Bedankt, ik ga het even bekijken allemaal.
Ik denk op zich ook wel dat ik goed bezig ben hoe ik het de laatste tijd doe, en misschien als ik dat volhou dat het ook vanzelf wel weer minder wordt/wegzakt. Het is niet de meest traditionele manier, maar het lijkt voor ons wel te werken dus doen we zo maar verder.
Gekke is dat ik mij vandaag bij de pony's stond te bedenken dat ik op dit moment liever op mijn blinde pony zou stappen dan op de andere, wat op zich raar is want de pony is blind, en ik heb er in verhouding maar heel weinig op gezeten (staat op pensioen). Maar dat is gewoon een heel ander type pony, eentje die niet op elk geluidje reageert en als er wel iets is dan zoekt hij steun bij jou en als je zegt dat het ok is dan is het ook ok. Terwijl de pony waar de problemen mee zijn veel meer voor zichzelf denkt, en op iets meteen reageert in plaats van bij de baas te checken wat het beste zou zijn. Probeer dit laatste natuurlijk om te buigen, maar het gaat niet zo snel als ik zou willen

Ik doe overigens niks anders dan werken vanaf de grond, daar heb ik ook totaal geen problemen mee. Ook daar schrikt hij en zijn er 'situaties' maar dat maakt mij allemaal niet uit. Het is ook zo dat als er een probleem is dat de pony steun zoekt bij mij, of als ik ga stilstaan dat hij gewoon even rond mij heen draait en dan ook stopt. Terwijl we dat niet hebben als ik erop zit, dan gaat hij gewoon en is er geen rustpunt zeg maar. Dat zal ook wel deel van het probleem zijn (of misschien wel hét probleem) ...