Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vaak vraagt er iemand of die erop mag zitten, maar meestel zeg ik nee. Je mag toch zelf weten wie je erop laat? Echt aso van die vrouw dat ze boos wordt. 
En dan heb je ook nog mensen die het ongevraagt doen.
ik reed snel weg
}> 
!
. Als de optocht voorbij is ga ik altijd nog even zo staan, dat de kinderen die achteraan liepen, hem ook kunnen zien. Dan moet er natuurlijk nog "even" geaaid en geknuffelt worden. De meeste weten inmiddels al wel dat Beer weer meeloopt en je zal het niet geloven wat de mensen zoal aan oud brood, appels, wortels etc. meenemen. Het liefste willen ze hem dat natuurlijk ter plekke geven. Zie je het al voor je : voordat we daar weg gaan, klapt íe van al dat eten uit elkaar
. Dan komt ook nog zeker 20 keer de vraag of zoon/dochter er even op mag, niet dus... Met het voer hebben we het nu zo geregeld dat we de kinderen/ouders vertellen dat als ´ie teveel krijgt, hij erge buikpijn krijgt en dat ´ie in de trailer dan misschien wel moet spugen
, dat begrijpen ze dan wel, ook als ik zeg dat hij na de optocht erg moe is en daarom geen kinderen op z´n rug meer wil hebben (je wordt op een gegeven moment wel vindingrijk *gg*). We zeggen dan dat we het voer meenemen en dat wij het dan in z´n trog doen. Doen we natuurlijk ook, maar met die hoeveelheden kunnen mijn vriendin en ik onze andere twee er ook nog een week lang mee verwennen, want bij mijn vriendin in het stadje is het niet veel anders
. Bij Beer vind ik dat getuttel allemaal niet zo erg, hij geniet er zelf zichtbaar van. Dikke heeft wel-is-waar niets tegen -kleine- kinderen, maar als ze in zo grote hordes om hem heen staan, heeft ´ie er al gauw genoeg van. A.s. zaterdag gaan we met Beer zelfs naar de open dag van de blindenschool in Nürnberg, daar mogen blinden kinderen dan op hem zitten en lopen we ook een rondje met ze. De Juf vertelde mijn vriendin dat de kinderen daar al door het dolle heen zijn: een paardje waar ze op mogen...! Zoals ik al zei: Beer vindt veel aandacht geweldig en hij neemt een kind absoluut niets krom als ze een keer wat verkeerd doen
!
Citaat:Op 2001-09-20 12:25, schreef Miran:
Zo hebben mensen mij ook eens heel raar aan staan kijken toen ze hun zoontje op mijn 33 jaar ouder verzorgpony wilden zetten en dat niet mocht van mij. Noor was toen al een paar jaar met pensioen en echt oud, maar dat willen ze niet snappen.
Ik heb overigens ook wel mensen gesproken die dachten dat Noor een 'baby-paardje' was (1,25m), terwijl ze al 30 was. Die mensen dachten gewoon dat een pony een jong paard was!
Miranda
Dus ik kijk achterom en moet me inhouden....
want ze dachten dus dat de twee shetlander ruintjes die bij de ijslanders stonden veulentjes waren