Hoe kom ik sneller in de gevorderde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:58

Janneke2 schreef:
Citaat:
Beginners doen ook hun best.

Natuurlijk.
En dat vind ik krek zo akelig: instructeur "ziet niet" dat de beugels te kort zijn en draagt de ijverige beginner loodzware dingen op zoals '(bij lichtrijden) niet ploffen en handen laag'.
Hoe ijveriger je dit probeert (in stoelzit!) hoe meer je leert 'paardrijden moet half verkrampt'.

Je doet hartstikke je best maar je rijden wordt alleen maar slechter. |(

Om die reden ben ik het niet eens met de stelling 'dat je gewoon veel kilometers moet maken'.
Eerder kwaliteits kilometers...
(...en zie er maar achter te komen wat kwaliteit is en wat niet. Diploma's orun leiden niet op tot het geven van een goede beginnersles.)


Voor kleinere kinderen is het moeilijk om heel veel opdrachten te gelijk uit te voeren daarom bouwt de instructeur instructrice langzaam op. Als het slecht gaat zeggen ze minder dan als het heel goed gaat. En de kinderen kunnen denken: ''nou die instructrice geeft te veel commando's dat vind ik niet leuk en dat is moeilijk, dus ik ga er maar af het lukt toch niet.''

Anoniem

Re: Hoe kom ik sneller in de gevorderde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:27

Dat heeft niks te maken met veel aanwijzingen geven of niet. Op veel maneges zijn dingen gewoon niet goed voor elkaar. Zoals Janneke zegt te korte beugels. Dan kan de instructrice veel of weinig roepen, leerling komt dan echt niet uit stoelzit

Janneke2

Berichten: 23646
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:24

Citaat:
Voor kleinere kinderen is het moeilijk om heel veel opdrachten te gelijk uit te voeren daarom bouwt de instructeur instructrice langzaam op. Als het slecht gaat zeggen ze minder dan als het heel goed gaat. En de kinderen kunnen denken: ''nou die instructrice geeft te veel commando's dat vind ik niet leuk en dat is moeilijk, dus ik ga er maar af het lukt toch niet.''


Natuurlijk is dat lastig voor kleine kinderen.
Dus is het zaak om goed, pedagogisch verantwoord de les op te bouwen.

Gesteld iemand 'wil' graag korte beugels (en dus stoelzit) - dan het liefst niet draven en iets aan die angst doen.

(En 'minder zeggen als het slecht gaat'...? Uiteraard hangt het af van de situatie en soms moet je kinderen lekker laten tobben....
Maar het voorbeeld dat ik gaf ging over 'mallotige' opdrachten die de leerling wel kreeg maar vanwege stoelzit niet kon uitvoeren....)