Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarryAnneR schreef:Ik heb met mijn oude fjordje heel wat ouders gelukkig af kunnen praten van een "eigen pony". Als ik weer eens gebeld werd of ik mee wilde een paard/pony te kopen voor een kind van kennis van wie ik nog niet zeker kon zeggen of het niet voor de heb was.
Ik zei altijd, oke laat haar maar minstens 3 weken lang elke dag naar mijn pony komen. Alles zelf doen en ik kijk mee. Ik heb er bij gehad die het binnen een paar dagen al voor gezien hielden..
Ja maar het regent! Ja maar mn schoenen zitten helemaal onder de poep! Ja ik ga echt niet met mijn nieuwe spullen in de modder hoor.
Natuurlijk kan je als geen paardenouders wel een paard voor je kind kopen. Dan moet je ook wel bereid zijn inderdaad veel te leren. Ik zeg altijd heb je een hond die de kids zo graag wilden en ben jij degene die er nu elke dag mee door weer en wind loopt? Doe dat x 100 en als je het dan nog niet erg vind?
En wat was ik toch rijk geweest zonder paarden!
Ik moet er als zelf paardenmoeder ook weer niet aan denken dat ze er mee zou stoppen.
tita schreef:Als mijn dochter een pony wilt heeft ze pech vanaf 16 jaar mag het maar in dit geval is we ook een mama met heel veel ervaring.
Ik heb 32 jaar eigen paard en ik vind het persoonlijk flinke opoffering.
Hebben jullie enig idee wat de kosten zijn en de hoeveelheid tijd.
Maar ook jouw leven als moeder zijnde veranderd want je kind 6 dagen oo de manege zetten en geen interesse krijgen in het paard of sport zou voor mij niet te doen zijn.
Tevens is goede stal belangrijk en welzijn voor paard niet elk manege is slecht maar is wel zoektocht naar een nette stalling.
Verder zou ik opnamegereed blijven en niet pensionstal of particulier, daar is vaak beter voor paard maar voor een jong manege meiske vind ik dat nu nog geen plek
MarliesV schreef:Hey bijna buurman (ik woon in Hellendoorn, paard in Nijverdal), welke manege rijdt ze?
Bij de Reggehoeve krijg je een heel eerlijk advies, als ze daar rijdt zou je prima Sasha kunnen vragen of een eigen pony al verstand is of dat zij bijvoorbeeld er 1 verleased voor een aantal dagen per week.
Er komt erg veel bij kijken, tijd, geld, energie. Die er vooral op deze leeftijd door de ouders ingestopt moet worden.
kees87 schreef:Een paard aanschaffen is natuurlijk ook niet iets wat je zo 1 2 3 doet. We moeten hier echt goed over na denken samen met onze dochter. Misschien is een lease paard in eerste instantie een goed idee.