Het nut van veilig schoeisel ;)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:11

Goed dat je het nog even aankaart. Ik vind het ook een goed idee om foto's van geplette voeten op maneges te hangen. Ik zag ooit een foto van een motorrijder die geen beschermende kleding had gedragen en met korte broek en t-shirt even was gaan rijden op zijn motor. Alsof hij over een kaasrasp had gegleden, zo walgelijk akelig. Die foto hing in een motorzaak. Heel effectief! Dat zouden ze ook in paardenshops moeten doen, van geplette tenen, dan wil je echt wel goede schoenen kopen.

En sierraden... ik heb nooit gaatjes in mijn oren willen hebben omdat ik als klein ruitertje zag hoe een meisje haar oor uitgescheurd werd doordat haar oorringetje aan het hoofdstel van haar pony bleef hangen toen ze met hem stond te knuffelen en hij plots zijn hoofd terugtrok.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:02

Twee jaar geleden ging mijn merrie op mijn voet staan, had gympen aan (doe ik nooit meer!) toen ik mijn rijlaarzen aan wilde doen zag ik een hoop bloed, teennagel van mijn grote teen lag er bijna helemaal af.
Wilde er niet voor naar de eerste hulp dus met een schaar het stukje nagel losgeknip (auw).
Heb foto's maar die zal ik niet plaatsen want lekker is anders.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:10

Bizzybijtje schreef:
Heb je hem wel geprobeerd uit en aan te zetten?

Of tijdje in een bakje rijst leggen.. _O-
Even zonder gekheid... ik verbaas me ook altijd over de nonchalante houding van mensen..ze zien de gevaren gewoon niet.. 8)7

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:13

Ghoh, nu vraag ik mij af... ik heb Ariat Jodphurs met verstevigde (ik denk plastic), maar geen stalen tippen. Zijn die dan ook gevaarlijk, zoals schoenen met stalen tippen, pf scheelt dat? Ik dacht altijd dat dat net veilig was.
Op het vorige pension waar mijn paard stond waren er geregeld mensen met slippers aan in de zomer. En dat terwijl die paarden in groepsstallen stonden. Griezelig...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:18

Oei, die is wel goed kapot!

Heb me vorige week nog verbaasd over iemand op de manege waar ik nu rij. Die zette op sandalen 3 paarden tegelijk binnen. Dat met z'n 3en tegelijk vind ik op normaal schoeisel al knap, maar de sandalen erbij vond ik gewoon eng.

MarijeCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:04

Onderschrijf ik helemaal. Mijn kind heeft altijd dichte schoenen op stal aan. Dus ook vandaag 36 graden bergschoenen. En ik stal schoenen. Hoefsmid heeft mij ooit wat heftige verhalen verteld over open schoenen en inderdaad ook het gevaar van stalen neuzen. (Ombuigen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:07

Inderdaad noooooit zonder fatsoenlijk schoeisel tussen de paarden. Ook niet om een halstertje af te doen of een bakje voer neer te zetten. Zo stond ik vandaag mijn paard te wassen, bikini aan en stalschoenen (ariat barnyard) eronder :') Geen gezicht, maar mijn voeten zijn me meer waard :))

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:08

Achaiah schreef:
Bizzybijtje schreef:
Heb je hem wel geprobeerd uit en aan te zetten?

_O- jij wint het internet vandaag!

Nou, het is natuurlijk wel een sony :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:51

pfoeh! Wat is die telefoon vermorzeld...

Ik kwam een paar jaar geleden regelmatig met mijn verzorgpony op een camping met bekenden. Kids moesten altijd eerst schoenen of laarzen aan doen voor ze de pony mochten aaien... De paardengekke kinderen hadden het snel door, dus hopelijk heb ik hun in laten zien om altijd dichte schoenen aan te doen. En houden ze dit als volwassene ook aan :D Open schoenen zijn een no go voor mij. Bij een rondje stappen moesten ze een cap op. En ik had geluk dat er op stal verschillende maten caps lagen die ik mocht pakken.

Van deze pony kon je eigenlijk niet vallen, maar ik wou het niet op mijn geweten hebben dat het toch mis ging met verkeerd schoeisel of zonder cap.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 02:00

xJitskee schreef:
Inderdaad noooooit zonder fatsoenlijk schoeisel tussen de paarden. Ook niet om een halstertje af te doen of een bakje voer neer te zetten. Zo stond ik vandaag mijn paard te wassen, bikini aan en stalschoenen (ariat barnyard) eronder :') Geen gezicht, maar mijn voeten zijn me meer waard :))

Zoals men bij ons zegt met warmte: al ga je naakt op je paard zitten, als je maar je cap opdoet en zorgt voor veilige schoenen of laarzen. :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 05:53

Hier begin van het jaar 8 weken in het gips gezeten omdat paard op voet was gesprongen. Had m'n leren schoenen aan maar daar was weinig meer van over :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:08

SammyFloor schreef:
Sinds 5 jaar heb ik de ene ontsteking na de andere aan mijn beide grote tenen, sinds vorig jaar nog eens wildvleesgroei erboven op met heel veel etter. Na de operatie heb ik nooit meer een normale teennagel gehad en die zal ik waarschijnlijk nooit meer hebben.
Ik weet niet meer wat voor schoenen ik droeg toen het paard op mijn tenen stond, maar het waren al zeker geen slippers of sandalen. En die zal ik nooit meer kunnen dragen zonder vreemd aangestaard te worden.

Hier 2 jaar geleden met het uit de wei halen van mijn paard, keurig mijn teenslippers voor Uggs vervangen. Ik dat écht goed en verstandig bezig te zijn, not. Ze stapt op zij, ik sta een beetje in een kuiltje met mijn voet, ze glijd met het op mijn voet staan dus van mijn voet af en daarbij stroopt daarbij de huid van bovenkant voet af en neemt daarbij mijn grote teennagel mee die er nog aan een stukje bij hing.....
Het was even zo 'dood' dat ik niet direct door had hoe erg het was, ik dacht auw een beetje geneusd en hinkelde naar de diepvries waar koelelementen voor de paarden in liggen. Ik trok mijn Uggs uit, terwijl iemand van het personeel van stal achter mij langs liep, die brulde: GEK! Geen vies koelelement van de paarden op zo'n open wond leggen!!!!! Ik keek en ging bijna van mij graatje....Grote teen gebroken, teen ernaast gekneusd, nagel eraf en boven voet helemaal ontvelt/ opgestroopt. Echt een ravage, ik kon echt weken geen schoenen aan, alleen slippers dus dan heb je een probleem met een paard. Die nagel is nooit meer helemaal teruggekomen, zo beschadigd was het nagelbed. Ik heb er nu in de zomer een kunstnagel opzitten haha...Ik heb lederen stalschoenen met stalen neus gekocht (ik weet dat daar de meningen over verdeelt zijn maar ik neem dat risico liever) in 1 maat groter zodat ik die aankon na paar weken, die draag ik nu altijd op stal. Dat wil ik liever niet nog een keer meemaken!!! ;(

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:54

MarijeCR schreef:
Onderschrijf ik helemaal. Mijn kind heeft altijd dichte schoenen op stal aan. Dus ook vandaag 36 graden bergschoenen. En ik stal schoenen. Hoefsmid heeft mij ooit wat heftige verhalen verteld over open schoenen en inderdaad ook het gevaar van stalen neuzen. (Ombuigen)

Tegenwoordig bestaan er ook composiet neuzen: http://www.werkschoenen-info.nl/stalen- ... sschoenen/

Uit deze test kwam trouwens ook dat je met stalen neuzen beter af bent dan zonder: https://www.dailymotion.com/video/x6pcjov

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:34

Heb er al wat paar van versleten, maar heb ook al stiekem toch een paar keer baat bij gehad ...lang leve de stalen neus!
Maar ook dan kunnen je middenvoets beentjes breken hoor, geen pretje maar het is goed gekomen! ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:30

Wow haha, die van mij weegt 950kg en die ging ook op mijn iphone staan, behalve de front camera werkte alles nog, ik kon gewoon niet meer goed lezen :') Oh en ik had splinters in mijn vinger als ik over het scherm ging, dat dan weer wel haha.

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:37

Ik heb zo pas nog een paar Legerkistjes schoenen aangeschaft, Wel met kunstof neuzen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:43