Amaryllis schreef:De focus is wat verschoven van educatief naar entertainment, maar al met al wel met de verbindende factor van liefde voor paarden voornamelijk vanuit een hobbymatig oogpunt. En die visie is nu eenmaal zo breed in paardenland dat ik mij in kan denken dat vanuit Academy Bartels voor dit programma gekozen wordt. Je kan het toch nooit helemaal goed doen met zo'n ontzettend brede doelgroep.
Als ik uit ervaring mag spreken durf ik wel te zeggen dat er ook animo is voor kennismakingsclinics, kijk maar naar de afgelopen jaren in de Bokt Lounge. We hebben alle disciplines wel gehad: polocrosse, mennen, trec, working equitation, springen, dressuur. En zeker niet met de minste namen, want we hadden clinicgevers die op (inter)nationaal niveau acteerden. Maar wat voor mij heel normaal is, is voor de gemiddelde jeugdruiter een ver van hun bed show (en viceversa). En ook die tijden veranderen mee aangezien er nu 3 dagen lang per dag 1 doorlopende creatieve workshop was waarbij je o.a. een dromenvanger kon maken. Als je het hebt over grote verschillen met voorgaande versies, dan is dat er ook weer 1.
Triggert bij mij de vraag waar dan voldoende animo voor zou zijn om een grootschalig(er) evenement voor op te zetten waarbij je een specifieke doelgroep kan bereiken. Want volgens mij is paardenvolk nooit tevreden te krijgennet mensen he!
Ik kan me vanuit marketingsoogpunt absoluut goed indenken waarom Horse Event voor het programma heeft gekozen zoals het er stond.

Daarom was mijn vraag ook vooral veel breder bedoeld dan alleen de situatieschets op Horse Event.
Je geeft wel een raak punt. De gehele informatieve invulling is een beetje zoekgeraakt, maar uiteindelijk zal het nooit volledig goed zijn, wat je ook doet. Kritiek op Equiday heb ik afgelopen edities ook al genoeg gelezen bijvoorbeeld, en zo is met ieder evenement wel wat (te klagen).