Zeker niet te oud! Gewoon doen. Sommige maneges (en zeker studentenrijverenigingen) bieden beginnerscursussen voor studenten/volwassenen aan. Of je begint met een paar privelessen en stroomt al dan niet een volwassenenles in als dat is wat je wilt. Dus vooral lekker doen!
upendo
Geplaatst: 26-02-19 12:16
Mijn vriendin is op haar 27ste begonnen met rijden, toen ik mijn paard een paar maanden had. Nu, bijna twee jaar later, staan er twee paarden op stal..
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 26-02-19 12:22
Niks is leuker als met je partner samen de paardenhobby delen dus ik zeg doen mijn man is ook pas tijdens zijn studententijd gaan rijden, eerst bij wijze van grap maar al snel heel serieus. 18 is een mooie leeftijd om te starten.
Doen! Ik ben ook op mijn 18e weer gaan paardrijden en ben ook weer als beginner begonnen. Ik vind het nu ik wat ouder ben juist makkelijker om te leren paardrijden, ik snap nu veel beter wat ik aan het doen ben.
Gewoon doen, ik heb zelfs het idee dat het aanleren van de basis wat eenvoudiger is op je 18e dan op je 6e, puur omdat je qua kracht en motoriek in het voordeel bent.
igrilion
Geplaatst: 26-02-19 15:31
Paardrijden is mijn inziens bij uitstek de sport om er eventueel op latere leeftijd nog mee te beginnen, juist omdat je er tot op hoge leeftijd mee door kunt gaan. 18 jaar is hartstikke jong dus vooral lekker doen! En meer mannelijke liefhebbers van paarden is juist leuk!