Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Hoe:
ziet jullie ideale rijpaard eruit en aan welke eisen moet ie voldoen?
Juut schreef:Kijk naar de jonge paarden competities, kijk naar kwpn-keuring waarbij het paard binnen 6 weken van niets naar netjes onder het zadel rond moeten kunnen gaan, nagevelijk (hals in de krul) +
Lante schreef:De discussie is wat mij betreft: Voor jou bewerkbare paarden kopen i.p.v. kanonskogels. Wat voor de één bewerkbaar is, is dat voor een ander totaal niet.
Beetje meer zelfkennis en zelfreflectie zou menig paardenmens niet misstaan.
Lante schreef:De discussie is wat mij betreft: Voor jou bewerkbare paarden kopen i.p.v. kanonskogels. Wat voor de één bewerkbaar is, is dat voor een ander totaal niet.
Beetje meer zelfkennis en zelfreflectie zou menig paardenmens niet misstaan.
Benzz schreef:Juut schreef:Kijk naar de jonge paarden competities, kijk naar kwpn-keuring waarbij het paard binnen 6 weken van niets naar netjes onder het zadel rond moeten kunnen gaan, nagevelijk (hals in de krul) +
Nagevelijk is met 6 weken onder het zadel heel normaal en helemaal niet moeilijk voor een paard. En essentieel om over de rug te gaan bewegen waardoor het paard een ruiter beter kan dragen.
Maar goed, dit is precies de spijker op zijn kop, want tegenwoordig vinden mensen nagevelijk zelf zo moeilijk dat ze ook gelijk denken dat het voor het paard moeilijk is.
LBLGypsyCobs schreef:Je ziet het vaak al bij het opstappen.
Ruiter gaat zitten en hannest eerst flink aan de teugels voor er nog maar een beenhulp is gegeven.
Ik ben iemand die het nog wel eens moeilijk/eng vindt om de voorkant los te laten, dus ik probeer daar steeds aan te werken.
Maar als m'n pony dan gaat stuiteren, weet ik dat het mijn schuld is, het is geen stoute pony.
Rex_Rolfo schreef:Ik heb gereageerd in dit topic omdat ik de startvraag wel interessant vind "worden er onhandelbare paarden gefokt of is er meer aan de hand?"
Nu gaat het over individuele gevallen, mensen die elkaar aanvallen. Ik ontstip.
Anoniemk2 schreef:Jaloezie is een naar iets. Zeker als een aantal al wat langer daar de klachten van ondervinden