Wel of niet kopen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:50

Lees de post van Kuggur eens goed door. Het is niet wat je wil horen , maar ik ben het zo met zijn redenatie eens.
Met een ouder paard loop je echt veel meer risico.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:58

Ik heb ook het zelfde dilemma gehad ik ben blij het toen niet gedaan te hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:07

Waarom kan de pony niet bij de shetten? Zijn allebei de shetten van jou, draag jij er de financiële verantwoordelijkheid over?
Heb je het financiële plaatje ook berekent inclusief op jezelf wonen?

Anoniem

Re: Wel of niet kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:13

Beeld je eens in dat het oktober 2020 is. Je hebt de pony niet gekocht. Je denkt terug aan een jaar geleden, toen je voor de keuze stond. Wat denk je dan? Trek je de haren uit je hoofd van spijt? Of denk je "het was misschien even rot, maar het is goed zo."
Dat is het antwoord op je vraag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:17

safina schreef:
Beeld je eens in dat het oktober 2020 is. Je hebt de pony niet gekocht. Je denkt terug aan een jaar geleden, toen je voor de keuze stond. Wat denk je dan? Trek je de haren uit je hoofd van spijt? Of denk je "het was misschien even rot, maar het is goed zo."

Dat weet ze toch niet? Ze kan toch niet in de toekomst kijken?

Steenbok12

Re: Wel of niet kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:35

Aangezien je thuis woont en je financieel denk ik deels rust op je ouders schouders zou ik eerder afwegen kun het betalen op het moment dat je op jezelf gaat wonen?
De woningmarkt is erg moeilijk(afhankelijk of je er via sociale woningbouw tussen kunt komen of particulier t.z.t. moet gaan huren of kopen) en dan gaat het wel over duizenden euro's en sparen voor een inboedel of buffer is ook echt heel fijn als dat nu nog kan. Tenzij je met een studenten huisje straks ook genoegen gaat nemen of verwacht in sociale huurwoning te kunnen gaan je kosten enorm omhoog als je op jezelf gaat. (Weet niet of je nu al kost geld betaald natuurlijk)
Als je thuis woont en he ouders staan er niet achter zou dit ook best voor wrijving kunnen zorgen.

Wat zijn je plannen op dit gebied en hoe denken je ouders daarover?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:45

Ik zou nooit een paard kopen op basis dat er 2 andere mee betalen aan onderhoud.
Waarom zou je willen dat andere mee betalen het geeft ze ook rechten.Zeker op die leeftijd, wat als over 2 maanden blijkt dat hij op volledig pensioen moet
Laat hem gaan en spaar lekker verder.

En ze betalen per jaar vooruit?! Wat als deze na 6 maanden omvalt , wat niet gek is op deze leeftijd. Betaal jij ze dan alles terug?

Ik ben het helemaal eens met je vader, niet aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:40

Suzanne F. schreef:
safina schreef:

Dat weet ze toch niet? Ze kan toch niet in de toekomst kijken?

Het werkt inderdaad alleen als je over een portie zelfkennis beschikt.