Dressagepro inspiratieboek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dovahkiin

Re: Dressagepro inspiratieboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:47

Ik heb hem besteld! Eind september is hij waarschijnlijk klaar, en dat is niet erg want dan kan ik nog even wat meer de puntjes op de i zetten voor we gaan knallen en een boekje bijhouden.
Ik ben heel benieuwd

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:26

Ik heb hem ook binnen gehad, ziet er netjes uit. Ik heb meerdere paarden dus ik denk dat ik het boek ga gebruiken als leidraad. Ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan met het bijhouden ervan!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:44

Ik heb hem ook besteld. Geen wedstrijdambities maar andere doelen genoeg. Ik ben benieuwd.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:54

Ik heb 'm ook besteld! Hou het nu vaag bij in een bullet journal maar dat blijkt niet te werken.. Zijn veel dingen waarvan ik denk oh had die dit vorig jaar ook rond deze periode of wanneer heb ik dit en dat voor 't laatst gedaan.. Ben benieuwd!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:11

ik twijfel om hem te bestellen haha

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:38

Ik twijfel ook dus lees graag even mee :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:39

Ik denk dat ik 'm ook maar ga invullen :D. Leuk om elkaar hier te inspireren en up to date te houden. Toch een stok achter de rug (ik ben heel slecht met invullen van dingen :') ).

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:28

Ik heb m toch ook maar besteld! Hadden jullie hem snel? :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:17

Nee, maar dat kwam door de drukker.
Inmiddels is het boek gedrukt en op voorraad, dus nu zal 't wel sneller gaan.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 18:30

Ik begin er naar uit te kijken om hem in te vullen. Is er al iemand begonnen??
Mogen wij mee kijken?

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:53

Oooeee ben heel nieuwsgierig hoe jullie hem vinden. Op dit moment hou ik al mijn trainingen bij in een aparte agenda. Elke dag schrijf ik daar een stukje in. Ben heel benieuwd of dit echt toevoegingen heeft. Want dan weet ik straks een leuk kerstcadeautje.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:11

Ik heb hem nog niet :(

Maar hij komt deze week als het goed is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:19

Zo, ik heb zojuist een doel gesteld voor de training van deze week:

Deze week wil ik trainen op ontspanning, in zowel de paardenmond als mijn hand, de aanleuning dus, en ik wil het wijken meer bevestigen.

We zitten nu op zo'n 60-70% bevestigd. Ze vindt het nog moeilijk constant ontspannen te blijven in het zijwaarts gaan, daar wil ik op trainen deze week :).

Morgen komt de zadelmaker, zondag de osteopaat. Dat ook meteen genoteerd in de jaarplanning :).

Ook heb ik mijn wedstrijd van vorige week ingevuld, het ging heel goed, dus best leuk om te analyseren. Protocollen heb ik erbij geplakt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:30

Ik ben begonnen, kan woensdag wel even foto's maken. Vind de lay-out met die stippen eigenlijk heel rommelig en niet fijn schrijven... Ook met de lijst die je maakt, loopt er een stippenlijn precies door het midden.. moet je daar dan op, onder of boven schrijven? :o
Anyway, het werkt niet heel prettig vind ik.
Maar ik zal woensdag even een foto maken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:35

liekec schreef:
Ik ben begonnen, kan woensdag wel even foto's maken. Vind de lay-out met die stippen eigenlijk heel rommelig en niet fijn schrijven... Ook met de lijst die je maakt, loopt er een stippenlijn precies door het midden.. moet je daar dan op, onder of boven schrijven? :o

Maar net hoe jij wilt... think outside the box :D

Althans... dat is de manier waarop ik die stippen interpreteer... Het is hooguit een guideline om niet helemaal scheef te gaan. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik heb een sterke afwijking naar beneden als ik geen lijntjes heb :') Of in dit geval stipjes :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:48

Janine1990 schreef:
liekec schreef:

Maar net hoe jij wilt... think outside the box :D

Althans... dat is de manier waarop ik die stippen interpreteer... Het is hooguit een guideline om niet helemaal scheef te gaan. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik heb een sterke afwijking naar beneden als ik geen lijntjes heb :') Of in dit geval stipjes :')

Same. De stippen hadden wellicht minder zwart gekund, maar verder wel handig.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 21:49

Ja, die stippen... dat begrijp ik nog niet helemaal :o?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:22

_San87_ schreef:

Deze week wil ik trainen op ontspanning, in zowel de paardenmond als mijn hand, de aanleuning dus, en ik wil het wijken meer bevestigen.

We zitten nu op zo'n 60-70% bevestigd. Ze vindt het nog moeilijk constant ontspannen te blijven in het zijwaarts gaan, daar wil ik op trainen deze week :).

Morgen komt de zadelmaker, zondag de osteopaat. Dat ook meteen genoteerd in de jaarplanning :).

Ook heb ik mijn wedstrijd van vorige week ingevuld, het ging heel goed, dus best leuk om te analyseren. Protocollen heb ik erbij geplakt.

Goes bezig!

Ik doe deze week niet aan een weekdoel. Dit weer is echt ellendig, de bak is meer een zwembad dan een rijbak :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:24

Maartje_M schreef:
_San87_ schreef:

Goes bezig!

Ik doe deze week niet aan een weekdoel. Dit weer is echt ellendig, de bak is meer een zwembad dan een rijbak :+

Zwemmen is ook trainen :+.

Ik heb gelukkig een binnenbak ter beschikking. Had ik nooit en nu ik 'm wel heb is dat toch wel erg lekker.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:26

Ik ben wel benieuwd hoe jullie het droomdoel hebben ingevuld. Mijn droomdoel is weer Z rijden, en dat is gewoon heel erg haalbaar. Dus ik vond t erg lastig invullen := . Heb de helft ook leeg gelaten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:41

Zou ook wel een binnenbak willen :') Paardlief vindt zwemmen echt not done (je bent een echte dame of je bent het niet) en die gaat echt schuiven in zo'n blubberbak, dus we staan noodgedwongen even op een laag pitje

Ik heb niet echt een droomdoel. Ik zou heel graag wedstrijden gaan rijden, maar door een druk gezin met kleine kinderen is dat nu niet mogelijk en aangezien Elevada ook al wel 12 is durf ik dat met haar niet meer als doel te stellen :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:44

_San87_ schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie het droomdoel hebben ingevuld. Mijn droomdoel is weer Z rijden, en dat is gewoon heel erg haalbaar. Dus ik vond t erg lastig invullen := . Heb de helft ook leeg gelaten.

Same here, dus ik viel stil bij de beperkingen en wat daar dan je positieve gedachtes voor zijn.

Ja, ik snap dat je een eigen draai kan geven aan die stipjes. Maar ik vind ze gewoon onhandig geplaatst en te donker om doorheen te schrijven :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:51

Maartje_M schreef:
Zou ook wel een binnenbak willen :') Paardlief vindt zwemmen echt not done (je bent een echte dame of je bent het niet) en die gaat echt schuiven in zo'n blubberbak, dus we staan noodgedwongen even op een laag pitje

Ik heb niet echt een droomdoel. Ik zou heel graag wedstrijden gaan rijden, maar door een druk gezin met kleine kinderen is dat nu niet mogelijk en aangezien Elevada ook al wel 12 is durf ik dat met haar niet meer als doel te stellen :=

Waarom zou dat met een 12-jarige niet kunnen? Mijn merrie is ook 12 en we zijn dit jaar begonnen met starten.

liekec schreef:
_San87_ schreef:

Same here, dus ik viel stil bij de beperkingen en wat daar dan je positieve gedachtes voor zijn.

Ja, ik snap dat je een eigen draai kan geven aan die stipjes. Maar ik vind ze gewoon onhandig geplaatst en te donker om doorheen te schrijven :)

Ja, ik ook idd. Dus maar niks ingevuld.

En je hebt gelijk hoor, ze zijn vrij donker. Lichter was makkelijker geweest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:54

Kan prima met een 12jarige, maar ik gok dat ik er niet aan toe kom voor mijn jongste zoon een jaar of 5 is, en dat is over 3 jaar. Zo ver durf ik gewoon niet vooruit te plannen :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:59

Even een shout-out naar Conny; hier het boek ook besteld, na lang wachten kwam hij vorige week binnen. Helaas vond PostNL het nodig om hem door onze brievenbus te proppen... Nu stuurt Conny een nieuwe op omdat deze helemaal beschadigd is. Zo blij mee :D

Ik begin pas met invullen als mijn wedstrijdpaard terug is van training. Dat zal begin december zijn maar ik hoop in dit topic alvast wat invulinspiratie op te doen :+