Solitare ruiters, hoe verbeter en inspireer je jezelf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:57

Ik rij wedstrijden en herken(de) het probleem wel een beetje.
Maar tegenwoordig focus ik me helemaal niet meer op oefeningen. De focus ligt gewoon heel ergens anders... Misschien wel mede dankzij de wedstrijden en de spiegel die ik mezelf het afgelopen jaar voor heb gehouden.

Ik stap op met een zeker doel, maar het grootste doel dat ik nastreef is dat het voelt zoals ik zou willen dat het voelt. En onderweg daarnaartoe kijk ik waar ik die dag tegenaan loop, ga na wat de oorzaak van het probleem is en pak de oorzaak aan. Dat levert flink wat vooruitgang op...

Voorheen lag de focus bij de oefeningen. Nu gaat het mij om het goed gaande paard, want dat gevoel is veel meer waard... Dan gaan de oefeningen vanzelf hoor.

Uiteraard in aanloop naar wedstrijden en clinics oefen ik gerichter op iets. Maar daardoor kom je ook juist weer die problemen tegen om meteen weer op te pakken.
In de les oefenen we ook niet zo zeer de proef-oefeningen, maar pakken we de problemen aan en leer ik juist weer manieren om die problemen te verhelpen. Dus focus op de oorzaak en het verhelpen daarvan om dat ook zelfstandig te leren.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:02

Ook ik heb 1 keer in de week les op de manege. Ik probeer daar dingen op te pakken wat ruitertechnisch niet zo lekker ging op mijn “bijrijdpaard” op de zorgboerderij. Daarnaast heb ik nog af en toe privé les op mijn “bijrijdpaard”.
Maar het liefst rijd ik ook gewoon lekker buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:50

Ik zie het hele probleem niet zo. Blijkbaar vind je het bakwerk niet zo leuk. Wat vind je wat leuk? Buitenritten of grondwerk? Ga dat lekker doen! En als je dan toch een keer in de bak wil rijden dan is 20 minuutjes toch prima! :D

Svadilfari1

Re: Solitare ruiters, hoe verbeter en inspireer je jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:00

Ik heb les , momenteel alleen diverse vormen van grondwerk . (Vorig jaar ook rijles ,maar nu geen rijpaard) en werk echt naar doel , oefening ; en dat werkt motiverend verder wissel ik dingen af. Vind het fijn samenwerking te ervaren. Vind het leuk om nieuwe oefeningen te oefenen , wat hij kan verfijnen. ( verder vind ik het bos ook heerlijk) Het doel het paard te gymnastiseren in vrijheid en genieten van dit contact daar haal ik veel uit. Mbt les het ligt ook eraan hoe diegene les geeft mbt wat ik eruit kan halen om verder te gaan.