Super leuk je eerste eigen paard!
ik ben sinds 1 februari ook gelukkige eigenaar van mijn eerste eigen paard en ik kan je vertellen je krijgt er geen spijt van!
het paard wat ik heb gekocht bereed ik al 3 jaar dus ik wist wat ik kocht.
de kosten die ik er tot nu toe aan heb gemaakt zijn:
- Osteopaat
- inentingen
- tandarts
- hoefsmid
dit wilde ik graag allemaal meteen goed hebben zodra hij van mij was zodat mocht er ooit iets in het gedrag van het paard veranderen dat ik dan meteen wist dat bovenstaande dingen helemaal nagekeken waren. en voor mij zelf gewoon een fijn gevoel om te weten dat bovenstaande allemaal goed was.
verder heb ik zelf een nieuw zadel aangeschaft. ik had er een zadel bijgekregen maar deze was oud en ik wilde liever dat het allemaal gewoon meteen goed was.
ik betaal 265,- per maand aan stalling. hier zit echt alles bij, van eten tot weidegang tot stal mesten.
natuurlijk heb ik ook nog wat geld uitgegeven aan dekjes en noem het maar op maar dit kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
zolang er bij mij dus geen dierenarts aan te pas komt, betaal ik:
- 265 stalling maandelijks
- 5 euro p.w. les
- iedere 8 weken hoefsmid 30 euro
ik heb trouwens ook geen verzekering. precies om dezelfde reden als je hierboven zegt. vaak komt het voor puntje bij paaltje dat er niet veel vergoed wordt. ik ben dus begonnen met een eigen buffer en stort hier maandelijks wat geld bij!
alvast heel veel succes en natuurlijk al veel voor plezier met alles uitzoeken en kopen!