Kiekjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:55

WOW Gail wat enorm goed dat je zo afgevallen bent! Flubberende broek klinkt als een goede reden om nieuwe te kopen haha, SUPER!

Als je het maar voor jezelf doet/ gedaan hebt (en er ook niet in doorslaat natuurlijk ;-)).

Ben benieuwd naar je nieuwe business ook, gaat vast goedkomen.

Fijne verjaardag en ik kijk uit naar nieuwe foto’s.

Peelie

Re: Kiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 12:48

Astrid. Ik heb er geen een meer die niet flubberd. Er super lelijk :') nou ben ik vandaag jarig. Extra rede om idd nieuwe te kopen :Y)

Voor de business zou ik zeggen volg dat facebook pagina. ;) de eerste 2 weken waren al erg goed iig :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:09

Stoere foto's weer! Inderdaad ook gefeliciteerd met je bedrijf, ik zag het op facebook langskomen. :D

Ik las dat je verhuisd bent van stal? Waar sta je nu dan?

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:22

gefeliciteerd! ben benieuwd naar recentere foto's. Ik ben fan van haffies.. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:37

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Over gewicht ga ik niets zeggen, zelf ben ik ook niet de slankste. Maar als jij een goede controle op je paard hebt, door juist te trainen (met een goede én kritische instructeur) en medische (dierenarts, fysio, osteo) controles en je paard blijft meewerkend en looplustig, dan zie ik geen probleem.
Wel zou het voor de foto's mooier staan als je kleding draagt dat wat meer afkleedt, maar goed, dat is natuurlijk eigen keuze :j

Rijtechnisch vind ik wel dat op elke foto van de draf die je plaatst, Nash enorm van het achterbeen afloopt. Zijn dit bewust momenten waar je hem net vooruit rijdt, of loopt hij altijd zo?
In het laatste geval zou ik daar zeker aan werken, want hij kan én niet lekker ondertreden op dit tempo én hij drukt zijn rug er wat uit. En ontspant hij van daaruit ook niet lekker in de hals/kaak en valt hij wat uit de aanleuning.
Op de galopfoto ziet dit er al veel beter uit, al mag hij nog meer kantelen vanuit het bekken zodat hij nog beter in die verzameling kan komen, zijn rug kan bollen en jou draagt. Hij lijkt zijn buikspieren hier nog wat weinig in aan te spannen, maar kan dat op deze foto ook niet helemaal goed zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:40

x_Elise schreef:
Sorry maar ik vind het steeds dieronvriendelijker worden. Dit zal ik wel niet mogen zeggen en heel bokt op mijn rug krijgen. Maar ik vind het écht onverantwoord.

Ik vind dit mensonvriendelijk en écht onverantwoord... Zoiets kan je prima zeggen tegen TS, maar dan op een nette en onderbouwde manier.
Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat naast dat het beeld mooier wordt wanneer TS afvalt, het rijden voor TS veel makkelijker zal gaan omdat ze veel gedetailleerdere hulpen zal kunnen geven. Waar door ze ook rijtechnisch nog sprongen vooruit gaan maken.

Oké, niet dat we dat op deze foto's nog niet zien. Je ziet duidelijk dat Nash de beweging veel beter afmaakt in het uitstrekken. Optimaal is het nog niet, het ziet er wat gejaagd uit waar het verzamelder zou mogen ogen. Maar dat komt wel. Hij weet nu dat hij de beweging kan maken, dan is het nu een kwestie om het vanuit de verzameling meer op te pakken. Kwestie van kracht.

Ik vind het mooi om te zien TS dat Nash de neus er uit mag laten komen. Zo is hij ook in de gelegenheid om die grotere pas te maken. :) Op den duur moet je er wel meer naar toe gaan werken om hem meer bij elkaar te krijgen en daarin die pas groot te houden. Maar goed, daarvoor is het ook work in progress natuurlijk. En misschien niet geheel goed over te oordelen aangezien de foto's ouder zijn.

Oh en gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:48

Ik sla stijl achterover van de reacties hier. Zo ongezouten. Je kunt helemaal niet weten waarom iemand dun of dik is. Hou je een beetje in zeg.
Als je vind dat TS niet op haar paard zou mogen zitten, vraag dat dan netjes en open in een pbtje.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:02

Peelie schreef:
Astrid. Ik heb er geen een meer die niet flubberd. Er super lelijk :') nou ben ik vandaag jarig. Extra rede om idd nieuwe te kopen :Y)

Voor de business zou ik zeggen volg dat facebook pagina. ;) de eerste 2 weken waren al erg goed iig :D

Naar is dat he, als alles te groot zit. Maaar.... kleinere maten shoppen is wel weer leuk *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 15:13

Es_ther schreef:
Peelie schreef:

Naar is dat he, als alles te groot zit. Maaar.... kleinere maten shoppen is wel weer leuk *\o/*

Ik loop ook de hele dag zo dom te hijsen aan mn broeken...

Ergens binnenkort maar weer eens shoppen als ik tijd heb.

Amanda, ik vind hem niet persee van het achterbeen af. Ik vind hem juist beter geworden. Meer op achter.

We zijn nu ook al 7 maanden bezig met een andere smid en dat begind nu eindelijk echt zijn vruchten af te werpen. Dat doet ook een hoop voor zijn gangen en dus rust in de gangen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:28

Jaaaa gefeliciteerd met je verjaardag! En slobberbroeken + jarig zijn = een fantastische reden om nieuwe broeken te kopen. *\o/*
Bevalt de nieuwe stal nog steeds goed?
Paardrijden is een constant proces van een stapje over de grens (om te ontdekken en te leren tot hoever je beide kan gaan en wat mogelijk is), en een stapje onder de grens (terug naar veilig en stabiel). Om van daaruit mooi OP die grens te kunnen gaan rijden, maar daarin wel te blijven verbeteren (oftwel toch stiekem steeds ietsje de grens verleggen, op een stabiele manier). Ik blijf erbij dat jij Nash altijd enorm vriendelijk rijdt en alle ruimte geeft. Lekker neusje eruit.
Ik hoop eigenlijk snel weer wat leuk nieuw beeldmateriaal van Nashje voorbij te zien komen!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:54

Ik vind het er prima uit zien :j

Ik zie liever een netjes rijdende "vollere" amazone, dan een hangende, plukkende, bonkende, trappende slanke amazone ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 21:18

Vulina schreef:

Ik zie liever een netjes rijdende "vollere" amazone, dan een hangende, plukkende, bonkende, trappende slanke amazone ;)

Daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld. Maar bedankt :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:43

Vulina schreef:

Of beide gewoon niet? Dat er iets anders slechter is betekend niet dat het andere daardoor automatisch goedgekeurd moet worden.

TS, van harte gefeliciteerd!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:47

Vulina schreef:

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Ook k vind ts echt niet op de pony passen. Het wordt zo vaak gezegd, elk topic weer...gaat er bij de ts dan geen lampje branden? Waarom perse rijden? je bent te groot voor het zadel, dit geeft ook nog eens verkeerde druk.
Ik zou echt wel willen weten waarom je toch steeds op stapt?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:51

Er zijn zat amazones, zonder enige balans of enigzins rijvaardigheid. Waarom stappen die dan elke keer op? Omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het kunnen. ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:54

Vulina schreef:
Er zijn zat amazones, zonder enige balans of enigzins rijvaardigheid. Waarom stappen die dan elke keer op? Omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze het kunnen. ;)

klopt, maar ook nog eens met veel te zwaar gewicht en geen goede druk denk ik dat je meer kapot maakt.
Haflingers zijn sterk ja, ik trek kracht, op de rug zijn ze niet veel sterker dan een andere pony van die hoogte. Lijkt alleen maar zo omdat ze breder zijn.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:57

TS, stapt erop omdat het haar eigen paard is dus niemand kan het haar verbieden behalve zij zelf. Wellicht weet iemand hoeveel gewicht erop een Haflinger mag want ik kan het zelf nergens vinden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:00

Offline90 schreef:
TS, stapt erop omdat het haar eigen paard is dus niemand kan het haar verbieden behalve zij zelf. Wellicht weet iemand hoeveel gewicht erop een Haflinger mag want ik kan het zelf nergens vinden?

15% van het gewicht. Dus neem het gemiddelde van de haf.
Waar ik me wel over verbaas is dat wanneer een andere bokker iets aan de zware kant is zij helemaal word afgebrand en dit geaccepteerd word.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:02

purny schreef:
Offline90 schreef:

15% van het gewicht. Dus neem het gemiddelde van de haf.
Waar ik me wel over verbaas is dat wanneer een andere bokker iets aan de zware kant is zij helemaal word afgebrand en dit geaccepteerd word.

Is met meer combinaties zo, die mogen absoluut geen kritiek krijgen, doet een ander hetzelfde, krijgen ze een bak vuil over zich heen....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:04

Waarom zou je überhaupt iemand afbranden? Of accepteren? Het enige wat je kunt, is een mening hebben en eventueel geven. De 1 wat fatsoenlijker dan de ander ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:06

Cinnepin schreef:
Vulina schreef:

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Ook k vind ts echt niet op de pony passen. Het wordt zo vaak gezegd, elk topic weer...gaat er bij de ts dan geen lampje branden? Waarom perse rijden? je bent te groot voor het zadel, dit geeft ook nog eens verkeerde druk.
Ik zou echt wel willen weten waarom je toch steeds op stapt?

Heb jij het topic wel gelezen?
Dit zijn foto's van drie maanden geleden en TS schrijft nodig een nieuwe rijbroek te moeten kopen omdat ze niets anders doet dan hijsen aan een broek.
Vraag me af waar het lampje nu niet aan gaat?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:08

Ja maar je ziet ook dat ts op de oude foto slanker is dan op de nieuwere foto's. Ook op de oude foto werd ze al te zwaar gevonden in een ander topic, en volgens mij is ze daarna nog zwaarder geworden en toch opstappen. Dat ze nu natuurlijk afgevallen is, is helemaal goed. Maar dat neemt niet weg dat ze toch steeds is opgestapt! En ik geloof niet dat ts ineens 50 kilo lichter is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:11

Cinnepin schreef:
Ja maar je ziet ook dat ts op de oude foto slanker is dan op de nieuwere foto's. Ook op de oude foto werd ze al te zwaar gevonden in een ander topic, en volgens mij is ze daarna nog zwaarder geworden en toch opstappen. Dat ze nu natuurlijk afgevallen is, is helemaal goed. Maar dat neemt niet weg dat ze toch steeds is opgestapt! En ik geloof niet dat ts ineens 50 kilo lichter is.

Ik zie er met een hoody ook dikker uit dan met een strak t-shirt... Wie niet?

Maar goed, ik blijf er bij dat het een stuk netter gebracht kan worden. Dit is gewoon puur bashen.
Kom dan met goed onderbouwd commentaar, wat ik eerder ook heb gezegd.

Het zal wel komen omdat TS er te makkelijk mee omgaat dat er zulk commentaar komt. Het lijkt meer op het zoeken van een reactie.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:12

Ik kijk niet naar het afkleden van kleding, kijk eens naar de ruimte in het zadel ;) De laatste foto is dat toch net wat meer dan nu. Heeft niks met kleuren van broeken te maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:17

Ik zou inderdaad vooral de hoek waaruit de foto is genomen niet meenemen Cinnepin...
Vind het echt geen correct vergelijkingsmateriaal. En daarbij is het niet meer relevant vergelijkingsmateriaal.

Maar goed, ga vooral door met jullie gram halen over gewicht. :evaw: