Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Annet73 schreef:Dank voor al jullie reacties!
Een keuring laat ik sowieso doen wellicht door dierenarts en osteopaat.
Als bemerking vertelt de huidige eigenaresse dat ze voor op ijzers moet ivm correctie. Op een foto zie je idd dat ze anatomisch niet helemaal correct staat, ietwat naar binnen zeg maar.
Dit brengt mij toch wat aan het twijfelen, meer dan leeftijd nu eigenlijk.
Volgens eigenaresse heeft ze hier nooit last van gehad.
Tja......
Verder lijkt de pony geknipt voor ons.
Annet73 schreef:Voor degene die het vroegen;
Het is een e-pony van 1.55. Mijn dochter is 11
Annet73 schreef:Het zal een pony worden die ontzettend vertroeteld zal gaan worden met aandacht. Daarnaast zou ze graag dressuurmatig aan de slag willen. Op een spontane manier kennismaken met zeg maar onder begeleiding uiteraard. Met af en toe een wedstrijdje.
Daarnaast wil ik zelf ook weer gaan rijden na een stop van 20 jaar.
Sclimpre schreef:Annet73 schreef:Voor degene die het vroegen;
Het is een e-pony van 1.55. Mijn dochter is 11
Hoe ervaren is jouw dochter?
En wil ze fanatiek wedstrijd gaan rijden of wordt de pony meer een vriendje?
Ik vind dat een ouder paard net een ervaren en gevoelige ruiter nodig heeft die aanvoelt wanneer het allemaal niet meer zo vlot gaat bij het paard en er bv geen problemen een heeft een wedstrijd over te slaan om het paard wat te sparen. Of wat rustiger in te rijden zodat het paard niet leeg is tijden de proef op in het parours. Dan kan een iets ouder paard nog een tijd actief blijven zonder daar nadeel van te ondervinden. En als hij nadat de actieve carrière voorbij is de rest van zijn leven mag genieten van zijn oude dag is het helemaal prima.
Maar bij een ruiter (of instructeur) die van mening is dat een wat trager tempo van het paard moet opgelost worden met sporen of een zweep, dan is een oudje geen goed plan.
Annet73 schreef:Ik ga een dierenarts contacten om te laten keuren.
Dochter laat ik nog een keer proefrijden.
Laat de dierenarts extra naar voorbenen kijken. Vraag me af of door een niet helemaal correcte been/hoefstand niet eerder artrose optreedt?!