Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
josien_m_ schreef:Wat veel mensen vinden 40 uur werken de norm! Ik ben nu bijna 62, maar heb dat nooit geambieerd. Een halve tot 3/4 baan heb ik meer dan voldoende gevonden. Je werkt om je leven te kunnen betalen en daarin maak je keuzes. Mijn tijd vind ik vreselijk kostbaar! En wat ik ermee doe is mijn dieren en dan vooral pony's verzorgen. Die zijn veel minder kostbaar dan "grote" paarden over het algemeen. En ik vind ze toevallig ook veel leuker en natuurlijker... Wonen in een oude boerderij, zelf verbouwen, geen dure wensen verder en het is goed te doen zo.
josien_m_ schreef:Wat veel mensen vinden 40 uur werken de norm! Ik ben nu bijna 62, maar heb dat nooit geambieerd. Een halve tot 3/4 baan heb ik meer dan voldoende gevonden. Je werkt om je leven te kunnen betalen en daarin maak je keuzes. Mijn tijd vind ik vreselijk kostbaar! En wat ik ermee doe is mijn dieren en dan vooral pony's verzorgen. Die zijn veel minder kostbaar dan "grote" paarden over het algemeen. En ik vind ze toevallig ook veel leuker en natuurlijker... Wonen in een oude boerderij, zelf verbouwen, geen dure wensen verder en het is goed te doen zo.
Lusitana schreef:Je hoeft natuurlijk geen eigen paard te hebben om je hobby uit te oefenen, dit voorop gesteld.
En als je wel een eigen paard hebt is er mogelijkheid om te delen, ook in de kosten.
Verder, het is gezegd, waar een wil is, is een weg.
brokjes schreef:dank voor alle reacties.
goed om te vermelden dat ik met reizen meer vakantie van 2 weken per jaar bedoel, haha.
iets 45 jaar uitstellen vind ik ook geen optie. want de situatie is nooit ideaal en je kunt niet in de toekomst kijken hoe het dan met je gezondheid gesteld staat.
eigen paard heb ik gehad dus ik weet hoe het is qua tijd en geld. ik kijk alleen graag vooruit en zie dat er steeds meer verantwoordelijkheden (financieel en tijd) bijkomen naarmate je ouder wordt en hier maak ik me zorgen over.
ik kan natuurlijk kiezen om op mezelf te gaan wonen en alle vrije tijd in te vullen met paard. maar dat is mijn situatie niet.
dus ik vraag me af of er meer bokkers van mijn leeftijd zijn die zich hier ook zorgen over maken, of zorgen over gemaakt hebben.
brokjes schreef:Deze vraag speelt al een tijd bij mij, en ik vraag me af hoe Bokt hierover denkt.
Van jongs af aan was ik tussen de paarden (verzorg/eigen) dit was prima omdat ik thuis woonde, naar de middelbare school ging en een bijbaan had wat nooit meer was dan een uur of 10.
Inmiddels wordt ik morgen 22 en ik zou erg graag weer een paard willen. Als ik nu naar mijn leven kijk is er heel wat veranderd. Woon 4 jaar uit huis en inmiddels samen met vriend, volg een hbo opleiding (derde jaar), moet natuurlijk werken, bijlenen voor de studie..
Het voelt heel erg alsof de paardenjaren voorbij zijn![]()
Want straks ben ik afgestudeerd, ga ik werken, wellicht reizen, gezin? 40 uur werken zal het wel worden denk ik, met studieschuld en de huidige huizenprijzen.
VogeltjeM schreef:Dus in mijn geval kies ik nu mijn gezin, iets minder werken, de paarden en een iets beperkter sociaal leven.
brokjes schreef:Deze vraag speelt al een tijd bij mij, en ik vraag me af hoe Bokt hierover denkt.
Van jongs af aan was ik tussen de paarden (verzorg/eigen) dit was prima omdat ik thuis woonde, naar de middelbare school ging en een bijbaan had wat nooit meer was dan een uur of 10.
Inmiddels wordt ik morgen 22 en ik zou erg graag weer een paard willen. Als ik nu naar mijn leven kijk is er heel wat veranderd. Woon 4 jaar uit huis en inmiddels samen met vriend, volg een hbo opleiding (derde jaar), moet natuurlijk werken, bijlenen voor de studie..
Het voelt heel erg alsof de paardenjaren voorbij zijn![]()
Want straks ben ik afgestudeerd, ga ik werken, wellicht reizen, gezin? 40 uur werken zal het wel worden denk ik, met studieschuld en de huidige huizenprijzen.