Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zunzuncito schreef:Ik ben op zoek naar een paard en volg vooral een groep die is aangemaakt door iemand die een eigen handelstal heeft. Dat lijkt me dan nu voordelig, zo'n stal hebben.
Dus als die persoon voortaan zelf advertenties in de groep plaatst, dan mag het wel, maar als je je eigen paard te koop zet in een bericht, dan mag het niet?
lovelyfiefy schreef:ik ben iemand met zo'n grote groep.
helaas uitgeschakeld momenteel.. (niet verwijderd dus)
dit is de melding die nu bij mijn groep staat als ik hem open:
Groep is uitgeschakeld
Omdat Paarden & Pony's Aangeboden/Gezocht inhoud bevat die in strijd is met onze richtlijnen voor de community inzake gereguleerde goederen, is de groep uitgeschakeld. We streven ernaar dieren te beschermen tegen illegale handel, maar kunnen hun veiligheid niet altijd garanderen in transacties tussen twee personen. Dergelijke verkoop is wel toegestaan als de inhoud is geplaatst door fysieke winkels, dierenopvangcentra, adoptiebureaus voor dieren en dierenasiels.
De groep is momenteel alleen zichtbaar voor jou en andere beheerders, dus je kunt onze communityrichtlijnen bekijken en alles verwijderen dat ermee in strijd is. Mogelijk moet je het volgende doen:
De naam en beschrijving van de groep bewerken
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen
Nadat je deze wijzigingen hebt doorgevoerd, kun je een beoordeling van de groep aanvragen. Je kunt dit slechts één keer doen.
Als we constateren dat de groep voldoet aan onze richtlijnen voor de community, wordt de groep hersteld. Als we constateren dat dit niet het geval is, wordt de groep permanent verwijderd.
---
dieren mogen dus wel verkocht worden via facebook, maar alleen door officiele bedrijven.
of een dierenasiel/adoptie bureau.
2a54z6e45r6r schreef:lovelyfiefy schreef:ik ben iemand met zo'n grote groep.
Groep is uitgeschakeld
Omdat Paarden & Pony's Aangeboden/Gezocht inhoud bevat die in strijd is met onze richtlijnen voor de community inzake gereguleerde goederen, is de groep uitgeschakeld. We streven ernaar dieren te beschermen tegen illegale handel, maar kunnen hun veiligheid niet altijd garanderen in transacties tussen twee personen. Dergelijke verkoop is wel toegestaan als de inhoud is geplaatst door fysieke winkels, dierenopvangcentra, adoptiebureaus voor dieren en dierenasiels.
De groep is momenteel alleen zichtbaar voor jou en andere beheerders, dus je kunt onze communityrichtlijnen bekijken en alles verwijderen dat ermee in strijd is. Mogelijk moet je het volgende doen:
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen
Nadat je deze wijzigingen hebt doorgevoerd, kun je een beoordeling van de groep aanvragen. Je kunt dit slechts één keer doen.
Als we constateren dat de groep voldoet aan onze richtlijnen voor de community, wordt de groep hersteld. Als we constateren dat dit niet het geval is, wordt de groep permanent verwijderd.
---
dieren mogen dus wel verkocht worden via facebook, maar alleen door officiele bedrijven.
Voor andere dieren zoals katten en honden kan ik het begrijpen maar voor paarden niet echt. Ik ga mijn veulen volgend jaar niet via een asiel verkopen...
2a54z6e45r6r schreef:[ [url=m/19EjuX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heleennn schreef:2a54z6e45r6r schreef:[ [url=m/19EjuX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha die is leuk!
Het lijkt mij inderdaad wel heel vervelend dat er nu effectief gevolgen zijn! Wat met pagina`s waar advertenties op gedeeld worden? Zoals ‘sporthorses - paarden te koop’? Dat is echt wel een heel fijne pagina! En stallen met een pagina die adhv een filmpje paard te koop aanbieden kan dan hopelijk nog wel? Heel vervelend dit... het wordt zo vaak gedaan en ik vind het echt een goed systeem!
Druppie7711 schreef:Ja viel mij ook al op. Facebook wil geloof ik de verkoop van dieren gaan verbieden daar. Erg jammer er waren echt fijne grote groepen waar je in 1 klap 20000 man kon bereiken en dat verdwijnt nu. Marktplaats is veel te duur vind ik persoonlijk (van rond de €10 naar iets van €30) en sommige ponys passen gewoon niet op sporthorses. Dus lees graag hier mee voor andere tips
leonie87 schreef:Persoonlijk vind ik mp en sporthorses ook wel echt fijner als ik een paard zoek. Maarja kost wel geld...
Ik begreep dat als de titels niet zeggen te koop maar gewoon aangeboden dat fb dit niet registreerd. Ik weet niet of dit waar is.
E-horse is wel gratis maar vind ik vreselijk onoverzichtelijk.
lovelyfiefy schreef:Heleennn schreef:
Haha die is leuk!
Het lijkt mij inderdaad wel heel vervelend dat er nu effectief gevolgen zijn! Wat met pagina`s waar advertenties op gedeeld worden? Zoals ‘sporthorses - paarden te koop’? Dat is echt wel een heel fijne pagina! En stallen met een pagina die adhv een filmpje paard te koop aanbieden kan dan hopelijk nog wel? Heel vervelend dit... het wordt zo vaak gedaan en ik vind het echt een goed systeem!
deze groep bestaat nog omdat het volgens mij een bedrijf is.
die website heet ook sporthorses, waarvan het gedeeld wordt.
lovelyfiefy schreef:ik ben iemand met zo'n grote groep.
Groep is uitgeschakeld
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen
---
Veulen84 schreef:Er is op facebook al langer gedoe over paardenverkoop hoor. Tenminste, kennissen hadden er in december ook al last van.
Overigens kun je ook paarden verkopen op bokt markt...