Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 11:05

dieseltje09 schreef:
Ach ik kan me nog wel een hype herinneren van Eskadron met de Dralon dekens :+
Sommige van die dekens als ze het goede kleurtje hadden gingen ook voor het dubbele weg als dat ze ooit gekost hadden :Y)

Net als de Eskadron Nici met die sterrentjes :+ En wat te denken van de Euro-star strip-in pads?

Het is inderdaad marktwerking, hoe gewilder hoe gekker de prijzen :+

Ja dat was ook echt absurd... Zo extreem is het nu geloof ik niet meer. Maar alsnog verbaas ik me regelmatig over prijzen die gevraagd worden. Nou ja, zie de OP :+.

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:18

Ha ik heb me hier ook vaak over verbaasd. Soms zie je ze zelfs boven de nieuwprijs. Heel zwart op wit maar zodra je de winkel uit loopt is het product wat je zojuist hebt gekocht al de helft minder waard. Ik snap natuurlijk wel de verkoperskant dat je zoveel mogelijk eruit wilt halen, de paardensport is al duur zat. Maar het moet wel reëel blijven. De vraagprijs is altijd wat hoger omdat dat immers de prijs is die je er nooit voor zult krijgen (met uitzonderingen daar gelaten).

Inderdaad altijd afvragen of je met de sale niet goedkoper uit bent. En dan heb je een nieuw product!
Of iemand tegen komen die alle paardenspullen helemaal zat is er zo snel mogelijk vanaf wilt, dan heb je wel goede koopjes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:21

Ja ik zie het ook veel, maar blijkbaar is er dan dus een markt voor?
Ik betaal niet meer dan 60%, hooguit 70% van de nieuwprijs en voor iets in heel goede staat. Als het maar 10% of 20% koop ik het liever nieuw.

Autumnn

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:26

Wanneer ik een dekje bijvoorbeeld verkoop haal ik er eerst 25% vanaf (anders kunnen mensen hem idd beter in de winkel kopen) en dan wanneer in nieuwstaat €5/€10 vanaf

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:12

Dioxide schreef:
Ja! Ik zat me hier ook echt over te verbazen de laatste tijd :x Eskadron en PS die boven een nieuwprijs weggaan, idioterie.

Ook met (voornamelijk boomloze) zadels, wat een achterlijke bedragen worden daar voor gevraagd tweedehands. Dat een net lederen merkzadel zijn waarde nog soort van houdt snap ik, maar een duidelijk gebruikte Wintec of Barefoot €100,- onder de nieuwprijs verkopen daar snap ik niks van.

Of van die mensen die "bieden naar waarde" erbij zetten :x Ga weg.

Pffff ja een BF zonder VPS, en dan er nog de hoofdprijs voor willen hebben. Maar als je kijkt naar de staat, pfff om te huilen. Helemaal ingezakt, alle demping is weg

zorro

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:21

Ik verbaas me ook regelmatig over wat mensen verwachten nog voor hun tweedehands producten te krijgen.

Ik heb laatst nog een hele discussie gehad met iemand, ik weet niet eens meer wat het was maar het had nieuw rond de 100 euro gekost. Dat heb ik onthouden, want dat is gemakkelijk rekenen. Ze vroeg 85 euro. Oftewel 15 euro onder de nieuwprijs. Exclusief verzendkosten van ongeveer 7 euro.

Ik denk altijd, de BTW is al betaald, dus dat hoef ik niet meer te doen. Dus voor het gemak sowieso 20 procent er af. Bleef er 80 euro over. De helft daarvan, 40 euro, vind ik al heel wat worden voor een gebruikt, tweedehands product. Nou, ik heb me de wind van voren gekregen.... Na zo'n reactie hoef ik het al niet meer, maar ik vind haar vraagprijs ook gewoon echt niet reëel..