Neve gaat verhuizen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:29

Neve is de wereld niet uit, en je kunt haar altijd op gaan zoeken. Misschien dat het fokken van het veulentje ooit nog een keertje komt, en dat jij daar dan wat zeggenschap over krijgt. Klinkt als een hele goede plek, ik denk dat Neve het daar heel erg goed gaat krijgen.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:31

Ik kan me voorstelllen dat je erg verdrietig bent maar je hebt gelukkig wel een mooi plekje voor haar gevonden. En je mag haar wel blijven bezoeken als je wilt?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:47

Ik snap best dat je verdriet hebt om Neve maar in elk geval moet je haar nu niet naar de paardenhemel sturen. Zo te horen heb je een fantastisch plekje voor haar gevonden en inderdaad zal ze in de zomer geen last van die vervelende steekbeesten hebben.

Misschien hoef je paula nu niet meer te verkopen als Weelde terug komt en kan je nog een keertje uit haar fokken.

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:51

Wat een dubbel bericht. Natuurlijk heel fijn dat je zo'n super tehuis hebt gevonden voor haar, het klinkt in ieder geval onwijs goed Aan de andere kant zal het wel moeilijk zijn om lieveling los te laten Scheve mond Veel sterkte, ik denk wel dat het een goede oplossing is!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:58

Het is fijn dat je op korte termijn zo'n mooie plek gevonden hebt, maar ik krijg altijd een beetje kriebelig gevoel van die "te-mooi-om-waar-te-zijn" plekken, ik ken zó veel mensen die bedrogen zijn. Houd het goed in de gaten Dees, ga haar onverwacht eens opzoeken, zodat jij niet de zoveelste teleurgestelde wordt. Ik hoop het natuurlijk niet, maar het gaat zó vaak fout, zorg dat het jou niet gebeurt!

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:00

Het klinkt iig als de ideale plek... Jammer dat je nu afscheid moet nemen van je lieveling, maar ga haar gewoon af en toe eens opzoeken, dat maakt het gemis minder erg!
Sterkte!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:28

Vandaag, de dag na de beslissing.

Het is nog steeds hard. Ik voel me rot omdat ik haar wel zou kunnen houden ondanks alles, en toch laat ik haar gaan. Het voelt als verraad, maar ik weet rationeel wel dat het op de lange duur echt beter is voor ons beiden.

Of het plekje deugt, moet ik vertrouwen. Ik draag het eigendom en dus de zeggenschap idd wel over. Als ze haar dus volgende week wel in de handel wegstoppen, dan ben ik bedrogen. Dat risico loop ik. Maar dan hebben ze mij echt wel heel goed voor de gek gehouden, en om eerlijk te zijn, dat kan ik niet geloven....

En het is niet te mooi om waar te zijn. Het is een oude boerderij, en het is een zelfgemaakte box, en het is geen absolute rijkdom daar. Maar de sfeer is daar wel diervriendelijk, de andere aanwezige dieren waren goed verzorgd, de stal was vrij van stof, het voer van prima kwaliteit. De mensen hebben hun hele leven al paarden gehouden, je kon merken dat ze weten hoe ze een paard gezond moeten houden, wat wel kan, en wat niet kan. Ik geloof hier echt met paardenmensen te maken te hebben, mensen met hart voor hun dieren. Er hingen fotos aan de muur van oude ponies, en diploma's over dat boedisme en reiki en massagetechnieken. Dit verzin je niet binnen een dag om goedkoop aan een paard te komen. Het verhaal klopte. En ik zag de manier waarop ze met hun eigen paard omgaan, met zoveel bewondering en trots. Niet mijn manier, ik vond het erg soft en zweverig. Maar daar wordt mijn paard niet minder van, liever soft en zweverig dan keiharde sport met een erop-of-eronder mentaliteit voor mijn gehandicapte paard. Ik geloof erin dat ze mijn paard accepteren zoals ze is, zonder oordeel, zonder "als jij dit doet dan mag jij blijven en anders niet".

Er waren nog een paar mensen die haar wilden hebben, ook vanwege haar papier om mee te fokken. Sommigen reageerden erg teleurgesteld, en dat maakt het wel wat dubbel dat ik toch voor dit plek heb gekozen. ik vraag me voortdurend af of ik nu wel het beste doe....
Maar ik ben ervan overtuigd dat mijn paard een mooi leven krijgt daar bij de afsluitdijk. We hebben afgesproken dat als er ooit wat tussen komt waardoor de mensen niet langer voor [naam verwijderd] kunnen zorgen, ik de kans krijg haar weer terug te nemen. Ik moet er maar op vertrouwen dat dat idd zo zal zijn. Maar het is kiezen tussen 2 kwaden; houden of loslaten. Dus leuk wordt het toch niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:49

het klinkt allemaal wel goed maar het is natuurlijk erg dubbel voor je...
sterkte, gaat ze gauw weg of blijft ze nog een tijdje bij je?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:50

Heel Dapper !!! Ik weet even niet wat ik zeggen moet !
Heel veel sterkte en ik denk dat je zeker voor jezelf de juiste beslissing hebt genomen...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:59

Goh ik kijk er van op dat je binnen zo korte tijd dit voorelkaar hebt gekregen.
Het bezoekje aan Albert heeft wel wat in gang gezet. Haha!
Maar hoe dan ook ik zou ervoor tekenen die plek waar ze nu naar toe verhuisd OK dan!

Je hebt een van de vele stapjes gezet die horen bij jouw beslissing om Neve los te laten en verder te laten gaan bij deze mensen.
Sterkte!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:16

Wanneer vertrekt je lieveling richting afsluitdijk? Al heel snel? Ach gut

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:23

Ik kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor je is. Maar Neve krijgt daar wel een goed plekje! Zoals je zelf al aangaf wilde je geen paard houden waar je verder niks meer mee kunt doen. Voor Neve is dit dan de beste oplossing.

Heel veel sterkte!!

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:36

Jeetje, wat een bericht! Fijn dat ze een goed tehuis krijgt en kan blijven leven, maar wat zal het moeilijk voor je zijn om afscheid van haar te nemen. Verdrietig

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 14:59

Morgen is de dag dat ik haar wegbreng.
Meteen maar door de zure appel heenbijten; [naam verwijderd] heeft toch gauw in de gaten hoe ik me voel... Ikmijd de stal nu dus ook een beetje, wil haar niet verdrietig maken terwijl ze eigenlijk juist een nieuwe kans krijgt.

Het is goed voor haar. Moet mezelf er nog wel een beetje van overtuigen, dat het voor mij ook goed is. Zal wel even duren, en morgen zal het best een partij regenen in mijn bestaan, maar allas... na regen komt ook altijd weer zonneschijn.
Ik ga haar zeker gauw weer opzoeken, zien of het haar maar ook haar nieuwe baasjes bevalt. Moet immers van 2 kanten komen Haha! Ik vind haar geweldig, maar dat moet iemand anders natuurlijk ook maar net vinden Nagelbijten / Gniffelen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:03

nou succes morgen dan maar. Ach gut

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:09

wat het beste voor je paard is moet je gewoon doen. Proberen haar los te laten is moeilijk. Die kids van die mensen zullen haar zo vertroetelen dan verveeld ze zich ook niet.

Als mijn paard straks echt met pensioen gaat (in soest waarschijnlijk) zal ik het heel moeilijk hebben om hem los te laten. Het liefste hou ik hem tot zijn dood bij mij maar onze stal is meer gericht op paarden die iedere dag gereden worden (zoals veel pension/manegestallen). Voor mijn gevoel komt hij er in de winter gewoon te weinig uit.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:13

Dees, heel veel sterkte morgen!
Het zal zeker moeilijk zijn, maar later ben je vast blij dat je nu deze beslsissing hebt kunnen nemen
Ach gut

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:38

Oeps, heb beetje traantjes om Neve... Bloos
Ik was al zo ontzettend benieuwd hoe het zou gaan gister, of het je iets zou lijken en hoe snel de knoop eventueel doorgehakt zou worden.
En dat is nu dus al, wel heel snel, maar aan de andere kant ook zo ontzettend fijn dat ze nog een kans krijgt. Ze gaat vast een hele mooie toekomst tegemoet daar met haar paarden- en mensenvriendjes

Nee je kunt 't niet begrijpen
En het is niet te verklaren
Dat je zo om iemand geeft
En toch je eigen weg moet gaan
Ik wil je niet verliezen
Maar ik mag niet voor je kiezen
En ik kan je niet vertellen welke weg je in moet slaan
Dus maak je vrij
En waar het leven je ook brengt
Denk aan mij
Weet dat ik van je hou
En dat ik altijd ergens denk aan jou

(Denk aan mij, Borsato)

Sterkte ermee Dees Ach gut

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:11

Wat een goede beslissing hopelijk krijgt ze daar wat ze verdient ze verdient de aandacht en de liefde. Niet dat jij dat niet kan en zal geven maar dit is beter voor beide.

Kopen die mensen haar of geef je haar weg?. Waarom hou je niet gewoon de papieren zodat je ook eigenaar blijft. Als die mensen er toch niet mee doen kan je de papieren net zo goed houden Haha!. Dan hebben ze er ook niets aan om weer weg te geven/verkopen.

Denk dat neve heel blij mag zijn weinig paarden die deze kans krijgen. Ik duim dat het goed zal gaan.

Sterkte.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:11

tja, het verhaal van Dees en Neve is zo'n beetje hetzelfde verhaal als van Mirk en mij...

Ook ik heb zitten te peinzen om hem weg te doen, om dezelfde reden als van jou; je hebt een paard om erop te rijden en niet constant af hoeven wachten wanneer hij wel of niet kreupel zou zijn.
Bij mij is een perfecte oplossing gekomen, maar bij jou ook. Neve wordt vertroeteld, verwend en je kan alla minuut erheen.

Nee, het is niet hetzelfde en de manier waarop is ook niet leuk (wanneer je je paard koopt zweer je immers dat hij voor eeuwig en altijd bij je blijft). Maar dees, het is super dat er zo'n oplossing voor gekomen is!! OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:48

Het klinkt als een erg fijn nieuw huis voor haar! Veel sterkte morgen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:08

Nou Dees, ik kan heel goed begrijpen hoe moeilijk deze beslissing voor je moet zijn, maar ook hoe fijn het is dat je haar op deze manier nog een paardwaardig bestaan kan geven en je niet hoefde te beslissen over leven of dood... Zo te horen klinkt het als een echt fijn paardenbestaan en als je een erg negatief mensbeeld hebt, dan kun je inderdaad vrees krijgen of het wel allemaal goed zit. Maar als je je ogen en oren goed open hebt gehouden, dan kun je toch meestal wel redelijk op je gevoel af gaan toch?

Ikzelf heb met Andrew een beetje hetzelfde probleem, maar dan heb ik het geluk dat ik tot nu toe wel rustig kan blijven rijden.
Mijn instructeur vind het zonde dat ik mezelf zo in de weg zit door hem te houden, maar ik kan me nog niet voorstellen dat ik hem weg zou doen. Wel voel ik heel sterk dat mijn ambities hoger liggen dan hij me ooit had kunnen bieden. Dat is natuurlijk ook wel sneu voor hem, omdat ik veel tijd besteed aan het rijden van andere pony's en hopelijk op den duur een serieus wedstrijdpaard...

Zou hij gelukkiger zijn bij iemand anders? Ik durf er niet vanuit te gaan. Dus Andrew blijft nog lekker bij mij, en dan maar rustig wat les nemen en vooral veel korte buitenritjes, wat hij nog het fijnste vind en goed vol kan houden.

Dees, ik leef met je mee... Heel veel sterkte en ik hoop dat als je daar over een tijdje op bezoek gaat, dat Neve daar dan heel gelukkig in de wei rondstapt...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:08

Fijn dat je een goed plekje voor Neve hebt gevonden, het klinkt iig heel positief!!
Ik vind het knap dat je zo snel de knoop door hebt kunnen hakken. Sterkte Dees, en geef Neve een dikke knuffel!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:32

Veel sterkte morgen!
Maar ik vind het heel knap en eerlijk dat je deze beslissing hebt genomen. Haar nieuwe adres klinkt erg goed. Goede verzorging is toch veel belangrijker dan hoe de stal eruit ziet?

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:58

Heel veel sterkte morgen Dees Ach gut Je bent echt een kanjer, op zo'n manier met een paard om gaan is in mijn ogen echt top OK dan!