Het concours van vorige week heb ik afgemeld, ik vond het te warm worden. En aangezien mijn paard al twee zomers met warm weer flinke koorts heeft gehad, heb ik weinig zin om het op te zoeken en er een maand of twee uit te liggen.
Vandaag was het gelukkig veel beter weer om te rijden! Nieuwe proeven, dus ik had maar één proef opgegeven. Niet een proef die ons licht, twee keer travers, twee keer appuyeren, voltes 10 meter in galop.
En bij aankomst ontdekken dat de jury die er zit ook GP jureert, deed me bedenken: "We gaan gewoon voor de kilometers!" Zeker omdat ik afgelopen week flink last begon te krijgen van mijn rechterheup. Iets dat mijn instructrice al van mijlenver zag aankomen, omdat ik constant die heup optrok en eigenlijk de hele rechterkant krom trok (hoofd ook naar rechts). Hiervoor ben ik gelukkig nu in behandeling, maar de heup zat enorm vast, samen met mijn hamstrings.

Met het losrijden was hij oké, maar niet spetterend.
Eenmaal in de baan had hij er heel erg veel zin in, ongelooflijk als ik dit vergelijk met een jaar geleden. Bloedfanatiek stort hij zich op de proef. En kennelijk lag de proef ons toch wel.
Op de eerste travers en appuyement scoorden we gewoon twee zessen. De slechte kant (mijn lengtebuigingsprobleem zeg maar haha) kregen we twee vijven, die vond ik aan de hoge kant. Maar hé, mij hoor je niet klagen

De keertwending om de achterhand naar rechts scoorde gewoon een 6,5! Nog iets om heel blij mee te zijn, een jaar geleden stopte hij gewoon in een keertwending.
Voor de rest mist in stap nog wat impuls volgens deze jury. De vorige keer had ik 'm juist lekker voorwaarts en vond die jury hem weer de pas niet afmaken. Ach, zulke verschilletjes hou je toch. Het is ook goed om af en toe andere dingen te horen zodat je aan meer dingen tegelijk kan werken.
Galop vond ik geweldig gaan, omdat hij moeite heeft met de lengtebuiging zette ik de eerste volte 10 meter wat kleiner in, er vanuit gaande dat hij toch wel wat groter ging. Maar hij bleef superfijn doorspringen en ik had mijn volte te klein

Waar de vorige keer de jury vond dat mijn paard dribbelde in de wissels, vond deze jury dat ik te lang stapte in de wissel. Ja, ik wilde hem gewoon een paar echte stappassen laten zien

Redelijk gescoord in de galop, alleen de wissels vanuit contra waren rommelig. Als ik naar het commentaar op de coupon kijk, denk ik dat deze jury de paarden graag goed bergop wil zien bewegen. En ja, daar heeft die van mij wel wat moeite mee, lange rug. Dus dat is een punt van aandacht erbij.
Ik heb er weer met een grote glimlach op gezeten een groot deel van de proef. We zijn er nog niet volledig, maar het is al heel erg fijn om zo de proef door te komen. Het gevoel krijgen dat je paard zich echt helemaal geeft. Toen we in draf de AC lijn ook op moesten aan het eind van de proef, werd hij zo fanatiek dat hij z'n knieën zo'n beetje weer tot z'n neus trok

Het kon me eigenlijk niet meer schelen wat voor punten ik zou hebben... Kreeg ik toch gewoon 205! Weer een puntje erbij!
Nog geen wedstrijd in het verschiet op het moment. Maar ik wil wel graag, nog één punt en dan is hij sport. Ik hoop dat hij snel een lichamelijke checkup kan krijgen, en dan gaan we weer los