Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maria1990 schreef:Bijna iedereen weet die al langer in de paardensport zit. Dat wanneer je aan een project paard begint dat er dan vaak wat aan mankeert dat kan het (karakter) zijn of dat het dier op medisch gebied het nodige mankeert. Ik vind in het algemeen als je een project paard opkoopt (die meestal in de lagere prijsklasse vallen) dat je dan niet achteraf moet gaan lopen miepen/piepen dat het toch niet helemaal volgens plan verloopt of dat je ervan afziet vanwege de hoge kosten op langere duur of blessures die op de loer liggen.
Hoefstanden zijn het gunstigst te corrigeren en te behandelen op jonge leeftijd het liefst al vanaf veulen zodat het dier op een oudere leeftijd zo min mogelijk last krijgt van de verkeerde beenstanden.
Ze is dus niet bij de aankoop gekeurd maak ik uit je verhaal op? Want anders had de dierenarts ook wel gezien of gezegd bij het röntgenonderzoek/klinisch onderzoek dat haar voor hoeven niet in orde waren.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet erg voor je vind TS want ik gun iedereen een gezond sportpaard. Ik hoop dat je haar pijnvrij krijgt. Sterkte ermee.
different1 schreef:maria1990 schreef:Bijna iedereen weet die al langer in de paardensport zit. Dat wanneer je aan een project paard begint dat er dan vaak wat aan mankeert dat kan het (karakter) zijn of dat het dier op medisch gebied het nodige mankeert. Ik vind in het algemeen als je een project paard opkoopt (die meestal in de lagere prijsklasse vallen) dat je dan niet achteraf moet gaan lopen miepen/piepen dat het toch niet helemaal volgens plan verloopt of dat je ervan afziet vanwege de hoge kosten op langere duur of blessures die op de loer liggen.
Hoefstanden zijn het gunstigst te corrigeren en te behandelen op jonge leeftijd het liefst al vanaf veulen zodat het dier op een oudere leeftijd zo min mogelijk last krijgt van de verkeerde beenstanden.
Ze is dus niet bij de aankoop gekeurd maak ik uit je verhaal op? Want anders had de dierenarts ook wel gezien of gezegd bij het röntgenonderzoek/klinisch onderzoek dat haar voor hoeven niet in orde waren.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet erg voor je vind TS want ik gun iedereen een gezond sportpaard. Ik hoop dat je haar pijnvrij krijgt. Sterkte ermee.
Tjonge, wat een nutteloze post dit.
De hoeven worden aangepakt, dit is niet het enige probleem en de hoeven staan in verband met een ander probleem.
En dat de hoeven op zeer jonge leeftijd eventueel gecorrigeerd moeten worden, is in dit verhaal totaal niet relevant.
De dierenarts heeft niks over de voeten van dit paard hoeven zeggen, ts had dit namelijk zelf al geconstateerd.
TS heeft aangegeven dit paard als project te hebben gekocht, na het verhaal van de vorige eigenaar.
Nu blijkt dat vorige eigenaar de problemen nogal rooskleurig heeft verteld, en/of bepaalde problemen heeft verzwegen.
Ik vermoed zomaar dat niet alle problemen van dit paard bij een keuring (klinisch, rontgen) naar voren zouden komen.
@ts, ik houd van projectjes en volg dit topic dan ook.
Soms komt het goed, soms niet, maar je merkt nu al veel verschil geef je aan, ik hoop dat dat door blijft zetten en je er straks een fijn (rij)paard aan hebt.
Erg balen dat er dingen verzwegen zijn, maar zijn het onoplosbare problemen, of valt er met aanpassingen nog veel winst te behalen?