Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:27

Waarschijnlijk zit het verschil in dat het een een levend wezen is en het ander niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:29

Whale schreef:
Waarschijnlijk zit het verschil in dat het een een levend wezen is en het ander niet.

Maar waarom mag je een levend wezen niet verkopen?

Facebook lijkt me een betere optie dan een paardenmarkt.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:33

ik ben iemand met zo'n grote groep.
helaas uitgeschakeld momenteel.. (niet verwijderd dus)

dit is de melding die nu bij mijn groep staat als ik hem open:

Groep is uitgeschakeld
Omdat Paarden & Pony's Aangeboden/Gezocht inhoud bevat die in strijd is met onze richtlijnen voor de community inzake gereguleerde goederen, is de groep uitgeschakeld. We streven ernaar dieren te beschermen tegen illegale handel, maar kunnen hun veiligheid niet altijd garanderen in transacties tussen twee personen. Dergelijke verkoop is wel toegestaan als de inhoud is geplaatst door fysieke winkels, dierenopvangcentra, adoptiebureaus voor dieren en dierenasiels.
De groep is momenteel alleen zichtbaar voor jou en andere beheerders, dus je kunt onze communityrichtlijnen bekijken en alles verwijderen dat ermee in strijd is. Mogelijk moet je het volgende doen:
De naam en beschrijving van de groep bewerken
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen
Nadat je deze wijzigingen hebt doorgevoerd, kun je een beoordeling van de groep aanvragen. Je kunt dit slechts één keer doen.
Als we constateren dat de groep voldoet aan onze richtlijnen voor de community, wordt de groep hersteld. Als we constateren dat dit niet het geval is, wordt de groep permanent verwijderd.

---
dieren mogen dus wel verkocht worden via facebook, maar alleen door officiele bedrijven.
of een dierenasiel/adoptie bureau.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:40

Ik ben op zoek naar een paard en volg vooral een groep die is aangemaakt door iemand die een eigen handelstal heeft. Dat lijkt me dan nu voordelig, zo'n stal hebben.
Dus als die persoon voortaan zelf advertenties in de groep plaatst, dan mag het wel, maar als je je eigen paard te koop zet in een bericht, dan mag het niet?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:45

Zunzuncito schreef:
Ik ben op zoek naar een paard en volg vooral een groep die is aangemaakt door iemand die een eigen handelstal heeft. Dat lijkt me dan nu voordelig, zo'n stal hebben.
Dus als die persoon voortaan zelf advertenties in de groep plaatst, dan mag het wel, maar als je je eigen paard te koop zet in een bericht, dan mag het niet?

ja volgens mij mag dat dus inderdaad wel.
maar ik heb de 'uitgebreide' regels nog niet gelezen.
ik ben nu gewoon eerst bezig met alles verwijderen wat in mijn groep staat.
aangezien heel veel toch particulier is.

--
ik wil ook kijken of ik de groep inderdaad op zo'n manier dus weer kan openen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 10:49

lovelyfiefy schreef:

Groep is uitgeschakeld
Omdat Paarden & Pony's Aangeboden/Gezocht inhoud bevat die in strijd is met onze richtlijnen voor de community inzake gereguleerde goederen, is de groep uitgeschakeld. We streven ernaar dieren te beschermen tegen illegale handel, maar kunnen hun veiligheid niet altijd garanderen in transacties tussen twee personen. Dergelijke verkoop is wel toegestaan als de inhoud is geplaatst door fysieke winkels, dierenopvangcentra, adoptiebureaus voor dieren en dierenasiels.
De groep is momenteel alleen zichtbaar voor jou en andere beheerders, dus je kunt onze communityrichtlijnen bekijken en alles verwijderen dat ermee in strijd is. Mogelijk moet je het volgende doen:
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen
Nadat je deze wijzigingen hebt doorgevoerd, kun je een beoordeling van de groep aanvragen. Je kunt dit slechts één keer doen.
Als we constateren dat de groep voldoet aan onze richtlijnen voor de community, wordt de groep hersteld. Als we constateren dat dit niet het geval is, wordt de groep permanent verwijderd.

---
dieren mogen dus wel verkocht worden via facebook, maar alleen door officiele bedrijven.

Voor andere dieren zoals katten en honden kan ik het begrijpen maar voor paarden niet echt. Ik ga mijn veulen volgend jaar niet via een asiel verkopen...

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:03

2a54z6e45r6r schreef:
lovelyfiefy schreef:

Groep is uitgeschakeld
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen

---

Voor andere dieren zoals katten en honden kan ik het begrijpen maar voor paarden niet echt. Ik ga mijn veulen volgend jaar niet via een asiel verkopen...

nee dan kom je dus voor een paard uit op een echte verkoopstal ofzo.
daarom ben ik ook op zoek hoe ik de groep weer zou kunnen openen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:21

Caira schreef:
Facebook draait door, zelfs als je een hoofdstel te koop hebt en daar een foto bij zet met een paard erop dan wordt je advertentie verwijderd

Zellf zonder paard op de foto worden die advertenties verwijderd.

Heb ze uiteindelijk maar via MP verkocht

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:32

2a54z6e45r6r schreef:
[ [url=m/19EjuX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha die is leuk!

Het lijkt mij inderdaad wel heel vervelend dat er nu effectief gevolgen zijn! Wat met pagina`s waar advertenties op gedeeld worden? Zoals ‘sporthorses - paarden te koop’? Dat is echt wel een heel fijne pagina! En stallen met een pagina die adhv een filmpje paard te koop aanbieden kan dan hopelijk nog wel? Heel vervelend dit... het wordt zo vaak gedaan en ik vind het echt een goed systeem!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:34

Heleennn schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
[ [url=m/19EjuX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha die is leuk!

Het lijkt mij inderdaad wel heel vervelend dat er nu effectief gevolgen zijn! Wat met pagina`s waar advertenties op gedeeld worden? Zoals ‘sporthorses - paarden te koop’? Dat is echt wel een heel fijne pagina! En stallen met een pagina die adhv een filmpje paard te koop aanbieden kan dan hopelijk nog wel? Heel vervelend dit... het wordt zo vaak gedaan en ik vind het echt een goed systeem!

deze groep bestaat nog omdat het volgens mij een bedrijf is.
die website heet ook sporthorses, waarvan het gedeeld wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:36

Druppie7711 schreef:
Ja viel mij ook al op. Facebook wil geloof ik de verkoop van dieren gaan verbieden daar. Erg jammer er waren echt fijne grote groepen waar je in 1 klap 20000 man kon bereiken en dat verdwijnt nu. Marktplaats is veel te duur vind ik persoonlijk (van rond de €10 naar iets van €30 |o ) en sommige ponys passen gewoon niet op sporthorses. Dus lees graag hier mee voor andere tips :)

Waarom passen sommige pony's niet op sporthorses? Het is gewoon de naam van de site, er staan zat recreatie en niet sport dieren op. Juist handig, omdat je goede zoektermen in kan voeren.

Ik vind het erg jammer dat officiële bedrijven nog wel mogen adverteren. In de paarden is dat minder erg, maar bij honden zijn dat veel broodfokkers die dus wel puppy's te koop mogen aanbieden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:40

Persoonlijk vind ik mp en sporthorses ook wel echt fijner als ik een paard zoek. Maarja kost wel geld...
Ik begreep dat als de titels niet zeggen te koop maar gewoon aangeboden dat fb dit niet registreerd. Ik weet niet of dit waar is.

E-horse is wel gratis maar vind ik vreselijk onoverzichtelijk.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:47

leonie87 schreef:
Persoonlijk vind ik mp en sporthorses ook wel echt fijner als ik een paard zoek. Maarja kost wel geld...
Ik begreep dat als de titels niet zeggen te koop maar gewoon aangeboden dat fb dit niet registreerd. Ik weet niet of dit waar is.

E-horse is wel gratis maar vind ik vreselijk onoverzichtelijk.

nee helaas werkt dat dus ook niet.
zelfs de berichten waarin geen te koop of prijzen of wat dan ook vermeld wordt.
deze zijn allemaal verwijderd toen

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:20

lovelyfiefy schreef:
Heleennn schreef:

Haha die is leuk!

deze groep bestaat nog omdat het volgens mij een bedrijf is.
die website heet ook sporthorses, waarvan het gedeeld wordt.

Maar maakt fb geen onderscheid tussen pagina's en groepen? Als je nu als particulier een pagina maakt ipv een groep om paarden uit de regio te koop aan te bieden moet dat wel kunnen lijkt me. Dan kan je gewoon je paard insturen en wordt het door de pagina geplaatst. Of zou dat misschien ook al onderschept worden

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:21

In Amerika gebeurt veel paardenverkoop via een nieuw social media platform: MeWe. Hier zal ook wel zoiets volgen.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:35

Fb draait door. Snap dat ze regels moeten hebben. Maar was mooie manier om veel mensen te bereiken.
Zelf verkoop regelmatig dierenspullen en geen levende dieren. Hoevaak ik de melding wel niet krijg dat mijn advertentie in strijd is met de regels....

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:39

Is dat bij paarden nieuw?
Bij kikkers en reptielen is dat al veel langer gedoe. Vaak lukt het nog wel als je het niet als 'kikker' verkoopt maar met soortnaam. Misschien dat dat bij paarden ook werkt?
Dan de prijzen en foto's in comments werkt eigenlijk altijd wel. Moeten de groepen alleen niet gemeld worden natuurlijk.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:44

lovelyfiefy schreef:

Groep is uitgeschakeld
De omslagfoto wijzigen
Berichten verwijderen

---

Ja sapperdeflap ik was de groep ineens kwijt! Ik baal als een stekker, ik volg 3 groepen en eentje staat er nog op maar vast niet lang meer.

Ik vind die facebookgroepen juist super fijn want je ziet heel veel verschillende soorten paarden en ook de oproepjes van mensen wat zoeken leveren ook echt wat op.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:05

Poeh het was me nog niet opgevallen maar van de 4 groepen waar ik in zat, bestaat er nu dus nog maar eentje. Wat jammer, ik vond via facebook eigenlijk vele fijner als onze marktplaatsversie, 2dehands. Die hebben ze zo veranderd dat is echt een drama site geworden. Bokt markt vind ik ook wel fijn maar dat zijn voornamelijk Nederlandse advertenties...
Misschien een idee om een goede paardenverkoop website op te richten?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:42

WD-V --> PP; Dit is het correct forum. vandaar de verplaatsing.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:05

E horses is ook ( voor de koper in iedergeval) een fijne site

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:09

Er is op facebook al langer gedoe over paardenverkoop hoor. Tenminste, kennissen hadden er in december ook al last van.

Overigens kun je ook paarden verkopen op bokt markt...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:34

Bij honden zie ik het ook, in de groepen waar ik lid van ben

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:37

Veulen84 schreef:
Er is op facebook al langer gedoe over paardenverkoop hoor. Tenminste, kennissen hadden er in december ook al last van.

Overigens kun je ook paarden verkopen op bokt markt...

Dat zou geweldig kunnen zijn, ware het niet dat zoeken , facetten etc allemaal niet goed werken. Logisch op een forum, maar geen vervanging op dit moment.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:57

lovelyfiefy schreef:
---

Of op je eigen tijdlijn.......in je nieuwsoverzicht....
maar niet meer in verkoop/koop groepen

Ik ben nu ook mn groepen aan het aanpassen