Paard kopen aan de andere kant van het land

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:23

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:28

Wij doen een "dagje uit van de stichting" als wij bij een paard gaan kijken. We wonen in Zuid-Holland en onze zoektocht heeft ons wel eens in Friesland gebracht. Waar we binnen 2 minuten al wisten dat dit paard het niet ging worden.

Ook zijn we eens in Deventer geweest, waar het iets langer en uitgebreider proefrijden uiteindelijk tot het besluit leidde dat dit paard het ook niet was.

Zoals hierboven gezegd, voor het juiste paard willen we best stad en land af reizen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:58

Op zich vind ik de afstand geen probleem. Ik heb al een paard in Groningen gekocht en recent eentje in Utrecht. Wel vraag ik dan steeds een recent filmpje van de 3 gangen in vrijheid en onder zadel.
Succes!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:01

Ik ben 5 keer vanuit het westen naar Limburg op en neer gereden in een maand, waarbij de laatste keer met trailer om dr op te halen, waarbij ik de eerste keer alleen dr leeftijd, vader, ervaring wist en een kort filmpje had gezien :+ . En in die tijd ook nog bij eentje in Friesland (en bij eentje in de buurt) gekeken.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:04

Wij hebben onze lieve Tinker ook aan de andere kant over de grens gehaald: doe ik zo weer! Ze was het dubbel en dwars waard, als het moet haal ik haar op uit zuid Spanje
Duurde wel behoorlijk lang, want je mag maar 90 km per uur met de trailer. Veel kilometers op de snelweg rijdt wel vrij rustig.
Probeer de spits te vermijden!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:28

Het is vandaag precies 9 jaar geleden dat mijn droom paard thuis werd gebracht. Ik heb hem gevonden op 2.220km. Geen dag spijt van gehad! :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:50

Woonde in Eindhoven en ben naar Oosterstreek gereden
Voor een jaarling. Zou geen eens een paard meer kopen voor mezelf
Maar ze is inmiddels 13,5 jaar bij mij
Wordt 15 komende week

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:40

Of meerdere paarden ver weg bekijken en uiteindelijk 1 kopen die in de buurt staat _O-

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:44

Hier ook, ik woon in Brabant, en heb bovenin het land mijn maatje gevonden, eerst ben ik gaan kijken en rijden, daarna gekeurd en toen nogmaals op en neer gereden om hem op te halen... was het allemaal waard!

Vooraf trouwens nog bij een ander paard gaan kijken, eerst kijken en proefrit, daarna terug met trailer en op naar de keuring ( paard hoestte al toen ik de 1e keer kwam kijken ) helaas op zijn longen negatief koopadvies gekregen. Ook dit was het waard. Omdat het qua uiterlijk, ras, karakter en training alles was wat ik wilde. Heb er geen spijt van gehad, alleen jammer dat het niks werd... Maar dan had ik nu mijn mannetje niet gehad, dus uiteindelijk had het zo moeten lopen haha!
Laatst bijgewerkt door Lynn2014 op 06-05-19 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Re: Paard kopen aan de andere kant van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:46

Gewoon dagje toerist in eigen land spelen. Kan met de trein trouwens ook uitstekend.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 05:35

Ha, mijn veulen is verkocht aan iemand die hier 6 uur vliegen vandaan woont!

Moet er wel bijzeggen, zij is hem noet komen bezichtigen maar heeft hem vanaf foto’s en video’s gekocht. En ze is er super blij mee :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:00

Zoals al velen zeggen, plan een dagje paarden kijken.

Ik heb mijn paard ook gevonden op 2 u rijden vanaf mijn huis. Eerst gekeken en toen terug thuis gelijk gebeld dat we haar dat weekend kwamen ophalen.

Met de trailer 3 u onderweg geweest en nog geen moment spijt van gehad!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:10

Haha ik ben tot 2x toe naar Polen geweest bij de grens met Tsjechië voor mijn paard. Wel gelijk 2x een week gebleven _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 06:49

Ik ben van Den Haag naar Friesland gereden om mijn Mini Appaloosa te bezichtigen. :j
Toen ik besloot hem te willen kopen, hebben de vorige eigenaars hem gelukkig wel gebracht.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:25

Ik ben met mijn laatste zoektocht ook naar andere kant van het land gereden en heb toen op een dag meerdere paarden gezien en de laatste doe dichtste bij stond gekocht

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:09

Ik heb zelfs 2,5uur enkel gereden om een hengst te gaan bezichtigen voor mijn merrie mee te laten dekken.

Ik ben eerst zonder paard heen en terug gereden en paard dagen later weer daarheen om paard te gaan afzetten toen ze hengstig was, na 4 dagen ben ik ze weer gaan halen hihi
Maar het was helemaal de moeite waard!
Afbeelding

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:42

Ik heb ook eens 1,5 uur gereden voor het paard. Prachtig paard maar de klik was er (helaas) niet. Toen nog eens ergens op 40 minuten rijden gaan kijken bij een paard, 2e bezichtiging stond gepland maar ondertussen kwam ik mijn droompaard tegen gewoon bij ons op stal :D geen dag spijt van gehad.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:08

Mijn huidige paard komt uit Groesbeek, ik woon in Groningen :D We zijn een keer gaan kijken/proefrijden, toen nog een keer mijn staleigenaren meegenomen en nog een keer gaan rijden en de derde keren waren we er omdat ze gekeurd werd. Toen hadden we ook de trailer mee en mocht ze mee naar huis.

Het is een eindje rijden en zeker met trailer ben je wel even onderweg maar het was mij het zonder meer waard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 04:03

Weet je, voor mij is niks "aan de andere kant van het land" want ik woon er middenin. Maar zelfs dan is Friesland best ver, zeker als je geen auto hebt. Ik ben -per trein en bus :Y) - twee keer wezen kijken bij mijn ruin. Hij is wel gewoon per auto + trailer naar hier gekomen.