Botticelli, bonte kwpn hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:50

littleroosie schreef:
De fotos hebben gewoon zelf gemaakt ;) Dat hij dekhengst is, is voor mij gewoon voor de hobby. Hij is voor mij sportpaard en als hij een paar merries per jaar dekt dan is dat prima.

De reacties krijg je, omdat jijzelf aangeeft dat foto's bedoeld zijn voor advertentie. De foto's zijn zeker wel mooi hoor. Maar niet proffesioneel als je aangeeft dat het om een advertentie gaat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:54

Ts, ik snap je idee maar weet je wat er bij mij op kwam?
Is dat een goedgekeurde hengst? :?
Wat is dat voor stamboek, of zijn de foto’s zo slecht geschoten?
En advertenteren met foto’s met de ravels aan zijn hoeven, en scheef genomen standfoto’s en overal ruis op de achtergrond?
Ik vind het alles behalve positieve reclame, het geeft mij de impressie dat zolang het een leuke kleur heeft het dekhengst mag zijn heel kort door de bocht.
Slechte foto’s doen zoveel afbreuk, hij zal vast niet zomaar goedgekeurd zijn en ik vind het eerlijk gezegd best zonde dat je niet snapt dat dit niet verkoopt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:00

littleroosie schreef:
Vind het juist leuk dat het een keer niet in de vlechten is, strak in pak en in een bak :D Hier hebben we al zo veel foto's van, keertje wat anders.

Maar het gaat niet om “jouw leuk” toch? Het gaat er om dat je paard goed uit de advertentie komt.

Boras

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:02

Volgens mij hoeft de ts niet overtuigd te worden, gezien haar opleiding en beroep.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:17

Vorig jaar hebben we het proffesioneel aangepakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit jaar doen we het zo:

Afbeelding

En ja, het is voor ons wel voor de leuk. Ik heb een paard voor mn plezier en niet beroepsmatig. De grap is dat hij voor dit jaar veel meer aanvraag heeft dan vorig jaar. Jullie zullen mij ongetwijfeld eigenwijs vinden en dat ben ik (gelukkig) met dit paard altijd geweest. En kijk waar hij weg komt:

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:22

Zo jeetje die zag eruit, je foto’s van vorig jaar vind ik er veel mooier uitzien!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:24

Eens met mijn voorgangers. Tuurlijk, doe het zoals jij het wilt, maar ook voor die paar merries die hij dekt is het nogal wat om een veulentje ervan te fokken. Je zal als geen ander weten hoeveel tijd en geld een paard kost, laat staan de zenuwslopende momenten als het veulentje er bijna. Ofwel, de nieuwe eigenaar van zijn veulentje stopt er veel tijd, geld en moeite in, is het wel zo fair als jij dat ook doet ;) die willen ook mooie foto’s van de papa kunnen laten zien
(En daarbij, een advertentie van een ggk hengst met een spelfout is wel echt een not-done)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:29

Autumnn schreef:
Eens met mijn voorgangers. Tuurlijk, doe het zoals jij het wilt, maar ook voor die paar merries die hij dekt is het nogal wat om een veulentje ervan te fokken. Je zal als geen ander weten hoeveel tijd en geld een paard kost, laat staan de zenuwslopende momenten als het veulentje er bijna. Ofwel, de nieuwe eigenaar van zijn veulentje stopt er veel tijd, geld en moeite in, is het wel zo fair als jij dat ook doet ;) die willen ook mooie foto’s van de papa kunnen laten zien
(En daarbij, een advertentie van een ggk hengst met een spelfout is wel echt een not-done)

Mooi dat jij de conclusie trekt dat ik geen tijd en geld in mijn paarden steek 8)7 Hij heeft genoeg goede fotos die ze kunnen laten zien. Volgend jaar doen we het weer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:36

Dat heeft niets met een conclusie te maken, maar met respect voor je klant.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoeveel wil je er hebben?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:42

Je leest nergens dat ik zeg dat je geen tijd, geld en moeite stopt in je paarden. Ik ken je niet dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Als ik zie hoe je paarden eruit zien zorg je juist onwijs goed voor je paarden. Maar je ziet denk ik toch ook wel dat het geen mooie verkoopfoto’s zijn? Sorry, maar als ik mijn merrie door jouw hengst laat dekken zou ik toch wel teleurgesteld zijn als dit de spectaculaire verkoopfoto’s van dit seizoen zijn, daar wil je mee pronken en ik vind inderdaad dat dat niet kan.
En ja, het zijn waarschijnlijk niet de reacties waar je op hoopt, maar met verkoopfoto’s heb je niet alleen met jezelf te maken, maar ook met je klanten (en als ik in je profiel zie dat je communicatie hebt gestudeerd lijkt het mij dat je dat ook wel weet, toch?)
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 09-04-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:43

Bovenstaande foto’s zijn daarentegen echt prachtig +:)+

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:45

Oh die foto waarop hij zo mager is herinner ik me nog! Ik volg jullie al vanaf het begin. Hij is zó fantastisch goed opgeknapt.
Ik had al gereageerd op het topic, maar het mocht nog wel een keer benoemd worden. Respect respect respect!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:50

Ik vind alle foto's prachtig, maar wat ik heel belangrijk vond toen ik op zoek ging naar een hengst is een goede stand foto, die heb ik nog nergens gezien.
Buiten dat is het een mooie hengst.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:37

littleroosie schreef:
Autumnn schreef:

Mooi dat jij de conclusie trekt dat ik geen tijd en geld in mijn paarden steek 8)7 Hij heeft genoeg goede fotos die ze kunnen laten zien. Volgend jaar doen we het weer anders.

Nee nee, ze zegt juist dat jij WEL weet hoeveel tijd en geld een paard kost.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:46

Echt, een prachtig dier en zijn gezondheid straalt je tegemoet. Dat heb je goed gedaan TS!
Maar ook de foto's van vorig jaar vind ik geen goede "verkoop" foto's.
Zo groeit er ergens een dakgoot uit jouw rug. Heeft je paard een balk onder zijn buik en ik mis idd de goede "klassieke" stand foto. En ik wil zijn hoeven kunnen zien, dus het paard op een straat (asfalt, stenen).
Ik snap wel dat jij geen hengstenhouder bent. Jij stelt jouw fijne, goedgekeurde paard, ter dekking.
En het is je goed recht om de foto's zo te houden als je dat nu hebt. Maar ik denk wel dat je daardoor wellicht merrie houders die jouw hengst overwegen, niet over de streep haalt om precies jouw hengst te gebruiken.

In het algemeen: weet je wat ik nou zo jammer vind van foto's en advertenties? Dat je het karakter niet kunt zien. Ik vind jouw paard een hele fijne uitstraling hebben en ik kan me indenken dat hij een fijn karakter heeft. (Weet je trouwens of hij dat ook vererft?)

Dus nee, je paard wordt hier echt niet afgekraakt, ook niet de manier waarop jij dat paard houdt, verzorgt of traint. Ook niet het feit dat je hem (hobby-matig) ter dekking stelt.
Er zijn alleen een aantal mensen die zich afvragen of de gemaakte foto's wel geschikt zijn voor het doel. That's all. Geen enkele aanval of narigheid.

Succes met je leuke dier!

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:02

Tjonge wat een gezeik weer.

En maar miepen over de fotos, terwijl de meesten uberhaupt niet eens met een bonte zouden willen dekken die goedgekeurd is bij het bonte paarden stamboek (en waarschijnlijk ook niet als ie bij het KWPN was goedgekeurd) dus wat maakt het uit hoe ie erbij staat voor die 350 euro dekgeld.
Welk topic iemand ook opent op bokt er komt altijd gelijk negatief commentaar.

Een schítterend paard heb je TS!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:07

Ahum, over negatief gesproken.....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:16

Nou, volgens mij roepen we hier allemaal dat het een heel leuk dier is. En hoe goed hij is opgeknapt. Want toen TS hem kocht, was het nog maar een schrielkipje om zo te zeggen.
Daar zie ik helemaal niets negatiefs aan hoor.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:42

pvdbosch schreef:
Tjonge wat een gezeik weer.

En maar miepen over de fotos, terwijl de meesten uberhaupt niet eens met een bonte zouden willen dekken die goedgekeurd is bij het bonte paarden stamboek (en waarschijnlijk ook niet als ie bij het KWPN was goedgekeurd) dus wat maakt het uit hoe ie erbij staat voor die 350 euro dekgeld.
Welk topic iemand ook opent op bokt er komt altijd gelijk negatief commentaar.

Een schítterend paard heb je TS!

Hier wil ik op inhaken. Iedereen zegt dat het een schitterend paard is. Mij klinkt dat als een compliment. Echter geeft ts in opening weer dat het foto's betreft voor advertentie. In dat geval mogen wij toch aangeven dat dit niet onze keuze zou zijn qua foto's? Ik zou het zien als tips..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:52

lifaya schreef:
Het gaat er om dat als je je hengst wip verkopen als dekhengst (want hij dekt)

:')

Ik blijf m leuk vinden. Super,dat je even pas op de plaats maakt en tijd neemt voor de basis.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:55

Een hengst-wip verkopen. :D Ik vind het leuk!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:35

Wat een prachtig paard! <3

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 00:13

Marriefloor schreef:
littleroosie schreef:
De fotos hebben gewoon zelf gemaakt ;) Dat hij dekhengst is, is voor mij gewoon voor de hobby. Hij is voor mij sportpaard en als hij een paar merries per jaar dekt dan is dat prima.

De reacties krijg je, omdat jijzelf aangeeft dat foto's bedoeld zijn voor advertentie. De foto's zijn zeker wel mooi hoor. Maar niet proffesioneel als je aangeeft dat het om een advertentie gaat.

Professioneel

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 00:15

Marriefloor schreef:
Ik ga ook mee met bovenstaande. Leuk voor de leuk, maar niet proffesioneel. Zoals werd genoemd de stand foto is schuin. Dit geldt ook voor hoofdfoto. Zal nieuwe reeks , proffesioneler, laten schieten.

Wel mooi paard!

Professioneel