Paard proefrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:07

gefeliciteerd ts! ben benieuwd naar het paard.

Blazy

Re: Paard proefrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:27

Gefeliciteerd TS

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:33

Gefeliciteerd!
Mooi zoals het is gegaan, klinkt goed!
Zo wil je toch het liefst kopen/verkopen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:38

Gefeliciteerd!

Een kleine waarschuwing: laat het paard alsjeblieft keuren voor ze bij jou op stal wordt bezorgd..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:48

Misty12 schreef:
Nee nee we hebben nog niks betaald. Dat paard staat al wel even te koop en die vakanties waren al gepland. En nee ik word niet achterdochtig. Ze hebben het paard zelf gefokt en dus al die jaren al in hun bezit. Zodra ze hier op stal staat en officieel van mij is,krijgen jullie foto's te zien.

Gelukkig dat je nog niets betaald hebt. Door een vergelijkbare situatie is een oud-stalgenootje van mij heel veel geld kwijtgeraakt en kreeg ook geen paard geleverd. Vandaar dat ik even zo reageerde.

Zou het paard hoe dan ook laten keuren voordat je het echt aanschaft. Waarom staat het paard bijvoorbeeld al zo lang te koop? En ook al hebben mensen een paard zelf gefokt, het is geen garantie dat het paard niets mankeert. ;)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:55

truus1957 schreef:
Het voelde goed, maar galop durfde je niet aan. Wilde jaren geleden een paard kopen en heb er tig bekeken en proefgereden. Als het goed voelde waagde ik wel een galopje, kan me toch niet voorstellen dat je een paard koopt zonder ermee gegaloppeerd te hebben.

Ik heb mijn nieuwe paard alweer anderhalve maand en nog geen pas gegalopeerd.
En ze kan het goed hoor.
Maar tis een gang die van mij niet hoeft.
Waarom niet?
Ben blij met eindelijk een paardje die kalm en rustig is en rustig buiten rijd.
Dus iedereen is daar toch wel anders in :)

Succes ts, hoop voor jou dat het iets word!
Ze staat al even te koop zeg je, mocht de prijs zodanig hoog zijn zou ik zeker even laten keuren :)
Mijn paard viel in een laag laag prijsklasse en was het keuren niet waard :+
Maar met een hogere prijs had ik dat zeker gedaan

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:39

truus1957 schreef:
Het voelde goed, maar galop durfde je niet aan. Wilde jaren geleden een paard kopen en heb er tig bekeken en proefgereden. Als het goed voelde waagde ik wel een galopje, kan me toch niet voorstellen dat je een paard koopt zonder ermee gegaloppeerd te hebben.

Dit dus.
De (ren)galop moet juist goed voelen en ik zou er een paar sprongetje mee gemaakt hebben. En hem los willen zien springen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:10

En ik zou nooit springen met proefrijden want dat doe ik niet :D maar keuren zou ik altijd doen, ook bij de lage prijsklassen. Een kapot goedkoop paard of een kapot duur paard kosten per maand evenveel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:20

elnienjo schreef:
truus1957 schreef:

Dit dus.
De (ren)galop moet juist goed voelen en ik zou er een paar sprongetje mee gemaakt hebben. En hem los willen zien springen.

Zo zie je maar, iedereen is anders :)

Als ik een paard ga proefrijden ga ik er ook niet mee springen, merk het vanzelf wel. Lukt t niet dan niet. Daar koop ik m ook niet voor.
Sterker nog, mijn vorige merrie heb ik zo de trailer ingezet, 2 jaar niet gezien en 10 jaar op de manege gestaan. Ieder z’n ding (en bankrekening :+ )

Veel plezier TS met je eigen paard! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar foto’s <3

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 12:11

Ze valt in een lagere prijsklasse.
En zolang staat ze nog niet te koop. Een paar maanden geloof ik.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:35

Gefeliciteerd!

Iedereen doet het op zijn manier. Op het moment dat je het paard koopt heeft het paard bepaalde ervaringen en gedragingen, die pasten bij de vorige eigenaar/eigenaren. Het kan zo maar zo zijn dat je paard meer of minder verandert nadat ze van jou is geworden. Dat is het interessante van een eigen paard, de gezamenlijke ontwikkeling. Zo lang je "ergens" weet dat het door jou gekochte paard een bepaalde basis heeft waarop je samen door kunt, is het goed.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:00

Ik denk dat velen met zo'n vraag zitten als je naar een paard gaat kijken, zeker als het een eerste paard is. Want (tenzij je handelaar bent), is het iets wat je maar paar keer gaat doen als het goed (een paard kopen).

Ik heb dat met mijn tweede menpony gehad … hij was beleerd voor de kar. Nou dan wil ik graag proefrijden ... kon niet, was daar geen kar aanwezig.
Ik kon mijn kar ook niet meezeulen naar ginds, dus tja, dat was echt kwestie van vertrouwen, met alles, maar pony sprak mij gewoon direct heel erg aan.
Ik ben er niet eens mee de weg op geweest.

Eenmaal thuis, betaald en dus van mij, dus pas de eerste rit gemaakt :+
En dat was inderdaad inspannen en wegrijden.

Maar ik vind het vergelijk met rijden op een vreemd paard, toch anders. Wij gaan ook regelmatig buitenritten maken (te paard) in oa Duitsland. Ja dan vertrouw je er op dat je het juiste paard krijgt en vaak is dat ook zo. En ja soms zit ik op eentje dat ik denk, die zou ik wel willen kopen, maar ook vaak genoeg dat ik toch blij ben dat ik er weer vanaf kan.

En wanneer je paard laat keuren, is wellicht afhankelijk van de prijsklasse.
Maar bij midden en hogere prijsklasse en het paard niet echt kennen verder, zou ik het zeker wel laten doen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:15

Misty12 schreef:
Ze valt in een lagere prijsklasse.
En zolang staat ze nog niet te koop. Een paar maanden geloof ik.

Op dit moment is de vraag naar betaalbare en gezonde en brave paarden enorm groot. En dan moet je denken aan situaties zoals als je niet in de gelegenheid bent om binnen 2-3 dagen te komen kijken vis je achter het net en is hij weg. Een paar maanden te koop is op dit moment echt een eeuwigheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:23

rien10 schreef:
Precies. En op de vraag "wilt u hem eerst los zien?" is het antwoord standaard "nee".
Ik geloof best dat hij los mega groot kan draven of galopperen. Maar wat heb ik daar aan? Ik koop hem niet om los te laten lopen, ik koop hem om te rijden. Bovendien kan je meteen zien hoe hij is als je er "koud" op stapt.

Ik zie ze juist graag los lopen. Geen ruiter die de gangen positief of negatief beïnvloed. Je hebt ruiters die zelfs het beste paard onregelmatig krijgen en ruiters die een nagenoeg kreupele nog wel zuiver kunnen doen tonen.

Dan zie ik hem liever los, maar niet opgejaagd. Dat ik zijn natuurlijke gang zie.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 09:47

Inmiddels staat het paard op haar plek. Ze staat in een groep. Eerst even in een kleine groep en als ze gewend is, mag ze bij de rest. Ze kwam de trailer uit, ging de wei in en stond daar alsof het nooit anders is geweest. Rustig kennis maken met de ene merrie. Die andere 2 hielden zich afzijdig prima. Ze ging rustig op onderzoek uit, wat grazen. Haar pony maatje stond te gillen in de trailer en dat boeide haar niks. De rest van de groep had pas na 5 minuten in de gaten dat er wat gaande was. Die kwamen in volle galop aan, ze bleef rustig staan kijken. Ik heb de rest van de middag bij de wei gezeten, kijken naar mijn knappe paard. En nee, ik heb haar niet laten keuren. Dat is mijn beslissing en daar hoef ik verder geen commentaar op. Ik neem de gok en ben me daar volledig van bewust. En uiteraard hier de hoofdpersoon van het verhaal.
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:05

Wat een knapperd *\%/*

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:09

Gefeliciteerd en wat een leuk koppie heeft ze! Ik wens jullie nog veel geluk en plezier toe! *\%/*

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:17

Gefeliciteerd en veel geluk samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:44

Gefeliciteerd! leuk hoofdje <3

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:29

Wat een prachtig koppie zit er op. Vertrouwde uitstraling. Gefeliciteerd!

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:29

Wat een leuk paard, gefeliciteerd! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:35

Knap paard! Gefeliciteerd!

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:43

Wat leuk ts, gefeliciteerd. Iedereen handelt op zijn eigen manier, je hebt gedaan wat voor jou goed voelt, prima toch. Veel plezier ermee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:43

Is het een draver?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 18:37

Nee hoor geen draver. Gewoon rijpaard, KWPN-merrie