Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Avalanche81 schreef:En als je nou regelmatig privelessen neemt met iemand die echt een fijn lopend, goed opgeleid paard heeft?
Dat is voor jou dan denk ik fijner dan het gemiddelde manegepaard, en ongetwijfeld zijn er ook wel echt fijne manegepaarden, maar ze zijn niet in de meerderheid
JosefienE schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar misschien kijken of je ergens buitenritten kunt gaan begeleiden? Dan kun je blijven rijden, zonder kosten en lijkt mij ook een gezellige optie. Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen en misschien wel nieuwe deuren die open gaan (voor bv een bijrijdpaard).
tita schreef:Kiki ik snap je gevoel heel goed.
En je moet misschien wat harder zijn, paard is er voor jou en jouw plezier.
Klinkt ondankbaar maar is gewoon een genot voor de mens.
Aangezien jouw paard niet meer aan je wensen voldoet en jij niet in gelegenheid bent om 2 paarden te onderhouden lijkt me heel makkelijk om gewoon voor jezelf te kiezen.
Als jouw paard niet meer beter kan worden vind ik dat jij je verantwoordelijkheid moet nemen.
Paarden kennen geen tijd, zij leven in het nu.
Je hebt hem mooi leven gegeven, en je kunt niks meer toevoegen.
Maak het jezelf niet zo moeilijk en kies voor jezelf en waardevol bestaan voor je paard.
Depressief worden heb je je zelf mee en al die moraalridders hierniks van aantrekken
jesito schreef:Ik zou het niet kunnen om mijn paard wat ik al jaren heb in te laten slapen omdat ik er niet meer met mijn kont op kan gaan zitten, zeker als het paard weinig tot geen last heeft van zijn blessure als die op de wei staat.
Ik vind het super dat ts ook andere opties bekijkt.
En ik las dat iemand het weggegooit geld vind om het paard als pensioenpaard/ kijkpaard te laten staan.......het is gewoon een levend dier dat net zoveel recht heeft op leven als jij en ik.
Maar probeer altijd te begrijpen dat sommige het wat zakelijker zien maar zelf zou ik dat nooit doen.
Op een manege zolang rijden kan een uitkomst bieden, als er pensionpaarden staan dient zich vaak vanzelf iemand aan die een bijrijder zoekt en als je dan ook een klein bedrag bij moet betalen.
Als een tweede paard opzicht haalbaar zou zijn moet dat te missen zijn.
Succes.