract, het lijkt me voor haar een super deal.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:27

Ik zou het gewoon doen, zeker omdat je het het paard zo gunt!
Ik heb ook een keer zoiets gedaan. Nooit spijt van gehad.
Weldoen is soms onbetaalbaar :-)....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:33

Laura199525 schreef:
Ik heb stalling aangeboden voor 200 euro per maand. Ze gaat overleggen thuis, dus wellicht gaat het door. Zou ik wel heel blij mee zijn

Klinkt als een zeer redelijke deal. Ik hoop dat ze er mee instemt!