Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:15

Ik dacht aan kindermaatje 56.

*werkt in de kraamzorg*

Tja, leven en laten leven. Mensen met een rijbroek kunnen ook op een dubbelspan paarden kar zitten.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:35

Je weet niet of deze mensen daadwerkelijk op het paard zitten. Misschien doen ze grondwerk of hebben ze gewoon een paar pony's waar ze niks mee doen.

Moet je hen dan de hobby ontzeggen? Als bedrijf zijnde zou ik mij ook niet verantwoordelijk willen voelen voor mensen met deze maat. Dat is hun eigen keuze en niet de keuze van het bedrijf. Dat ze er in faceliteren snap ik wel. Er is steeds meer vraag naar en een bedrijf ziet dus een mogelijkheid om te verdienen.

(En nee, ik vind niet dat je met deze maat op een paard moet gaan zitten. Dat is op geen manier te rechtvaardigen.)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:39

Moet zeggen dat rijbroeken qua maat ook heel vreemd vallen.
Heb gewoon rijbroeken in m'n kast hangen met maat 54 terwijl normale broekmaat 42 is.
Mogen heus wat kgs af, maar ik val nog niet in de categorie, zou-niet-op-moeten-stappen

Denk dat je beter naar gewichten kan kijken en het wel of niet mee kunnen bewegen, dan alleen naar broekmaat.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:42

Liselot schreef:
Ik had altijd maatje 34 en droeg van pikeur met leren zit maat 42. Die vielen zo verschrikkelijk klein! Nu met mijn maatje 36/38 kom ik daar echt niet meer in. Vind het belachelijk dat je een broek vaak meerdere maten groter moet kopen.

Huh? Ik heb maat 40 en moet van pikeur juist maat 36 aan. Mijn heupen zijn niet breed, en heb een vrij recht model. De pikeur broeken lijken vooral gemaakt voor mensen met slanke taille en brede heupen, haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:43

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik van rijbroeken grotere maten nodig heb.
Zelfs niet van de Italiaanse merken die toch zogenaamd klein vallen.
Daar heb ik Italiaanse maat 40 en NL maat 36 van, en ik heb tegenwoordig niet meer van die ultra dunne benen en heupen als 10 jaar terug (toen ik nog rijbroeken in de kindermaten kon kopen). :+

Ik verbaas mij ook over zulke grote maten, maar het kan inderdaad ook gebruikt worden voor naast het paard. Ik trek ook liever een rijbroek aan als ik mijn paard doe, ook als ik niet ga rijden. Vind het minder vervelend als dat vies wordt dan een goede broek.

Storm

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:46

Dat je mond ervan open valt, oké.
Dat je deze mening hebt, ook oké.

Dat je dit op bokt gaat verkondigen en zo een hoop paardenliefhebbers pijn doet en er even inwrijft dat jij géén maat 50 hebt en blijkbaar een probleem hebt met mensen die dit wel hebben, niet oké.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 17:48

Storm schreef:

Dat je dit op bokt gaat verkondigen en zo een hoop paardenliefhebbers pijn doet en er even inwrijft dat jij géén maat 50 hebt en blijkbaar een probleem hebt met mensen die dit wel hebben, niet oké.

Ik heb geen probleem met mensen die maat 50 hebben, ik heb er een probleem mee als ze op een paard gaan zitten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:49

Prima, maar maak daar geen topic over.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:50

Mars schreef:
Storm schreef:
Da8t je mond ervan open valt, oké.

Ik heb geen probleem met mensen die maat 50 hebben, ik heb er een probleem mee als ze op een paard gaan zitten.

_/-\o_

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:50

ik denk dat ik maar eens een topic ga openen dat iedereen die een paard heeft die niet minstens 16 uur per dag buiten staat het paard moet verkopen of een andere stalling moet zoeken. Ik heb er namelijk een probleem mee dat mensen hun paarden zo houden.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:51

Mars schreef:

Heb je alleen op internet zo n grote bek? Of zeg je het ook als het een stalgenoot is?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:52

Storm schreef:

Maar waarom niet?

Ik vind het juist goed dat er steeds meer bewustwording is voor mensen met overgewicht, die op een paard gaan zitten. Dat is niet omdat je een probleem hebt met mensen met die maat, maar voor het welzijn van je dier. Dat soms dingen iets genuanceerder kunnen, ja daar ben ik het mee eens.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:53

Matheno schreef:
Liselot schreef:
Ik had altijd maatje 34 en droeg van pikeur met leren zit maat 42. Die vielen zo verschrikkelijk klein! Nu met mijn maatje 36/38 kom ik daar echt niet meer in. Vind het belachelijk dat je een broek vaak meerdere maten groter moet kopen.

Huh? Ik heb maat 40 en moet van pikeur juist maat 36 aan. Mijn heupen zijn niet breed, en heb een vrij recht model. De pikeur broeken lijken vooral gemaakt voor mensen met slanke taille en brede heupen, haha.

Zal wellicht ook model-afhankelijk zijn :j ik had altijd de mondega, dus met steekzakken en leren zit

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:54

Kinke schreef:
ik denk dat ik maar eens een topic ga openen dat iedereen die een paard heeft die niet minstens 16 uur per dag buiten staat het paard moet verkopen of een andere stalling moet zoeken. Ik heb er namelijk een probleem mee dat mensen hun paarden zo houden.

Wat houd je tegen? :')

Ik deel deze mening, maar ik zie het nut er niet van in om een topic te openen? Weet je waarom? Iedereen houdt van zijn paard, maar wel op een andere manier. Ik denk niet dat iemand op bokt expres zijn paard in een box zet alleen maar om het paard te irriteren. De wereld veranderen: begin bij je zelf en breng het positief.

En weer ontopic ;-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 17:55

Kinke schreef:

Dat is toch prima, moet je doen :j

GigiGlitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:57

Ik vind het prima als ze bestaan, blijkbaar is er een markt voor. Daar heb ik geen problemen mee. Ik vind het pas erg als een persoon gewoon zichtbaar te zwaar is voor zijn/haar paard. Maar ook hier kun je enkel alleen wat van zeggen. Een mens beslist uiteindelijk zélf of hij erop gaat zitten of niet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:02

Helemaal met je eens, TS. Ikzelf stap er ook niet op met mijn gewicht, laat staan met een gewicht dat in een dergelijke maat moet vallen (dat is nog veel zwaarder dan dat ik ben). Veel ruiters met mijn gewicht stappen nog op een paard, niet mijn keuze.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:06

Wesco schreef:
Mars schreef:

Heb je alleen op internet zo n grote bek? Of zeg je het ook als het een stalgenoot is?

We zouden met zijn allen beter wat vaker de discussie open met elkaar moeten kunnen en durven aangaan. We zien allemaal dingen die we afkeuren en waar we bij zwijgen. Terwijl de sport alleen maar beter kan worden door juist met respect voor eenieders mening de dialoog aan te gaan. Het is belangrijk om daarbij niet in kampen maar in oplossingen te denken.

edit: paardensport trekt geen volk die de sport niet kent, niet omdat het niet interessant is, maar omdat ontzettend veel 'buitenstaanders' zich terecht afvragen waar we mee bezig zijn in de gemiddelde wedstrijdring.

Ik vind ook dat er echt een grens is van hoeveel gewicht kan. Vraag dat elke DA/zadelpasser en die zal je gewoon gelijk geven. Vanaf een bepaald gewicht kleurt een sensormat onder je zadel (die druk meet) gewoon altijd rood en kan het zadel het gewicht niet meer zo verdelen dat er geen schade of pijn van komt.

Overgewicht is een ontzettend gevoelig onderwerp en dat snap ik, en ik heb ook zeker niets tegen mensen met overgewicht. Maar ik vind wel dat je eerlijk moet blijven en op een gegeven moment niet meer moet opstappen (en ik zie op bokt ook velen die dat doen. Dat lijkt me ook ontzettend zwaar voor die mensen).
Laatst bijgewerkt door poes op 18-03-19 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:07

Eigen keuze blijft t sws, je hoopt gewoon dat men daarbij aan het belang van het paard denkt. Ik verbaas mij gewoon over het bestaan van dergelijke rijkleding. Hoop dan idd maar dat men in die allergrootste maten ze puur voor stalwerk/mennen gebruikt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:10

en als die persoon nou op een paard stapt van +1000 kg?

Chabby2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:12

Mars schreef:
Storm schreef:

_/-\o_

Wat een reacties zie ik voorbij komen zeggen.

Storm schreef:

En dat bepaal jij voor een ander? Wie denk je dat je bent?

Wesco schreef:
Mars schreef:

Het is maar net wat je een grote bek noemt. Ik vind de jouwe groter om het feit dat je zo'n opmerking plaatst...

Edit: Twee quotes ingevoegd.
Laatst bijgewerkt door Chabby2 op 18-03-19 18:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:13

Kinke schreef:
en als die persoon nou op een paard stapt van +1000 kg?

Geen enkel paard zou naar mijn mening iemand met zodanige obesitas op zijn rug moeten krijgen dat een broekmaat 54 nodig is. Ook geen paard van 1000kg.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:13

Alweer die eindeloze discussie! Hoe vaak is die al wel niet gevoerd hier op bokt!
Mag het AUB gesloten worden, voegt niks toe aan wat er al ooit eens is over gezegd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:14

Jouw post voegt nu toch ook niets toe, als er mensen zijn die behoefte hebben om erover te reageren?

Of loop jij op straat iedereen te bekeuren die iets over het weer zegt? :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:16

Mars schreef:
Geen enkel paard zou naar mijn mening iemand met zodanige obesitas op zijn rug moeten krijgen dat een broekmaat 54 nodig is. Ook geen paard van 1000kg.

En hoever loopt die grens dan volgens jou? Maat 50 mag wel? Of niet?
En mag je dan met maat 48 op een paard van 700 kilo zitten?