Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Carol_Beer schreef:Matheno schreef:Tja, goed oppassen met waar je het paard naartoe brengt.
Met een beetje geluk tref je iemand zoals mij.
Een bokker wilde haar paard laten slachten omdat hij levensgevaarlijk was, maar hij staat inmiddels al een jaar of 5 lekker op pensioen bij mij, en ik heb er een heerlijk paard aan. Het verhaal staat in mijn onderschrift.
Bij de opvang waar k toen vrijwillig werkte ook een hengst gehad die niet te houden was. Tegen de stal aantrappen, bijten naar voorbijgangers, en niemand durfde m naar buiten te zetten, anders kreeg je n paar voorhoeven in je muil.
Op een een of andere reden voel k me altijd juist aangetrokken tot dat soort paarden, alsof k er wat mee moet doen. Misschien ook omdat k alle problemen uit mn buurt wil verhelpen, maar ook omdat k zoveel potentie in zo'n dier zie.
Kheb dus de zorg voor m op me genomen en elke dag keihard de baas moeten spelen, inclusief mijn voet. Grenzen aangeven is geen mishandeling, anders is het paard mij aan het mishandelen en lig ik in de boom. Ondertussen is het een prachtbeest geworden die nu l1 rijdt met een GOEDE baas.
Jammer dat veel mensen dat niet inzien..
LadyMadonna schreef:“Mijn” recreatie haflinger raakte blijvend geblesseerd. Ze was toen 11.
Inmiddels staat ze alweer 8 jaar op een zorgboerderij voor mensen met een zware autistische beperking.
Het kán dus wel goed gaan
miga schreef:Paard is 11 jaar en naar mijn mening is het door de sport juist zo gelopen en beschadigd.
Ik mag hem ten alle tijden terug brengen maar ik denk dat hij het hier zeker beter heeft als daar 23 uur per dag op stal.En aangezien ik hier de mogelijkheden heb om dat paard te helpen.....