Elvis BP27 en zijn L1 debuut

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:13

Kabayo schreef:
Mee eens hoor. Moest wel even lachen om je uitleg haha
Ik heb zelf een Custom op mijn fries en dat zit als een huis. Dit is een kn zadel met weinig steun. Ook een beetje oud dus niet echt zacht. Zoals boven vermeld heb ik wat ruzie met de beugelriemen. Kort? Of toch zo houden? Bedoel je vooral hoe ik erop zit of dat mn reet te dik is :P
Hier zonder jasje. 3e keer met hem rijden

Haha, wat een leuke humor heb jij TS jouw billen passen prima in het zadel zolang er een hand achterop de lepel past als jij erop zit heb je niets te vrezen :D Welk type KN zadel heb je? Overigens zit je in het Custom zadel keurig rechtop en vormen je armen en benen een rechtenlijn zoals het volgens het scala hoort.

MyWishMax

Re: Elvis BP27 en zijn L1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:07

Ik zou niet korter gaan zitten. Ik denk ook niet dat de hakken daarvandaan komen. Maar aan de andere kant, probeer alles gewoon. Als jij korter lekkerder zit en het is niet nadelig voor houding, doen. Ik zit altijd erg lang, soms krijg ik het commentaar dat ik té lang zit, maar zo zit ik het fijnste en is het het voordeligst voor mijn houding (fijn zitten is ook ontspannen haha)

Maar ik vind echt dat het te zien is. :j Fijn dat alle inspanning ook wat oplevert haha!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:15

Leuk paard, de losse manen staan prima bij zo'n type vind ik persoonlijk :) Je lijkt op de foto's wat strenger met je handen (zeker de binnenhand), voornamelijk in galop. Verder ziet het rijden er netjes uit :j

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 02:13

Wat een fijn paard! Mooie combinatie zijn jullie ook :D En ik vind de losse manen juist wel mooi staan bij dit paard. Ik vind ook niet dat het te maken heeft met respect voor de jury om een paard in te vlechten. Volgens het "boekje" moeten de manen netjes verzorgd zijn en hoeven ze niet per se gevlochten zijn. De manen zijn netjes verzorgd dus zou het hier gewoon bij laten :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:19

Omg, je opent een leuk fototopic van een (gelukkig) niet zo doorsnee gaaf paard en men begint te miemelen over invlechten ...
Los van het feit dat het MAG, die losse manen, vraag ik me ook af waarom losse manen niet mooi zouden zijn. Of het beeld zouden verstoren. Godzijdank kom ik uit in een tak van sport waar fraai opwapperende manen juist worden gewaardeerd :D

Maar terug naar de foto's, ik vind jullie een heel aansprekende combi. Je noemt je verbeterpunten al. Handen meer naast elkaar, rechtop en voor je uit dragen maakt het ook gemakkelijker om de neus eruit te rijden.

Succes met jullie verdere carrière!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:41

Gaaf paard!
Voetjes opscheren niet doen! Het is een Barock Pinto.

Verder...ik wou dat mijn paard zo 'vies' was wanneer ik d'r niet waste :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 09:55

Esaqar schreef:
Gaaf paard!
Voetjes opscheren niet doen! Het is een Barock Pinto.

Verder...ik wou dat mijn paard zo 'vies' was wanneer ik d'r niet waste :')

Jaa bedoel niet sokken afscheren. Wel netjes maken haha
Dankje!

Askja schreef:
Omg, je opent een leuk fototopic van een (gelukkig) niet zo doorsnee gaaf paard en men begint te miemelen over invlechten ...
Los van het feit dat het MAG, die losse manen, vraag ik me ook af waarom losse manen niet mooi zouden zijn. Of het beeld zouden verstoren. Godzijdank kom ik uit in een tak van sport waar fraai opwapperende manen juist worden gewaardeerd :D

Maar terug naar de foto's, ik vind jullie een heel aansprekende combi. Je noemt je verbeterpunten al. Handen meer naast elkaar, rechtop en voor je uit dragen maakt het ook gemakkelijker om de neus eruit te rijden.

Succes met jullie verdere carrière!

Dankjewel voor de lieve woorden en je tips!!

Elitedeux schreef:
Wat een fijn paard! Mooie combinatie zijn jullie ook :D En ik vind de losse manen juist wel mooi staan bij dit paard. Ik vind ook niet dat het te maken heeft met respect voor de jury om een paard in te vlechten. Volgens het "boekje" moeten de manen netjes verzorgd zijn en hoeven ze niet per se gevlochten zijn. De manen zijn netjes verzorgd dus zou het hier gewoon bij laten :)

Dankjewel!!

Nessie schreef:
Leuk paard, de losse manen staan prima bij zo'n type vind ik persoonlijk :) Je lijkt op de foto's wat strenger met je handen (zeker de binnenhand), voornamelijk in galop. Verder ziet het rijden er netjes uit :j

Dankjewel voor de tip. Ik zal erop gaan letten!

MyWishMax schreef:
Ik zou niet korter gaan zitten. Ik denk ook niet dat de hakken daarvandaan komen. Maar aan de andere kant, probeer alles gewoon. Als jij korter lekkerder zit en het is niet nadelig voor houding, doen. Ik zit altijd erg lang, soms krijg ik het commentaar dat ik té lang zit, maar zo zit ik het fijnste en is het het voordeligst voor mijn houding (fijn zitten is ook ontspannen haha)

Maar ik vind echt dat het te zien is. :j Fijn dat alle inspanning ook wat oplevert haha!

Ik kan het inderdaad wel proberen. Heb alleen geen spiegels dus kan niet zien hoe het er dan uit ziet :P Ben bang dat het dan zon stoelzit word. Dankje!!

maria1990 schreef:
Haha, wat een leuke humor heb jij TS jouw billen passen prima in het zadel zolang er een hand achterop de lepel past als jij erop zit heb je niets te vrezen :D Welk type KN zadel heb je? Overigens zit je in het Custom zadel keurig rechtop en vormen je armen en benen een rechtenlijn zoals het volgens het scala hoort.

Heb eerlijk gezegt geen flauw idee :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:49

Soort moedermaffia op bokt, maar dan anders. _O-

Geef je aan dat je (helaas) geen eigenaar van het paard bent en de eigenaren hem zelf komen brengen bij parcours en hun eigen ideen hebben over 'opsmuk', krijg je een paar zeurpieten die ook nog even willen weten op de letter af wat dan de afspraak is en de volgende vindt weer niet dat je het kan zeggen want het was vast niet opgevallen. Haha bewijst dit topic gelukkig ook weer niet, alsof bokkers weleens niet ergens op zeuren.

Christus wat een gezeik over een fantastisch mooi paard dat fijn wordt voorgesteld en mooi aan het lopen is.
Complimenten ts! Ruige bok zo om te zien en netjes gereden. +:)+

Sannneke1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:37

Losse manen is toegestaan maar genoeg juryleden die je dan toch een mager zesje of lager geven, helaas. Het zou mij totaal niet uitmaken , hoorde wel eens mensen zeggen dat ze hun uiterste best doen op het uiterlijk van paardlief, kon net het verschil tussen wel/geen wp betekenen, tja dan moet je beter rijden vind ik dan. Het gaat hier om de prestatie van ts en die is netjes!!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:23

Ach als je je oren moet laten hangen naar dergelijke kortzichtige juryleden ... en als het nu gewoon over de hele linie zo strikt zou zijn maar nee, je mag inmiddels wel in de meest buitenissige outfits (qua kleur en bling) op wedstrijd verschijnen, maar o wee als je paard niet ingevlochten is.
Maar inderdaad, als je gewoon goed rijdt, haal je je punten wel. Lijkt mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:15

Staat het erbij dat dat door de manen komt dan? Of wordt dat aangenomen, omdat het een 6je is? Bij ons op stal starten echt allemaal verschillende soorten paarden,ingevlochten, losse manen, hengstenvlecht, afgeschoren manen. Dat heeft nog nooit een verschil gemaakt qua cijfer, bij geen enkel jurylid.
Het enige waar wel eens verschil in zit is gewassen of niet (en dan duidelijk vies. De benen van paard van TS zijn net zo 'vies' als mijn gewassen paard na losrijden in zand haha) of heel duidelijk een rommelig / slordig geheel.

Ik vind dit gewoon netjes eruit zien. Ja, ik zou hem vlechten, omdat ik dat zelf mooier vind. Net zoals een losse voorpluk, ik vlecht dat bij elk paard, dat is mijn smaak. Maar hier staan de losse manen hem wel heel goed én de eigenaren en TS vinden losse manen goed/mooi.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:27

Wat een gave combinatie en super stoer paard

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:54

Wat een mooie combinatie zijn jullie en wat een schitterend paard

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:12

Knap stel <3

Je weet jullie verbeterpunten dus daar ga ik niks over zeggen :D
En de knappe man is altijd knap met losse of vaste manen, heerlijk dier *D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:05

Mooi dier! Lekker los en wild. Daar houd ik van <3

Persoonlijk zou ik niet te veel aan je hakken denken of uitdrukken, dat zorgt weer spanning voor in het been, billen etc. Soms een holle rug tot gevolg. Ik zou meer denken aan je voet recht houden en je knieën ontspannen. Dus dat ze niet tegen het zadel gedrukt zijn, waardoor jij je bekken kan openen en het paard dus ruimte geeft om naar voren en omhoog te komen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 22:19

Bralindy schreef:
Mooi dier! Lekker los en wild. Daar houd ik van <3

Persoonlijk zou ik niet te veel aan je hakken denken of uitdrukken, dat zorgt weer spanning voor in het been, billen etc. Soms een holle rug tot gevolg. Ik zou meer denken aan je voet recht houden en je knieën ontspannen. Dus dat ze niet tegen het zadel gedrukt zijn, waardoor jij je bekken kan openen en het paard dus ruimte geeft om naar voren en omhoog te komen.

Dankje! Wat een mooie uitleg geef jij zeg. Ik voel de pijn al bij het woord bekken haha. Die heb ik gebroken in 2016 (en alles eromheen) Ik heb nog moeite met balans en goed zitten. Vroeger zat ik als een huis. Zou eens een foto op moeten zoeken. Al moet ik zeggen dat ik hard mijn best doe!
Edit
Moet je even niet op mijn strenge handen letten := Ik zit hier echt veel rechterop. Niet zo in elkaar gedoken
Afbeelding
Afbeelding

Mywishmax je krijgt alleen in de B een punt op verzorging. Daar had ik altijd een 8 op. Los of vast.

Voor de rest , bedankt allemaal! <3

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:41

Ziet er ook stabieler uit, maar ik zie wel dat jouw onderrug hier holler is en dat je dit nu minder hebt, wat gunstiger is voor jouw bekken. Als je ze namelijk niet naar achteren kantelt (rug ‘bol’ maken) dan kan je ook niet je paard optillen of laten opbollen. Dus; een holle rug zorgt ervoor dat jouw bekken naar voren gekanteld zijn, dat betekent voor het paard dat er meer druk op is op hun schoft, dus voorhand, waardoor het paard zijn gewicht sneller naar voren gooit en moeilijker de schoftlift kan doen omdat al jouw gewicht daar zit en er geen ruimte is om omhoog te komen :+

Dus ondanks dat het voor jou nu onstabieler voelt, vind ik je qua rug nu beter zitten. Let alleen op het klemmen van je knieën en je onderbeen (handen hebben andere mensen al benoemd ;) ). Stel dat je knie losser wordt, dan zal je merken dat je meer op je billen gaat zitten en je meer om hem heen vouwt wat al een stabieler gevoel geeft. Maar goed, dat is mijn theorie wat ik baseer op wat ik zie. :Y)
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 18-07-19 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:42

Super gaaf paard heb je daar onder je kont zeg! Die losse manen storen mij absoluut niet, vind het wel stoer staan zo!
En het mag gewoon, dus waarom niet.

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:41

Super mooi paardje zeg; mooie combinatie!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:18

Ik zou de eigenaren vragen of ze hem de volgende keer paars gevlekt op wedstrijd willen brengen....

Knap paard heb je onder je kont zo! Leuke combi en veel succes samen!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 01:17

En een klein mini hengstenvlechtje is dst niet mooi bij hem?

Verder doen wat de goedd tips zeggen en als de eigenaren iets willen is het aan hun.
Tips zijn gegeven en kan ik in mee gaan

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:23

Whoehahhahahahhaa en toch een discussie over het puntje manen. Het is en blijft bokt he.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:57

Wat een ontzettend gaaf paard en wat leuk dat je hem mag rijden van de eigenaren.

Heel veel plezier met hem gewenst!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:31

Kabayo schreef:
Mywishmax je krijgt alleen in de B een punt op verzorging. Daar had ik altijd een 8 op. Los of vast.

Voor de rest , bedankt allemaal! <3

Ja, weet ik. Ik had het meer tegen de posters voor mij die over punten en jury's begonnen, maar dat past niet in dit topic, sorry! En die 8 is gewoon terecht, hij ziet er niet niet gewassen uit, mooie conditie, netjes verzorgde combinatie én je houdt je aan het reglement :')

Mag je hem blijven rijden of is het een tijdelijke overeenkomst trouwens? Ik ben wel heel benieuwd hoe hij er uitgegroeid en uitgezwaard uit ziet en hoever jullie kunnen komen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:29

Invlechten? Scheren? Mensen, het is een barockpinto...

Ik vind je zit prima, je bent mooi slank (dus geen dikke reet :+ ) en het plaatje klopt. Als ik iets zou willen zeggen dat zijn het je ellebogen die wat achter je lichaam zijn.

Waar ben je gestart? Volgens mij start jij ook in friesland en dit lijkt me wel een fijne lokatie!